Tesisat Dergisi 320. Sayı (Ağustos 2022)
SÖYLEŞİ olmak için çalıştık. 30 yıllık başarılarla dolu yürüyüşümüz, aynı zamanda gelecek için de omuzlarımıza önemli sorumluluklar yüklüyor. Her geçen gün sektöre yenilikçi ürünler kazandırma gayreti ile çalışı- yoruz. Tüm teknolojik trendleri takip ederek, yeni ürünlerimizde kullanıyor ve tüketicilerimizle buluşturuyoruz. 2021 yılında başladığımız bayi top- lantılarımıza 2022 yılında da devam ediyoruz. COPA bayi ve yetkili servis- lerinin katılımıyla gerçekleşen toplan- tılarımızda, 2022 yılı hedeflerinin altı çizilirken sektörel değerlendirmeler de yapıyoruz. Ayrıca toplantılarda müşteri memnuniyetinin arttırılma- sına yönelik sunumlar paylaşılırken, pazarlama departmanı tarafından da yeni ürünlerin eğitimleri gerçekleşti- riliyor. Şirket olarak bilgimiz, kali- temiz ve deneyimimizle sınırlarımızı aşmaya hazırlandığımız yepyeni bir sürece girdik. Bu yolculukta, Türki- ye’nin farklı bölgelerinden olan bayi ve yetkili servislerimizle birlikte yeni başarılara yelken açmayı hedefliyoruz. Katma değer artışı için yürüttüğünüz Ar-Ge, ürün, teknoloji çalışmalarınızdan bahseder misiniz? COPA ailesi olarak her geçen gün yeni ürünlerle büyümeyi hedefliyo- ruz. Bildiğiniz gibi bu doğrultudaki en büyük adımımızı 2020 yılında attık ve kombi üretimine başladık. Böylelikle tam yoğuşmalı COPA Eomix kombi- lerimizi 2020’de ilk kez Türkiye paza- rına sunduk. Tüketicilerimizden gelen güzel yorumlar bu konudaki en büyük motivasyonumuz oldu diyebilirim. Yine beklentiler doğrultusunda ürün gamımızı genişleterek, son teknolojik özelliklerle donatılan tam dokunmatik ekranlı COPA Eomix Plus’ı da 2021’de piyasaya sunduk. Eomix Plus, COPA Akıllı Oda Ter- 63 ise hedeflerimizin üzerinde büyüme rakamlarıyla kapatmayı hedefliyoruz. COPA olarak 30 yıllık tecrü- bemizle her zaman sektörümüzde değişimin ve gelişimin öncülerinden olmak için çalıştık. “Takın Unutun” reklam kampanyamızla Eomix Plus kombimizin tanıtımını yaptık. Bu kampanya, marka bilinirliğimize de önemli katkılar sağladı. Yaklaşık 8000 adet kombiyle 2021 yılını kapattık. 2022 yılını ise yaklaşık 30.000 adet kombi satışı ile tamamlamayı hedef- liyoruz. Türkiye pazarı ve dünya pazarları ile ilgili yeni hedeflerinizi, yatırımlarınızı ve pazarlama stratejilerinizi anlatır mısınız? 2022 yılında da çevreye saygılı, ekonomik ve yenilikçi ürün grubu- muzla iklimlendirme sektörünün önemli şirketlerinden biri olmaya devam edeceğiz. Radyatör üretiminde ve ihracatında da lider markalardan biriyiz. 30 yıldır ürettiğimiz radya- törlerin uzunluğu hesaplandığında, dünyanın etrafı yaklaşık 3 kere dolaşı- labilir. Bugüne kadar yaklaşık 3.3 mil- yon evde COPA radyatör kullanıldı. 1 evde 4 kişi olduğunu varsayarsak; 13.2 milyon kişiyi COPA radyatör ile ısıttığımızı söyleyebiliriz. Bu başarılar kombide de en iyi- sini ve en tasarruflusunu üretme noktasında bizi motive etti. COPA olarak bugüne kadar dünyanın bir- çok noktasında farklı ürün grupları- mızla başarılı işlere imza attık. Çin’e, radyatörün ardından kombi de ihraç etmeye başladık. Bursa fabrikamız- dan çıkan ürünler Çin’deki tüketiciler tarafından da kullanılmaya başlandı. Bu gelişme ülkemiz ve sektörümüz açısından gurur verici. Dünya devi olarak ifade edilen Çin, COPA Eon kombiyi tercih etmeye başladı. 2022 mostatı ile kullanıldığında, %35’e varan enerji tasarrufu sağlıyor ve CP300S Smart uygulaması sayesinde cep telefonu ile uzaktan kontrol edi- lebiliyor. Kullanıcılara ayrıca günlük ve haftalık program yapabilme imkanı da sunuyor. 2022’nin ilk aylarında yeni her- metik şofbenimiz Nixa12’yi piyasaya sürdük. Nixa12, dakikada 12 litrelik kesintisiz sıcak su kapasitesiyle kulla- nım konforunu üst seviyeye taşırken, A sınıfı enerji verimliliği sayesinde de enerji tasarrufu sağlıyor. Bu yıl klima ailemize yeni modelimiz Viva Line’ı ekledik. Viva Line, zarif, konforlu ve çevre dostu özellikleriyle dikkat çekiyor. Ayrıca merkezi sistemler için duvar tipi yoğuşmalı kazan projemizin üretim hazırlıklarına da hız kesmeden devam ediyoruz. COPA olarak dijitalleşme bizim için en önemli stratejilerden biri. Bu yüzden de iş süreçlerimizde dijital dönüşüme odaklandık. Geliştirdiği- miz MyCOPA, MyCOPA Teknik ve MYCOPA Pro uygulamaları üzerin- den son tüketici, bayi ve teknik ser- vislerimize dijital süreçlerde destek veriyoruz ve her zaman yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz. Bu tür dijital gelişmelere uyum sağlayacak bilgi ve tecrübeye sahibiz. Sürekli olan teknolojiyi ve dijital trendleri takip ediyor, bu alanlara kolay entegre olmanın arayışlarını sürdürüyoruz. Firmanızın 2021 yılı performansını ve 2022 yılı sonu beklentilerini değerlendirir misiniz? COPA olarak 2021 yılında önemli başarılara imza attık. Cirosal anlamda TL bazında %100’den fazla büyüme gerçekleştirdik. Tam kapasite ile üretim yaparken hem ihracat hem yerel pazardaki satışlarımız hedefle- rimizin üzerinde ilerliyor. 2022 yılını TESİSAT • Ağustos / 2022
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=