Tesisat Dergisi 332. Sayı (Ağustos 2023)
HABERLER 14 TESİSAT • Ağustos / 2023 yürütmekte olduğu çalışmaların yanı sıra Türkiye’deki hidrojen çalışmalarına da destek vereceğini belirtti. Sürdürülebilir büyümenin yanı sıra yatırımlara da hız kesmeden devam ettiklerini vurgulayan Ender Çolak, “En temel motivasyonumuz tüketi- cilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik inovatif ürünler sunarak, sür- dürülebilir bir geleceği yakınlaştırmak. Baymak olarak 2023’te Ar-Ge, ürün ve hat yatırımlarımızın 15 milyon Euro’ya ulaşmasını bekliyoruz” dedi. Avrupa’daki enerji dönüşümünün ısı pompasıyla beraber en kritik ürün- lerinden olan boyler için de Türkiye’de yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade eden Çolak “Bu kapsamda üretime 8 milyon Euro’luk yatırım yaparak yılda 35 bin adet olan boyler üretim kapasitemizi 200 bine çıkaracağız. Böylece Türkiye olarak BDR Thermea Group’un ana boyler üreticisi konu- muna geliyoruz. Buradan Avrupa’ya ciddi bir ihracat potansiyeli oluştura- cağız” diye konuştu. Baymak’taki en temel dönüşümün ürün odaklı bir yapıdan insan odaklı bir yapıya geçmek olduğunu ifade eden Çolak “Geçtiğimiz günlerde 54. yaşını kutlayan Baymak, BDR Thermea Group bünyesinde yer aldığı son 10 yıl içerisinde sürdürülebilir gelecek odaklı bir yapıya geçerek müşteri deneyiminin en önemli markası haline geldi” dedi. Çolak “Baymak için 2013, değişi- min ve dönüşümün başladığı yıl oldu. Geride bıraktığımız 10 yılda pek çok başarı hikayesi yazdık. Tamamen BDR Thermea Group şirketi olduğumuz 2013 yılında, yoğuşmalı kazanda Lec- tus kazan ile pazar lideri konumuna yükseldik. Ertesi yıl Baymak, BDR Thermea Group şirketleri arasında ‘Yalın Üretim’ konusunda ‘Excel- lence Awards’ birincilik ödülüne layık görüldü. 2018 yılından bu yana BDR Thermea Group’un en hızlı büyüyen şirketlerinden birisiyiz. 2021 yılında sektörümüzün ilk ‘Dijital Dönüşüm Ofisi’ni kurarak iklimlendirme sektö- ründe dijital dönüşüme de öncülük ettiğimizi söyleyebilirim. Türkiye’nin hidrojen ve doğal gaz enerjisiyle çalışan ilk kombisi Lunatec’i tüketicilerimizle buluşturduk. Türkiye, BDR Thermea Group’un Ar-Ge teknolojisiyle üreti- len Lunatec kombilerin üretimi üssü oldu ve ihracatını yapıyoruz. Trendle- rin her zaman yakından takipçisi olup değişime liderlik eden bir şirket olarak Dolce Vita markalı ürünlerimizle e-pa- zar yerlerinde mağazalarımızı açtık” şeklinde konuştu. İşveren markası olma yolunda da önemli gelişmeler kaydedildiğini ifade eden Çolak, “Bu dönemde Baymak’ın insan kaynakları stratejisini de ‘Sürdü- rülebilir Kalkınma Amaçları’ doğrultu- sunda yeniden şekillendirdik. Kadın çalışan oranımızı yüzde 42’ye çıkarttık ki sanayi söz konusu olduğunda bu ora- nın oldukça yüksek olduğunu söyleye- biliriz. 2025 yılına kadar kadın çalışan sayımızı yüzde 25 artırmayı hedefliyo- ruz. Baymak Akademi kapsamında 30 binin üzerinde kişiye yaklaşık 100 bin saat mesleki eğitim verdik. Ayrıca tüm paydaşlarımıza ‘Sürdürülebilirliğe Giriş ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Eğitimi’ gerçekleştirdik. Çalışanları- mızla birlikte ofislerimizde yeşil dönü- şümü başlattık ve özverili çalışmalar sonucunda ‘LEED Gold Sertifikası’na sahip olduk. ‘İşimiz Dünyayı Anlamak’ diyerek başladığımız ‘Baymak Sürdürü- lebilirlik Sözlüğü’ ses getirdi. Sürdürü- lebilirlik ile ilgili temel kavramları ve terimleri, herkesin anlayabileceği yalın bir dille derlediğimiz sözlüğümüzde yer alan kelimeleri 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nden bu yana gazete, tele- vizyon, radyo, internet gibi mecralar aracılığıyla olabildiğince geniş kitlelere ulaştırarak; kaynakların doğru kulla- nımı, teknolojik gelişmeler, kurumsal değişimler, çevresel ihtiyaçlar gibi pek çok konuya dair farkındalığı artırmayı hedefliyoruz.” Mükemmel müşteri deneyimini temel ilkelerinden biri olarak benim- sediklerini ifade eden Çolak, sözlerine şöyle devam etti: “Bunu sürekli vur- guluyorum çünkü çok önemli oldu- ğunu düşünüyorum. Ürünlerin yanı sıra aslında sistemler de burada ön plana çıkıyor. Biz artık işimizin oda- ğına teknolojiyi aldığımız için yep- yeni sistemler tasarladık. Yapay zekâ destekli programlar kullanarak müş- teri deneyimi sürecini bambaşka bir şekilde yönetiyoruz. Tüketicilerimizi anlama, dinleme, geri bildirimlerin- den haberdar olma ve eksiksiz hizmet sunma hedefiyle kullandığımız yapay zekâ teknolojisi verilerine göre; müşte- rilerimizin ve bayilerimizin Baymak’a güveninde son 10 yılda büyük artış söz konusu. Her gün düzenli bir şekilde Türki- ye’nin dört bir yanına yayılmış 300’ün üzerinde yetkili servisimize ek olarak 1.000’in üzerinde teknik personelimiz ile sunduğumuz hızlı ve kaliteli servis sayesinde Baymak olarak henüz bu ay bitmeden geçen yılın aynı döne- mine kıyasla 5 kat daha fazla montaj gerçekleştirdik. Müşteri deneyimini hızlandırmak ve iyileştirmek için satış sonrası süreçlerimizi de dijitalleştiriyo- ruz. Aktif olarak kullandığımız çağrı merkezi altyapımızda da yaptığımız iyileştirmeler doğrultusunda müşteri taleplerimizin yüzde 52’sini dijital yolla alıyoruz. Bunca emeğin tüketicilerimiz nezdinde teveccüh ile karşılandığını görmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Üst üste beş yıldır A.C.E. Awards’da ısı sistemleri kategorisinde irtibat hızı, şikâyeti çözüm hızı, sonuçtan memnu- niyet ve teşekkür oranlarındaki başarı- mızla ilk sıraya yerleştik ve ‘Diamond’ ödülün sahibiyiz. ’İşimiz Sizi Anlamak’ mottomuzu sözde bırakmayıp ürünle- rimiz ve hizmetlerimizle müşteri mem- nuniyetini en üst seviyede tutmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” n
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=