Tesisat Dergisi 315. Sayı (Mart 2022)

66 TESİSAT • Mart / 2022 bulunduruyor, yenilikçi ürünlerle sektöre öncülük ediyoruz. Bu bakış açısıyla son dönemde de hem yeni ürünler geliştirdik hem de mevcut serilerimize yeni ürünler ekledik. Bunlara birkaç örnek verecek olur- sak, Türkiye’de ilk kez -30 derece soğukta bükülme dayanımına sahip versiyonları da bünyesinde barındı- ran membran serimizi geçen yıl dört yeni ürünle geliştirdik. Üzeri açık gri renk arduaz taşlı, yoğun SBS katkılı, dolgu malzemesi içermeyen, 5 mm kalınlığında, -30°C soğukta bükülme değeri olan yüksek gramajlı keçesi ve 1000/800 N/50 mm çekme mukave- meti özellikleriyle Epikon Eternal, her türlü iklimde ve zorlu koşullarda hızlı ve uzun ömürlü su yalıtımı sağlıyor. Yüzde 1.000 uzayan esnek formüllü Epikon Aflame, üzeri silis kumu kaplı, yoğun SBS katkılı, dolgu malzemesi içermeyen, 5 mm kalınlığında, -30°C soğukta bükülme değeri ve yüksek gramajlı keçeye sahip, 1000/800 N/50 mm çekme mukavemetiyle temel ve perde detaylarında yüksek su basıncına dayanıklı elastome- rik bitümlü membranımız. Epikon Aflame ile geçen yıl Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde “Yılın Su Yalıtım Ürünü” ödülü aldığımızı da belirt- mek isterim. Epikon Cool, TÜBİTAK onaylı, Türkiye’nin ilk patentli “Cool Roof ” bitümlü membranı olma özel- liğini taşıyor. Yüzeyindeki açık renkli özel reflektif mineraller ile gelenek- sel malzemelere göre güneş ışığını yüksek yansıtma kapasitesine sahip. Kendinden yapışkanlı dolgusuz özel reçetesiyle Epikon Stick-it ise perde duvarlarda mükemmel yapışma sağ- larken cross-lamine teknolojisiyle üre- tilmiş polietilen kaplamasıyla yırtılma ve delinmelere karşı yüksek dayanım gösteriyor. Ar-Ge çalışmalarımız neticesinde R-Flex markalı elastomerik kauçuk köpüğü üretiminde 2020 yılında 40 mm kalınlıkta boru üretimi gerçek- leştirmiştik. Bu ürünümüzle de yine geçen yıl Yalıtım Sektörü Başarı Ödül- leri’nde “Yılın Isı Yalıtımı Ürünü” ödülünü almaya hak kazandık. 60 mm kalınlığa ulaştığımız levha grubundaki çalışmalarımıza da devam ediyoruz. Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz ürünlerimizin yanı sıra iş birlikleri de yapıyoruz. Örneğin sıcak bölgelerde bina içerisine giren ısıyı düşürerek soğutma amaçlı kullanılan enerjiden tasarruf sağlayan Beyaz Taş Kaplı Membran ürünümüzü TÜBİTAK ile birlikte geliştirdik. Türkiye pazarı ve dünya pazarı ile ilgili hedeflerinizi öğrenmek isteriz? ODE Yalıtım olarak, Türkiye’nin yüzde 100 yerli sermayeli en büyük yalıtım şirketiyiz. 2021 yılında pan- demi koşullarına rağmen yakaladı- ğımız yüzde 60’ın üzerinde büyüme ile bu unvanımızı bir kez daha koru- duk. Öte yandan kuruluşumuzdan itibaren hedefimizi, bu topraklarda doğan bir şirketi global bir markaya dönüştürmek olarak belirlemiştik. Geldiğimiz noktada 6 kıtada 75’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiri- yoruz. Bununla birlikte en yaygın yurt dışı bayi ağına sahip yalıtım şirketiyiz. Ayrıca dünyanın farklı noktalarında ODE markasıyla en prestijli proje- lerde yer alıyoruz. Hiçbir uluslararası üreticinin lisansını kullanmadığımız, dolayı- sıyla hiçbir ülkeye ihracat kısıtımız olmadığı için pandemi döneminde rakiplerimizden pozitif ayrışarak, Avusturalya’dan Şili’ye kadar ihracat yapmaya devam ettik. Şu anda üreti- mimizin yüzde 40’ını ihraç ediyoruz. Uluslararası pazarlarda bir diğer önemli konu da sertifikasyon süreçleri. Biz de bunu dikkate alarak, ürünle- rimizi sertifikalandırıyoruz. Aynı zamanda ürettiği yalıtım ürünleri gruplarının tamamında tüm pazar- larda geçerli, uluslararası onaylı ve Avrupa standartlarıyla uyumlu Çev- resel Ürün Beyanı (Environmental Product Declaration - EPD) belgesine sahip tek yalıtım şirketiyiz. Özellikle son yıllarda bu konuda ciddi çalış- malar yapıyoruz. Geçen yıl itibarıyla ürün serilerimiz özelinde EPD bel- gesi almaya başladık. Bu kapsamda 16 ürün serimiz EPD belgesi almaya hak kazandı. Belgeler, EPD’nin resmi sitesi www.environdec.com ’da da yayımlandı. Büyüme stratejiniz önümüzdeki yıllarda nasıl şekillenecek? Son birkaç yıldır olduğu gibi 2022 ve önümüzdeki dönemde de büyüme odaklı ilerlemeye devam edeceğiz. 2022 yılı için yüzde 70’in üzerinde büyüme hedefi belirledik. Özellikle yeni üretim tesisimizin devreye girmesiyle birlikte ihracat pazarlarında satış hacmimizin daha da artacak olması bu hedefe büyük bir katkı sağlayacak. SÖYLEŞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=