Tesisat Dergisi 327. Sayı (Mart 2023)

SÖYLEŞİ 41 TESİSAT • Mart / 2023 şirketi büyütmeye odaklandığı ve önceliklerini her zaman şirkete verdiği bir dönem olmuştur. Şirketimizin başarı hikayesinde tabi ki birçok etmen, yaşanmışlıklar ve tecrübeler mevcuttur. Fakat bence en önemli dönüm noktalarından biri, ihracatın olmazsa olmaz olduğu bilin- ciyle 2004 yılında stratejik bir kararla adını tüm dünyaya duyurmak için ihracat hedeflerini ortaya koymasıdır. Bu hedeflerle birlikte 2005 yılında ilk yurt dışı fuarını gerçekleştiren BVN burada yaptığı analizlerle inovatif ürünlere ihtiyacı olduğunu tespit edip, çevik hareket ederek eksik- liklerini hızla tamamlayarak global bir şirket olma yolunda en önemli adımlarından birisini atmıştır. 2005 yılı itibariyle Ar-Ge faali- yetlerine daha fazla yatırım yaparak fark yaratan ürün ve hizmetler geliş- tirmeye başladık. Teknik üniversiteler ve alanında uzman danışmanlarla birlikte çeşitli projeler tamamladık. Enerji verimliliği ve çevre dostu ürünler konusunda da önemli çalış- malar yaptık. Bu dönemde müşteri memnuniyetini en önemli öncelikler arasında tutarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış, özelleş- tirilmiş çözümler sunmaya başladık. Bütün bu çalışmalar bir taraftan sektörün bize karşı olan güvenini sağlamlaştırırken diğer taraftan da bizi alanımızda geliştirdi. 2010 yılında iş süreçlerimizi optimize etmek, kaynakları yöne- tip verimliliği artırmak ve karar süreçlerimizi geliştirebilmek için o dönemde belki de ülkemizde pek az şirkette bulunan ERP sistemine geçiş yaptık. Bu sayede raporlama ve analiz kültürümüzü geliştirip mali- yetlerimize hakim olabildik. Müşteri ilişkilerimizi geliştirip müşteri memnuniyetinin artmasını sağladık. Takip eden dönemde Hadımköy’deki ilk fabrika binamıza geçerek mevcut kullandığımız alanın birkaç katı büyüklüğü bir yere taşınmış olduk. Bu da yine büyüme ve gelişme açısından BVN’nin stratejik kararları arasındadır. Gelecekte daha güçlü var olabil- mek ve sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabilmek için bugünden dijital dönüşüm, otomasyon ve veri analizi çalışmalarımızı hızlandırdık. Bugün yaptığımız bu çalışmalarla gelecekte daha hızlı ve doğru kararlar alabile- ceğimize, maliyetlerimizi düşürebi- leceğimize, verimlilik artışı sağlayıp yeni pazarlara açılabileceğimize inanıyoruz. Yüksek kaliteli yenilikçi ürünler, müşteri odaklı yaklaşım ve uluslararası pazarlara yönelik stratejilerimizle sektördeki lider konu- mumuzu koruyacağımıza inanıyoruz. Geçtiğimiz yılı hem şirketiniz adına hem de sektör adına değerlendirir misiniz? 2022 yılı, küresel olarak pandemi- nin devam ettiği, savaşların olduğu, tedarik zincirinin toparlanamadığı bir yıl oldu. Ancak iklimlendirme sektörü ve özellikle proaktif davrana- bilen, bilişim, yapay zeka, robotik ve otomasyon gibi teknolojileri kullanan şirketler bu yılı da kazançla veya en azından kayıpsız kapatabildiler. 2022 yılı şirketimiz adına beklentilerimi- zin üzerinde olumlu sonuçlanan bir yıl oldu. Özellikle farklı sektörlerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilmek için ürettiğimiz inovatif ürünler adeta firmamızın mavi okyanusu oldu. Sektörümüzün geçen seneki verilerine baktığımızda ülke olarak yaklaşık 6,8 Milyar USD ihracat ve ihracatın ithalatı karşılama oranında %94’leri yakaladık. Bu da özellikle dış ticaret açığı bakımından ülkemiz için ne kadar değerli bir sektör olduğumuzu gösteriyor. Dünya iklimlendirme sektörü ihracat veri- lerine baktığımızda sektörümüzün dünya genelinden aldığı pay %1,22. Ulaşılması gereken ilk hedef bu değeri %1,5 seviyesine çıkarmak. Tabi bunun sürdürülebilirliği ve artarak devam etmesi için de bazı çalışmalar yapılması gerekiyor. Küresel pazarlarda verimli ve etkili şirketler haline gelmeliyiz. Bu pazar- larda hacmimizi artırabilmek için fuar katılımları, ticari heyet faaliyetleri gibi organizasyonları sıklaştırmalı ve bunların gerçekten etkin olması için profesyonel destekler almalıyız. Ayrıca sektörümüzün global pazarda algı ve itibarını her zaman daha yukarıya çıkarmalıyız. İhracat birim fiyat karşılaştırmasında iklimlen- dirme sektörünün ürünlerinin $/ kg ortalama değeri, 5,23$/kg olup ülkemizin toplam ihracat birim fiya- tının yaklaşık 5 katı değerindedir. Bu da yine katma değer yönünden her

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=