Tesisat Dergisi 311. Sayı (Kasım 2021)

66 Tesisat / Kasım 2021 tesisat.com.tr SÖYLEŞİ İhracat yaptıkları Avrupa ülkelerinin sayısını ve ihracat hacmini arttırmayı, Avrupalı üreticilerle üretimde iş birliği yaparak o üretimleri Türkiye’ye taşımayı ve Türkiye’de üretim üssü olmayı hedeflediklerini belirten Panera Genel Müdürü Gökhan Kaynakoğlu şirketlerinin faaliyetlerini dergimize anlattı. “HEDEFİMİZ BİR DÜNYAMARKASI HALİNE GELMEK” PANERA GENEL MÜDÜRÜ GÖKHAN KAYNAKOĞLU: Panera ve faaliyetleri hakkında bilgi alabilir miyiz? Vizyon ve misyonunuzu özetler misiniz? Panera 2015 yılında kuruldu. Doğal- gazlı ısıtıcılar ve endüstriyel mutfak gereçleri üretmek amacıyla üretime başladı. Zaman içerisinde ısıtıcı grubu daha yoğun üretilirken endüstriyel mutfak gurubu ürünleri biraz seyreltildi. Şimdi sadece içecek soğutucu üretimi devam ediyor. Diğer ürünler ya üretimi durduruldu ya da proje devri yapıldı. Soğutucu gurubu da bizim firmamız için yazlık, sezon geçişlerini değerlen- dirdiğimiz ürün olarak devam ediyor. Panera’nın kurulma amacı ülke- mizde üretilmeyen ya da üretilenden fazlası ithal edilen ürünlerin yerli üretim olarak piyasaya sunulması ve imkan- lar doğrultusunda ihracatını yapmaktı. Ürünler ve sektörler bu plan dahilinde seçildi. Panera geçen 6 yıl içinde doğal- gazlı cihazlarda ürün çeşidi ve kalite dikkate alındığında yaklaşık 3000 adet- lik üretimle önemli bir noktaya geldi. Soğutucu tarafında da yıllı 1000 adetlik kapasiteye eriştik ve ihracat yapmaya başladık. İleri hedeflerimizde Panera çatısı altındaki tüm markaları dünya markası haline getirmek var. Bundan dolayı Ürün gruplarımıza ayrı markalar veriyoruz. Türkiye ve yurtdışı pazarlar ile ilgili yeni hedefleriniz, stratejileriniz neler? Yorumlarınızı alabilir miyiz? Türkiye pazarı yeni gelişen büyük bir pazar. 85 milyona yaklaşan bir nüfus var ve büyük çoğunluğu genç ve sos- yal hayatın içinde, potansiyel pazarın müşterileri. Doğalgazın ülkemizde geç- mişi yaklaşık 25-30 sene ve daha ula- şamadığı yerler var. Mesela sahil kesi- minde otellerin birçoğunda hala yok. Yani gelişmeye elverişli bir pazar var. Daha ötesi bizim ülkemizde maalesef köklü ve kalıcı yatırımlar yapılamıyor. Farklı sebeplerle mekanlar sürekli el değiştiriyor. Bu anlamda da sürekli bir konsept değişikliği ve yeni tasarım- lar yeni ürün ihtiyaçlarını doğuruyor. Değişikliğe ayak uydurabilen tasarım- larını ve üretimini sürekli dinamik tutan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=