Tesisat Dergisi 310. Sayı (Ekim 2021)

T esisat / Ekim 2021 59 tesisat.com.tr Yakın dönemde yapmayı planladığınız yeni yatırım var mı? Vira, firma geleneği olarak sürekli gelişmeyi ve işine yatırım yapmayı ken- dine düstur edinmiş bir firma. Artan müşteri portföyü ve gelişen ürün gamı- nın gerekliliği olarak yeni kalıp yatırım- larımız mevcut. Ayrıca üretimimizdeki dinamizmi arttırmak ve daha seri hale getirebilmek amacıyla robotik, otomas- yon ve imalatımıza özel yeni makinelere yatırımlarımız mevcut. Artan iş hacmimiz bizi yeni ve daha büyük bir tesise geçmeye zorluyor. Şuan bir arayış içerisindeyiz. Gündem- lerimizden biri de yeni ve daha büyük bir tesise geçmek. Önümüzdeki sene bu arayışımızı nihayete erdirmek isti- yoruz. Pazara sunacağınız yeni ürünlerin yeni özelliklerini anlatır mısınız? Ar-Ge çalışmalarınızdaki yeniliklerden bahseder misiniz? Üretmiş olduğumuz ürünlerde trendi yakalamak için daima bir çalışma içindeyiz. Şu an hali hazırda KOSGEB projesi haline getirdiğimiz bir Ar-Ge, Ür-Ge projemiz mevcut. Bu proje ile ürettiğimiz ürünleri mevcut teknoloji- lere uygun hale getirme ve yeni ürünler eklemek istiyoruz. Detay vermek gere- kirse ürünlere olması gereken haber- leşme protokolleri ekliyoruz. Bunun yanı sıra üniversal güç girişi, kullanıcı dostu arayüz, standartlara uygun ve sertifikaları tam bir ürün grubu çıka- racağız. Ayrıca marka vurgusunu öne çıkarmak ve insanların aklında kalabil- mek için kendi tasarımlarımızı üretiyor ve ürün kozmetiğini geliştiriyoruz. Bu konuya oldukça önem veriyoruz. Müşteri portföyünüzün özellikleri nelerdir? Ürünlerdeki talepler hangi yönde oluyor? Vira Isı ve Endüstriyel Ürünler A.Ş. firması adından da anlaşılacağı gibi iki farklı sektörde faaliyet gösteriyor. Hem Türkiye’de hem yurtdışında bu iki faaliyet alanında da çalıştığımız birçok firma mevcut. Dolayısı ile müşteri port- föyümüz oldukça geniş. Müşteri port- föyümüzün farklı sektörlerde olması bizi farklı ülkelerdeki firmalarla işbirliği yapmaya itiyor. Özellikle pandemi sürecinde navlun fiyatlarının artması Türkiye’yi oldukça avantajlı bir konuma soktu. Biz de çalış- mış olduğumuz sektörlerdeki ihtiyacı bu avantaj ile birleştirip sıçrama yap- mak istiyoruz. Özellikle OEM anlaşması yaptığımız ve partner olarak çalıştığı- İhracatınızı geliştirmek için yaptığınız çalışmalar neler? Diğer firmalara bu konularda ne tavsiyede bulunursunuz? Yurtdışına yapılan ihracatın önemini pandemi ile daha da hisseder olduk. Vira, pandemi öncesinde de üretmiş olduğu ürünlerin %80’ini ihraç ettiğin- den, krizi fırsata çevirmeyi başarmıştır. İhracatımızı geliştirmek için yeni model ve kalıplara, sertifikalara ve ürünlerin hata payını %0,1’den de düşük seviyeye getirmek için makine ve teçhizata yatı- rım yapmaktayız. İhracata hazırlık yapan veya pazar payını yükseltmek isteyen firmalara önerimiz, yeterli kalite, know-how ve gerekli sertifikalara sahip olmadan bu tür çalışmalara girmemeleridir. İhra- cata yapılan en olumsuz hareketlerin başında olan, hazırlıksız pazara çıkış yapmak, firmalara faydadan çok zarar vermektedir. Diğer bir yanlış ise firmanın yurt- dışında pazar araştırmalarını ihracat departmanındaki çalışanların bilgi birikimine bırakarak, kişilerin bilgi biri- kimlerince yapmaya çalışmalarıdır. Bu konuda profesyonel araştırma yapan firmalarla çalışmalar gerçekleştirme- leri gerektiğinin altını çizerek belirtmek isteriz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=