Tesisat Dergisi 325. Sayı (Ocak 2023)

35 TESİSAT • Ocak / 2023 GÜNCEL yılında 4,63 dolar iken 2022 yılında 5,35 dolara çıktı. İklimlendirme Sanayi İhracatçı- ları Birliği (İSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal, sektör olarak 2022 yılında ihracatın en yüksek noktaya ulaştığını ifade ederek şunları söyledi: “Türk İklimlendirme sektörü olarak ana hedefimiz dünya paza- rından yüzde 1,5’luk pay almak. Bu hedef için var gücümüzle çalışıyoruz. 2022 yılı içerisinde Dolar-Euro parametre değişkenliğinden dolayı sektörümüz olumsuz etkilendi. Sektö- rün ithal girdi maliyeti %60 oranında Dolar bazlı yapılırken sektör ihracatı- mızın %65’ini Euro bazlı yapıyoruz. Bu nedenle İklimlendirme sektörü ihracatının ithalatı karşılama oranı da bu yıl % 93,5 seviyesinde gerçekleşti. dünyadan aldığımız pay ise sektör olarak yüzde 1,37 oldu. Türkiye’de TİM verilerine göre 11. büyük sektör konumundayız. Ülkemiz ihracatı her geçen gün artıyor ve uluslararası piyasalarda etkinleşiyoruz. Pazarlamadan satışa, iletişimden uygulamaya kadar Türk İklimlendirme sektörü, tüm paydaşları ile koordineli, verimli ve iştahlı bir şekilde ilerliyor. Hemen hemen dünyanın her coğrafyasında yaptığımız yoğun mesainin karşılığını alıyoruz. 2022 yılında Avrupa ülkele- rinin yanı sıra, potansiyel vadeden ve ülkemizin hak ettiği kadar pazar payı alamadığı Orta Asya ülkeleri, Balkan ülkeleri, Afrika ve Güney Amerika ülkelerinde pazar payımızı artırdık. 2022 yılında ihracatçılarımız için 23 ayrı yurtdışı fuara milli katılım, info stand modellerimizle iştirak ederken Özbekistan, Brezilya-Ar- jantin ile Macaristan’a Sektörel Ticaret heyetleri düzenledik. Ayrıca Kuzey Afrika ülkelerinden ve Balkan Ülkelerine yönelik ayrı alım heyeti organizasyonları gerçekleştirdik. Temmuz ayında sektörümüzün en önemli fuarlarından biri olan Mila- no’da düzenlenen Mostra Convegno Expocomfort Fuarı’nda Birliğimizin girişimleriyle Türkiye Partner Ülke oldu. Fuara toplam 139 ihracatçı firmamız iştirak etti. 2023 yılında dış ticaret fazlası veren sektör olmayı en büyük hedefimiz olarak belirledik. Bunun için gelecek yıl yurtdışı ticaret heyetlerinden, fuar katılımlarına, alım heyetlerinden yurtdışı eğitim -B2B görüşmelerine kadar 30’u aşkın faa- liyetin planlamasını yaptık ve hayata geçireceğiz. Bununla birlikte yurtdışı sponsor- luklarımıza ve reklam çalışmalarımıza da devam edeceğiz. 2023 yılında Ar-Ge ve inovasyon vizyonumuzla yeni ürün geliştirme konusunda da çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. İhracatçılarımızı destekle- mek ve onların her zaman yanında durmak birincil misyonumuz. Bunu tüm dünyada yapabilmek adına faaliyetlerimize kesintisiz devam edeceğiz.” n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=