Tesisat Dergisi 305. Sayı (Mayıs 2021)
HABERLER tesisat.com.tr 42 Tesisat / Mayıs 2021 Daikin Türkiye Paydaşlarıyla Buluştu İ klimlendirme sektöründe inovatif çalışmaları ve çevreci yaklaşımıyla standartları belirleyen Daikin, pan- demi sürecinde de büyümesini sür- dürdü. Yeni mali yılının başlangıcını online olarak gerçekleştirilen bir etkin- likle kutlayan Daikin Türkiye, bu organi- zasyonda yöneticiler, çalışanlar, ısıtma ve soğutma segmentindeki bayiler, pro bayiler ve servisleriyle bir araya geldi. Hilton Bomonti Otel’de 7 Nisan 2021 tarihinde 14:00-17:00 saatleri arasında gerçekleşen ve mottosu “Biz Bir Olunca” olarak belirlenen “Daikin Dijital 2021”e yaklaşık 1.500 kişi online olarak katıldı. Etkinlikte 2020 yılının değerlendirme- sinin yanı sıra Daikin’in 5 yıllık global stratejileri paylaşıldı. Sevilen oyuncu İlker Ayrık’ın sunucu ve moderatör ola- rak renk kattığı buluşmaya konuk olarak katılan Cem Seymen çevre konusunda, Akan Abdula ise teknoloji alanındaki görüşlerini paylaştı. Her yıl Daikin Türkiye’nin mali yılı- nın başlangıcı olan Nisan ayında bütün paydaşları bir araya getiren buluşma, bu yıl dijital olarak yapılmasına rağmen katılımcıların gösterdiği ilgiyle büyük bir sinerji yarattı. Toplantının açılış konuş- masını yapan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, pandemi nedeniyle büyük yıkımların yaşandığı 2020 yılında Daikin Global’in büyümesini sürdürmeyi başa- rarak 29 milyar dolar ciroya ulaştığını belirtti. Önder, “Daikin, 100 bin çalışa- nıyla her geçen gün büyümesini sür- düren bir yapı. Daikin Türkiye olarak biz de büyümemizi sürdürürken halen bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Önü- müzdeki 2 yıl içerisinde bu sayıyı 2 bin 500 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Zor geçen pandemi sürecine rağmen 2020 yılında 2.8 milyar TL ciroya ulaştık. 2021 yılı hedefimiz ise bu rakamı 4 milyar TL seviyesine çıkarmak. Sürdürülebilirlik çevreci ürün ile önümüzdeki yıllara Daikin’in damga vuracağı bilgisini verdi. Operasyondan Sorumlu GMY Olcay Avcı ise yaptığı konuşmada alt yapı ve teknik servis projelerinden söz ederek, üzerinde çalışılan yenilikleri anlattı ve giyilebilir ekipmanlarla teknoloji destekli teknik destek hizmet servisinin başladığı müjdesini verdi. Sevilen oyuncu İlker Ayrık’ın sunucu ve moderatör olarak yer aldığı buluş- mada, konuklar Cem Seymen ve Akan Abdula da yaptıkları konuşmalarla katı- lımcılara yeni ufuklar açtı. Akan Abdula, teknoloji temalı konuşmasında tekno- loji ve dijitalleşmenin yaşamımıza olan etkilerinden ve gelecekteki önemin- den söz etti. Özellikle Covid 19 sonrası tüketicilerin teknolojiden beklentileri, kentleşmenin hızlanmasıyla birlikte gelecekte daha da önem kazanacak olan sağlık ve teknoloji çözümlerinden biri olan havalandırmanın öneminden bahseden Abdula’nın konuşması ilgiyle izlendi. Çevre ve sürdürülebilirlik başlığı altında bir konuşma yapan Cem Seymen de çevre problemlerine değindi. Küresel iklim çalışmalarının ve karbon azaltma- nın sürdürebilir bir gelecek için hayati önem taşıdığına vurgulayan Seymen, bunun için özellikle sanayide Ar-GE ve teknoloji yatırımlarının artırılması gerek- tiğinin altını çizdi. n projeleri bizim için çok önem taşıyor. Bu çerçevede 2030 yılında sıfır karbon emisyonu hedefimize ulaşmak için tüm gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyo- ruz” dedi. Buluşmada söz alan Bireysel Ürünler Satışından Sorumlu GMY Tuncer Gülsa- ran, Daikin markalı ürünlere olan talep artışından söz ederek bireysel ürün- lerdeki ciro artışının yüzde 35 olduğu bilgisini verdi. Merkezi Sistemler Ürün Satışından Sorumlu GMY Fahrettin Türkoğlu ise VRV pazar büyüklüğünün 1.4 milyar TL’ye ulaştığını söyleyerek 15 milyon Euro yatırımla VRV üretim kapa- sitesinin 50 bin adete çıkacağını belirtti. Gülsaran, 2025 yılında Daikin Türkiye’nin VRV ürünlerdeki pazar payının yüzde 40’lara ulaşacağının altını çizdi. Pazar- lamadan Sorumlu GMY Vedat Yazar ise yaptığı konuşmada Daikin Global’in diji- talleşme stratejisiyle birlikte bu alanda sektörde öncü olmanın hedeflendiğini söyleyerek bu kapsamında bayilerle ile- tişimi artıracak dijital projeler planladık- larını, bu bağlamda Daikin Türkiye Clup, son tüketici ile iletişim kurulacak CRM projesi ve dijital pazarlama stratejileri geliştirmek için çalışmalar sürdürdük- lerini belirtti. Daikin yeni ürün gamı ve stratejisinden de söz eden Yazar, 150 farklı tip ve kapasitede klima, ısıtma, VRV ve merkezi sistemlerde 30 yeni
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=