Tesisat Dergisi 329. Sayı (Mayıs 2023)
41 TESİSAT • Mayıs / 2023 SÖYLEŞI Katma değer artışı için yürüttüğünüz Ar-Ge, ürün, teknoloji çalışmalarınızdan bahseder misiniz? Marka olarak yenilikçi ve fark yaratan ürünler geliştirmek üretim stratejimizin temelinde yer alıyor. Bu strateji doğrultusunda da Ar-Ge çalış- malarımıza ve teknoloji yatırımlarımıza çok önem veriyoruz. Bunun yanı sıra Warmhaus markalı ürünler 40’tan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Dolayısı ile global üreticiler ile rekabet edebilmek için Ar-Ge çalışmalarının şirketimizde bizim için öncelikli bir konu oldu- ğunu belirtmek isterim. Ürünlerimizin Ar-Ge ve yenilik süreçleri de sürekli devam etmektedir. Yani bir yandan yeni ürünleri ürün gamımıza eklerken mev- cut ürünlerimizi de sürekli geliştiriyor, geliştirdiğimiz, yenilik kattığımız ürün- lerimizi piyasaya sunuyoruz. Tüm bu çalışmalarımız ve yatırımlarımız sonu- cunda nitelikli ürünler üreterek dünya pazarlarına sunabileceğimiz, katma değerli ürünler elde ediyoruz. TEKNOSAB’da gerçekleştirdiği- miz yeni üretim tesisi yatırımımızda da sektörün en yeni teknolojilerine sahip olacağımızı belirtebilirim. Yeni fabrikamızdaki kapasite artışımız, üre- tim teknolojimize yaptığımız yatırım uluslararası pazarlarda rekabette bizi bir adım daha öteye taşıyacaktır. Firmanızın 2022 yılı performansını ve 2023 yılı sonu beklentilerini değerlendirir misiniz? Avrupa’daki enflasyon, Rusya-Uk- rayna Savaşı, Emtia fiyatlarındaki dalgalanma ve tedarik zincirindeki bozulmaları göz önünde bulundurdu- ğumuzda, 2022 yılı tüm sektörümüz için olduğu gibi Warmhaus için de çok kolay bir yıl olmadı diyebiliriz. Fakat Warmhaus olarak tüm bu olumsuz koşullara rağmen çok çalışarak hedef- lerimize ulaşmayı başardık. Ciromuzu 2021 yılına oranla yüzde 74 büyüttük. Kombi, kazan, şofben ürünlerimizde satış adetlerimizde 2021 yılına göre artış sağlarken 2022 yılı için hedef- lediğimizin de üstünde satış adetine ulaştık. Avrupa pazarındaki küçülme ve yurtiçindeki son iki çeyrekteki durgun- luktan kaynaklı panel radyatör satışla- rında olumsuz etkilensek de 2021 yılı- nın satış adetlerine ulaşmayı başardık. 2023 yılında tüm ürün gruplarımızda adetsel bazda yurtiçi ve yurtdışında büyümeyi hedefliyoruz. Kombi satış- larımızda yurtiçinde büyüyoruz. Yeni ürünümüz şofbende ciddi bir büyüme yakaladık. Duvar tipi yoğuşmalı kazan ürünümüz özellikle büyük projelerde tercih ediliyor. Kazan satışlarımızda da artışımız var. Bu yılın ilk 4 ayını değerlendirdiğimde 2023’ün iyi geçti- ğini belirtebilirim. İthalat, ihracat verilerinizi paylaşır mısınız? Ürünlerimizi bugün 40’tan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Hedefimiz ihracat yaptığımız ülke sayısını bu yıl sonuna kadar yüzde 10 artırmak. Üre- tim kapasitemiz, çevik yapımız ve güçlü Ar-Ge ekibimiz ile bu hedefimize hatta daha fazlasına kolaylıkla ulaşabilece- ğimizi düşünüyorum. Bu yıl stratejik pazarımız olan Batı Avrupa’da mevcut varlığımızı güçlendirmek, özellikle İngiltere ve Orta Asya pazarlarında pazar oranımızı artırmak yönünde
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=