Tesisat Dergisi 312. Sayı (Aralık 2021)
50 Tesisat / Aralık 2021 tesisat.com.tr etkisinin azalması ve aşılanmanın çoğalması ile birlikte iç ve dış pazarlarda tanıtım faaliyetlerinin fiziksel olarak yapılabileceği beklenmektedir. Bu durum Türkiye iklimlendirme sektörünün ihracatını arttırmasına yardımcı olabilecektir. Küresel ısınmanın ne denli önemli ve yıkıcı bir problem olduğunun net olarak anlaşılması ve devlet politikalarına yansı- masıyla birlikte 2022 yılı ve sonraki yıllarda karbon salınımının azaltılması hedeflerine ulaşmak için çok daha sıkı önlemler alınacaktır. Özellikle Avrupa Birliği tarafından uygulanan yeşil muta- bakat şartları iklimlendirme sektörünü de doğrudan etkileye- cektir. Üreticilerimizin enerji kullanımlarını en aza düşürücü, ürünlerin enerji verimliliğini arttırıcı ve ürünlerinin karbon ayak izini belirleyici faaliyetlerini hızlı bir şekilde planlaması ve yürütmesi gerekmektedir. ISKAV olarak 2022 yılında, Test Ayar Dengeleme, BIM, bina ve tesislerin enerji verimliliğinin arttırılması, ISK-SODEX fuarının koordinasyonu, üniversite iş birliği, İSMEK iklimlen- dirme okulu ve F-Gaz eğitimleri, kitap basımı faaliyetlerini geliştirerek sürdüreceğiz. MEHMET ŞANAL İSİB Yönetim Kurulu Başkanı T ürk İklimlendirme Sektörü olarak 2021 yılının başında yıl sonu için hedef olarak koyduğumuz 5 Milyar dolarlık ihracat hedefini Ekim ayı itibariyle 5 milyar 65 milyon dolarlık ihracat büyüklüğü ile aştık. Sektörün ihracatının yıl sonunda 6 milyar doları geçeceğini öngörüyoruz. Sektörün ihracatı, 2020 Ekim ayına göre yüzde 35,6 oranında artarken 2021 yılbaşından bu yana Türkiye ihracatından aldığı pay yüzde 2,8 olarak gerçekleşti. Ülkemizin Ocak - Eylül arasında ihracatın ithalatı karşılama oranı %83,4 iken aynı aylar arasında iklimlendirme sektörünün ihracatının ithalatı karşılama oranı ise %96,1‘e yükseldi. Tüm alt ürün gruplarında ihraca- tını artıran Türk İklimlendirme Sektörü Ocak-Ekim 2021 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre, Isıtma Sistem ve Elemanları alt sektöründe yüzde 40,2, Soğutma Sistem ve Elemanları alt sektö- ründe yüzde 31,5, Klima Sistem ve Ele- manlarında yüzde 24, Tesisat Sistem ve Elemanlarında yüzde 33,3, Havalandırma Sistem ve Elemanlarında ise yüzde 48,9, Yalıtım Malzemelerinde ise yüzde 46,3 ihracat artışı sağladı. Ocak-Ekim döneminde içerisinde ihracatın en yüksek olduğu ülkeler sırasıyla Almanya, Birleşik Krallık, İtalya, Fransa ve Romanya oldu. Sektörün kg başına ihracat birim fiyatı 4,6$ olarak gerçekleşti. 2021 yılını her çeyrekte rekorlar kırarak tamamlıyoruz. Sektör firmalarımız tüm coğrafyalarda ciddi ihracat atağında. Türk İklimlendirme sektörü tüm paydaşları ile hız kesmeden çalışmaya devam ediyor. Hemen hemen dünyanın her coğraf- yasında yaptığımız yoğun mesainin karşılığını alıyoruz. Sektör olarak ihracatımızın artması için etkin olarak yönet- tiğimiz noktalar şunlar: • İhracatımızı ticaretin yön değiştirdiği ülkelerdeki fırsatları doğru analiz ederek başladık. Sektörü oluşturan İhracatçı Birliği, Sektör Meclisi ve Dernekleri ile birlik, beraberlik ve uyum içerisinde hareket ettik. Özellikle klima ve hava- landırma alanında dünyanın talep ettiği ürünlere hızlı bir şekilde yanıt verdik. • Yatırımı bekleyen ve süreç içerisinde askıya alınan tüm yatırımları hayata geçirmeye başladık. • Yeni virüssel tehditlere karşı iklimlendirme sistemlerinde yeni dizaynların, yeni ürünlerin ve %100 taze havalı iklim- lendirme sistemlerin kullanımının artacağını gösterdi. Biz de Ar-Ge ve inovasyon vizyonumuzla yeni ürün geliştirme konusunda çalışmalarımıza hız verdik. • 209 ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştirdik. Daha önceden sıfıra yakın ihracatımız olan Barbados, Honduras, Gabon, Liberya gibi pazarlara 2021 yılı itibariyle giriş yaptık. Türk İklimlendirme Sektörü, split klimadaki üretim kapa- sitesi ile Avrupa pazar lideri, radyatör ve havlupan ihracatında ise dünya lideri konumunda. Kombi, havalandırma ekipmanları ve esnek hava kanalları üretiminde dünyanın üretim üssü olma yolunda emin adımlarla devam ediyoruz. Soğutma, tesisat, yalıtım gibi diğer ürün gruplarında da benzer başarıları yaka- lamayı ve dünya sıralamasında ilk 10’a girmeyi hedefliyoruz. Sektörümüz için ihracatta birinci sırada yer alan Avrupa Birliği ülkeleri ve diğer Avrupa ülkelerinde pazar payı- mızı daha da artırmak ve sağlamlaştır- mak istiyoruz. Bununla birlikte İngiltere, Rusya, Özbekistan, Azerbaycan üzerine yoğun çalışma yapıyoruz. Son dönemde deniz yolu taşımacı- lığında yaşanan aşırı fiyat artışı sonra- DOSYA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=