Tesisat Dergisi 331. Sayı (Temmuz 2023)

36 TESİSAT • Temmuz / 2023 Bu sene İSİB tarafından, “Türki- ye’den En Çok Farklı Ülkeye İhracat Yapan 2. Firma” olarak seçildik. Ulus- lararası operasyonlarımızı, mevcut olan ülke bazındaki bayiliklerimiz ile yöne- tiyoruz. Bu pazarlarda bizi temsil eden iş ortaklarımıza “MITpoint” diyoruz. Kardeş ülkemiz Azerbaycan’da MIT markamız ile, en çok bilinen ve talep gören markaların başında geliyoruz. Rusya’da plaka ve gövde ile birlikte eşanjör imalatı yapıyoruz. Slovenya, Sırbistan ve Bulgaristan başta olmak üzere birçok ülkede “MITpoint”leri- miz mevcut. Amacımız her geçen gün “MITpoint”lere bir yenisini daha ekle- mek. Başarılı olabilmenin püf noktası, dünya piyasalarına hâkim olmaktır. Her ülkenin kalite standartlarını, hangi sertifikaların geçerli olup olmadığını biliyoruz. İhracat yapan bir firma ola- rak, tüm sertifikalara sahibiz. Firmaların sizden beklentileri ne yönde? Ar-Ge çalışmalarınızdan biraz bahsedebilir misiniz? Partner firmalarımızın bizden ve sektörden en büyük beklentilerinin güven duygusu olduğuna inanıyorum. Bugün teknik anlamda, Türkiye’deki en büyük ve en donanımlı satış orga- nizasyonlarından birine sahibiz. Bölge müdürlerimiz, aktif bir şekilde sahada bulunarak, satış destek departmanımız- daki arkadaşlarımızla koordineli şekilde çalışıyorlar. Müşterilerimizin beklenti- leri; ürünlerin servis ihtiyacı olduğunda hızlı bir şekilde organize olabilmemiz. Biz de hem yurt içinde hem de yurt dışında, yerinde ve hızlı servis vererek beklentilere cevap verebiliyoruz. Satış tamamlandıktan sonra, satış sonrası çalışanlarımızla kullanıcıların geri bildirimlerini hızlıca analiz edi- yoruz. “Müşteri Yönetimi” program- larımızı aktif bir şekilde kullanıyoruz. ERP yazılımlarımız konusunda müşte- rilerimizden oldukça iyi geri dönüşler aldığımızı söyleyebilirim. Sektör ile ilgili Türkiye ve dünya özelinde değerlendirmelerinizi alabilir miyim? İklimlendirme sektöründe, Türkiye son yıllarda büyük bir ivme kazandı. İhracatın ithalatı karşılaması kapasitesi açısından sektör olarak en yüksek oran- lara sahibiz. Dünyada iklimlendirme sektörü, geçtiğimiz 4 yıllık dönemde ortalama 13.23 kadar büyüdü. Bu peri- yot da Türkiye ise yüzde 43 lük bir büyüme gösterdi. Türkiye bu anlamda üretim merkezi haline geldi ve bizim ihracat kapasitemiz de bir hayli arttı. Jeopolitik konumumuzun ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Kalite ve sertifika konusunda gerekli donanım- lara sahip ve birçok ülkeye göre avan- tajlı durumdayız. Bu sayede Avrupa, Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Kuzey Afrika pazarlarında oldukça etkin rol oynuyoruz. Ekin Ailesi olarak, tüm gereklilikleri biliyor ve hamlelerimizi ona göre planlıyoruz. Artık, dijitalleşme çalışmaları, sür- dürülebilirlik, çevre duyarlılığı, enerji verimliliği ve üniversite sanayi işbirliği konularındaki duyarlılık ön plana çıkı- yor. Yerli pazarda artan nüfus ile de inşaat sektörünün ve sanayileşmenin gelişimi kaçınılmaz oldu. “MITCO2” eşanjörlerimizde, duyarlılığımızın ve gelişime açık olduğumuzun göstergesi aslında. Sizin eklemek istedikleriniz var mı? Öncelikle “Ekin Ailesi” olarak gelişmeye ve geliştirmeye devam ede- ceğiz. Şartlar koşullar ne olursa olsun pozitif, ekip ruhu yaklaşımıyla müşte- rilerin isteklerine cevap veriyoruz ve vereceğiz. Fedakârlık ve emeğin çok kıymetli olduğunu söyleyebilirim. Biz kaliteden ödün vermeden, kendimizi istek ve taleplere açmış durumdayız. Yani müşteri odaklıyız. En iyi çözüm- leri bulmaya çalışarak, gelecek nesilleri düşünerek hareket ediyoruz. Sosyal sorumluluk projelerimiz, çevreye olan duyarlılığımız bizi öne çıkaran özellik- lerimiz. n SÖYLEŞİ “Başarılı olabilmenin püf noktası, dünya piyasalarına hâkim olmaktır. Her ülkenin kalite standartlarını, hangi sertifikaların geçerli olup olmadığını biliyoruz. İhracat yapan bir firma olarak, tüm sertifikalara sahibiz.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=