Tesisat Dergisi 304. Sayı (Nisan 2021)
T esisat / Nisan 2021 57 tesisat.com.tr büyük ihracat potansiyeli olan Avru- pa’daki daralma Türkiye’nin ihracatını baskıladı. Enflasyon yükselme eğilimine girerken, döviz piyasalarında volatilite arttı. Ayrıca 2020 yılında hammadde fiyatları da dalgalı seyretti. Bizim için en önemli girdilerden biri olan sac fiyatına baktığımızda yaklaşık yüzde 105’lik bir etki gördük. Bunun yüzde 75-80’i ham- madde fiyatından kalan ise döviz artı- şından kaynaklandı. Böyle bir ortamda üretim yapmak hiç olmadığı kadar Türk sanayisi için zor oldu. Öte yandan bizleri en çok ilgilen- diren konut sektörüne baktığımızda 2020 yılında konut satışları yüzde 11 büyüdü. Fakat bu büyüme ne yazık ki ilk el konutlardan değil, daha çok ikinci el konutlardan geldi. İkinci el konut satışları yüzde 23 civarında büyüdü. Yaz aylarındaki konut satışlarındaki artış bizlere önemli bir ivme kazandırdı. Peki Baymak geçen yılı nasıl geride bıraktı? Gururla ifade etmek isterim ki Bay- mak Ailesi olarak birbirimize kenetle- nerek 2020 yılı başında koyduğumuz hedeflere çok büyük oranda ulaştık, hatta bazılarında hedeflerimizi aştık. Pandemiye rağmen ilk hedefimiz olan yüzde 30 büyümeyi sağladık. 1 milyar liralık ciro hedefimizi aşarak geçen yılı yaklaşık 1 milyar 100 milyon liralık ciro ile tamamladık. 2020 yılında 25 mil- yon liraya yakın yatırım yaptık. Buna ek olarak 2020 yılı bütün dünyada özellikle bizim ihracat pazarlarımız başta Avrupa olmak üzere Avrasya ve diğer ülkelerdeki kapanmaya, ticaret yavaşlamaya rağmen ihracat tarafında da bir takım yeni ülkelerle yeni pazar- larla ciddi büyümeyi sağladığımız bir yıl oldu. 2016 yılında yaklaşık 14 mil- yon dolar olan ihracatımızı 2020 yılı sonu itibariyle 2 katına çıkardık. 2020 yılında dünyanın öbür ucundaki Arjan- tin’e 10 binin üzerinde, Rusya’ya 30 binin üzerinde kombi satışı gerçekleş- tirdik. Buna ek olarak Baymak, BDR Thermea içinde bulunduğumuz grubun birçok ürün grubunda da üreticisi olma yolunda. 2020 yılında üretimine başla- dığımız Almanya boylerleriyle grubun ana boyler tedarikçisi olduk. Ve bunu muhtemelen önümüzdeki yıllarda tüm Avrupa ülkelerine yayacağız. Ameri- ka’ya başlamıştık, bu yıl Almanya’nın çok büyük ölçüde boylerini sağlar hale geldik. Almanya’nın farklı ülkelerden aldığı boylerleri de 2021 yılı içinde Bay- mak’a çekeceğiz ve böylece Baymak aynı zamanda BDR Thermea’nın boyler üreticisi olacak. Hedefimiz dünyadaki ilk 10 ısıtma sektörü üreticisinden birisi olmak ve Baymak bu noktaya doğru hızla ilerliyor. 2020 yılında ürün üretiminde ve satışlarınızda ne gibi gelişmeler, değişiklikler oldu? Baymak’ı farklı kılan en önemli noktalardan birisi ürün yelpazemizin genişliği. Ürün gamımızın büyüklüğü Baymak’ın kriz zamanlarında dahi güç- lenmesini sağlıyor. Bu sene her şeye rağmen kombi üretiminde rekora imza attık. 250 bin kombiye çok yaklaştık. Üretim hattı- mızda bu yıl ürettiğimiz kombi sayısı tüm zamanların rekoruna ulaştı. 2020 yılında lokomotif ürünlerimizde adet- sel bazda; kombide yüzde 8, klimada yüzde 6, panel radyatörde yüzde 10, termosifon ve termoboylerde yüzde 34, duvar tipi yoğuşmalı kazanda yüzde 4 büyüdük. Diğer ürün gruplarımız- dan teknik ürünlerde hidrofor pompa grubunda yüzde 10 büyüme sağladık. Güneş kolektöründe yüzde 54’lük ve boylerde de yüzde 10’luk bir büyümeyi yakaladık. Aynı zamanda yüksek enerji verimliliği sayesinde geleceğin tekno- lojisi ısı pompasında iddialı olacağız demiştik. 2020 yılında yeni ısı pom- pamız IOtherm ile beraber çok daha büyük bir ivmeyi yakaladık. Yüksek enerji verimliliği sayesinde geleceğin teknolojisi ısı pompasında ise yakla- şık yüzde 90 büyüme ile sektörün ana markası olduk. Öte yandan 2020 yılı başında 3 eşanjörlü kombide olacağız demiştik. Ürünlerimizi çıkardık. Bunun yanında Premix ürün gamımızda ilave ürünü- müzde ECO CT ürünümüzle yeni bir segmentte yer almaya başladık. Yeni şofbenlerimizi 12 litre olarak piyasaya sunduk. Logi Pro adı altında yine oda termostatıyla uzaktan erişime imkân sağlayan ürünümüzü de 2020 yılında satışa sunduk. Yani pandemiye rağmen 2020 yılında da gelişimimize devam ettik. Geçen yıl Baymak Ailesi’ne kaç bayi eklendi? Başta Marmara olmak üzere Güney- doğu Anadolu, Orta Anadolu ve Baş- kent Bölgemizde önemli yapılanmalara imza attık. 2020 yılında 149 yeni bayilik yapılanmamızı tamamladık. Marmara Bölgesi’nde 32, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde 31, İç Anadolu’da 47, Kara- deniz Bölgesi’nde 22 ve Ege Bölge- si’nde 17 yeni bayimiz tüketicilerimize Baymak kalitesini ulaştırmaya başladı. Çalışan, bayi ve müşteri memnuniyeti tarafında ne gibi adımlar attınız? Baymaklife 2020 yılının en önemli kazanımıydı. Bildiğiniz gibi Türkiye’de Bireysel Emeklilik Sistemi’ni bayi kana- lına uygulayan hatta dünyada uygu- layan ilk ve tek firmayız. İlk aşamada 3.000 katılımcıya ulaştık ve 2021 yıl sonu hedefimiz 5.000 katılımcıya ulaş- mak. Ayrıca birçok kampanyaya imza atmanın yanında sanal POS anlamında desteklerimize devam ettik. Eğitimleri- mizi de online olarak sürdürdük. Müşteri memnuniyeti tarafında müşteri deneyimini iyileştirmek için
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=