Tesisat Dergisi 311. Sayı (Kasım 2021)
T esisat / Kasım 2021 67 tesisat.com.tr rinde fiyatlara satmaya başlamalıyız. Ürün kalitesinde rekabet ederek kalite çıtasını sürekli yükseltmeliyiz. İthal ürünlerle ancak bu şekilde yarışabiliriz. Avrupalı rakiplerin sahip olduğu üre- tim tesislerine ve teknoloji olanaklarına ancak eşdeğer kazançlarla ulaşabiliriz. Mevcut piyasa koşullarında önemli bir hal alan ihracatı geliştirmek için yaptığınız çalışmalar neler? Diğer firmalara bu konularda ne tavsiyelerde bulunursunuz? İhracat her üreticin hayalidir. Herkes malını yabancı ülkelerde kullanılırken görmek ister. Fakat yabancılar da Türk- ler bize mal satsın diye kollarını açıp beklemiyorlar. Bu zor bir süreç. Malınızı yok pahasına satarsanız ne kadar üre- tirseniz tamamını satacak yer bulabilir- siniz. Değerinde satmak önemli. Bunun için de kaliteli üretim yapmak, aradaki açığı üretim hızı, üretim kapasitesi gibi yollarla kapatmamız gerekiyor. 2. Çin ya da Çin ürünlerinin alternatifi olmak yerine küçük farklarla Avrupa ürünlerin alternatifi olmalıyız. Ülke olarak hiçbir zaman Avru- pa’nın ucuz çalışan işçileri olmamalıyız. Bizim ulaşamayacağımız onların kullan- dığı hiçbir teknoloji yok şu an dünyada. Doğru yatırım ve üretimle aynı seviyede olduğumuzu ispat edebiliriz. O zaman firmaya ve ürüne saygı duyup değerini ödeyebilirler. Sektör lideri bir Alman firma bize kendi logomuzla yarı mamul üretimi yapıyor. Bu bence gelinebilecek en iyi noktalardan biri. Yakın dönemde yapmayı planladığınız yatırım var mı? Şu anda 2100 metrekarelik bir çalışma alanımız var. İlk yatırım önceli- ğimiz Kısa süre içinde üretim alanımızı büyütmek. Bunun için Konya OSB ve Çumra OSB bölgelerinden yer başvu- ruları yaptık. 2022 sonuna kadar 6000 firmalar bu durumdan faydalanabilir- ler. Biz firma olarak tasarım Ar-Ge ve tüm üretim aşamalarını kendi çatımız altında yapıyoruz. Değişik taleplere hızlı cevap verebiliyoruz. İhracat departmanını yakın zamanda kurduk. Birimin başına da bize sadece ticari değil teknik anlamda da destek olabileceğini düşündüğümüz için petrol ve doğalgaz mühendisi bir arkadaş getirdik. Hedefimiz mevcutta ihracat yaptığımız Avrupa ülkelerinin (İngiltere, Polonya, Belçika, Romanya gibi) sayısını ve ihracat hacmini arttır- mak ve ulaşamadığımız diğer ülkelere de ürün göndermek. İkinci aşama ise Avrupalı üreticilerle üretimde iş birliği yapmak, o üretimleri Türkiye’ye taşımak ve bu sektörde Türkiye’de üretim üssü olmayı hedefliyoruz. Yurt içinde sektörde ciddi bir reka- bet problemi var. Maalesef bizde de rekabet fiyatlarda oluyor. Biz toplum olarak malımızın değerini rekabetle yerlerde süründürmeyi seviyoruz. Ürünün değerini arttırmak yerine daha düşük fiyatlarla sürümden kazanmayı amaçlıyoruz. Bir an önce bu yanlıştan dönüp işgücümüzü boşa harcamaktan vazgeçmeli ve kaliteli ürünleri değe- “Malınızı yok pahasına satarsanız ne kadar üretirseniz tamamını satacak yer bulabilirsiniz. Önemli olan değerinde satmaktır.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=