Tesisat Dergisi 301. Sayı (Ocak 2021)
T esisat / Ocak 2021 63 tesisat.com.tr Türkiye’de 30 yıla yakın süredir faaliyet gösteriyoruz. Hem Vaillant Türkiye hem de Vaillant Group olarak pandemi döne- minde sektörün güvenilir limanlarından biri olduk. Görev ve sorumluluklarımızın bilinciyle hareket ederek, müşterilerimi- zin hayatlarını kolaylaştırmaya odakla- nan bir grubuz. Yeni yapılanma ile gele- neksel işleyişimizdeki faaliyetlerimizin yanı sıra yeni ürün ve hizmet trendlerine daha fazla odaklanma fırsatını yakala- yacağız. Kendi segmentinde lider olan markalarımız özelinde sunduğumuz uygulama ve hizmetleri daha yapısal bir şekilde ele alabileceğiz. Hem sektör adına hem de Vaillant adına 2020 yılının değerlendirmesini ve 2021 öngörülerinizi paylaşabilir misiniz? Covid-19 salgını nedeniyle tüm dünya olağanüstü bir dönemden geçti, geçmeye de devam ediyor. Sektörümüz ilk çeyreğe, beklentilerin üzerinde bir performans ile giriş yaptı. Dünya gene- linde Covid-19 vakalarının artmasını taki- ben ülkemizde de Mart ayında ilk vaka- ların görülmeye başlamasıyla sektör ola- rak koronavirüsün etkilerini hissetmeye başladık. Mayıs ayında vaka sayılarında düşüşlerin başlaması ve Haziran ayın- daki normalleşme adımları sonrası iklim- lendirme sektöründe de toparlanma trendi başladı. Üçüncü çeyrekte konut ve tüketici faiz oranlarının düşmesiyle talepte ani bir yükseliş yaşandı. Grup olarak bu zorlu süreçte önceliğimizi sür- dürülebilirlik olarak belirledik ve tüm fabrikalarımızda üretimi aksatmadan yolumuza devam ettik. Bu durum Vail- lant Türkiye olarak bizim de bu yıla dair performansımızın hedeflerimiz parale- linde gitmesine yardımcı oldu. Her türlü değişime ayak uydurabilen yapımızla bu sürece de hızlı bir şekilde adapte olarak, yetkili satıcılarımızı, diğer paydaşlarımızı ve tüketicilerimizi koruyarak başarılı bir yılı geride bıraktık. 2020 yılı sonu satış rakamlarımız 100 bin adedin üzerinde gerçekleşti. Eksik çalışma günleri ve pandemi ile başlayan durgun sürece rağmen, 2019’da elde ettiğimiz büyüme- nin bir hayli üzerine çıkarak, bir önceki senenin aynı dönemine göre TL bazında yüzde 50 büyüdük. Bu yılı adetsel bazda ise yüzde 20’nin üzerinde büyümeyle bitireceğimizi öngörüyoruz. Pandemi sürecinde; temel ihtiyaç- lar, ev ve kişisel hijyen odaklı ihtiyaç- lar önem kazandı. Bunun dışında artık evler “yuva” haline geldi, evde zaman geçirdikçe eve verilen değer arttı. Evde kullanılan ürünlerin ve hizmetlerin satın alınma sürecinde üzerine daha çok düşünüleceğini ve kalite, güven, kolay kullanım, fiyat-performans dengesi, garanti süreleri gibi uzun ve konforlu kullanım ile ilgili kriterlerin daha çok önem kazandığını gördük. Biz markamı- zın bu kapsamda olumlu etkilendiğini ve önümüzdeki dönemde de aynı trendin devam edeceğini düşünüyoruz. Salgın dönemi ve salgın sonrası dönemde de her zaman olduğu gibi hedeflerimiz doğrultusunda çalışmaya ve tüketicile- rimizin yanında olmaya devam edece- ğiz. 2021 yılı için temkinli bir iyimserlik içerisindeyiz. 2021 yılında ilk çeyrek zor geçecektir. Fakat bahar ile beraber, aşı- nın olumlu etkileri ile sektörümüz için 2021 yılının verimli bir yıl olmasını diliyor ve bekliyorum. n Yeni yapılanma ile hedefler neler olacak? Yeni yapılanmamız doğrultusunda markalar arasındaki sinerjiyi artırmayı, müşteri ihtiyaçlarını hızlı ve etkin bir şekilde karşılamayı, müşteri deneyimini iyileştirmeyi, yeni ürün ve hizmet trend- lerine daha fazla odaklanmayı hedef- liyoruz. Sektörde faaliyet gösterdiğimiz markalarımızla, kullanıcılara farklı uygulama ve hizmetler sunuyoruz. Yeni yapılanma ile markalar bazında sunduğumuz uygulamaları daha yapı- sal bir şekilde ele almayı amaçlıyoruz. Farklı segmentlerde hizmet sunduğu- muz markalarımızla farklı tüketici kit- lelerine ulaşma imkanı yakalıyoruz. Bu da müşteri beklentilerine ilişkin geniş çerçevede bilgi sahibi olmamızı sağlıyor. Sahip olduğumuz bu bilgileri önümüz- deki dönemde marka stratejilerimize en etkin şekilde yansıtabileceğimize inanı- yoruz. Müşteri deneyiminde de işimizi iyileştirmeyi amaçlıyoruz. Bu kapsamda Satış – Pazarlama – Ürün Yönetimi – Teknik Destek & Eğitim – Satış Sonrası Hizmetler ve diğer birimler arasındaki koordinasyonu daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Yeni organizasyon yapımızla kurum içerisinde birimlerin işlev ve sorumlu- luk alanlarını daha net şekilde ortaya koyabileceğiz. Bunun yanı sıra Vaillant Group’ta devam eden ve bizleri de yakından ilgilendiren projelere Vaillant Group Türkiye olarak daha iyi şekilde odaklanmayı amaçlıyoruz. Yeniden yapılanmayla Vaillant’ta eskiden farklı olarak ne tür yenilikler olacak? Sektörü nasıl bir Vaillant bekliyor? Vaillant Group ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme teknolojisi alanlarında küresel bir pazar ve teknoloji lideri. 140 yılı aşkın süredir, sürdürülebilir büyüme yolunda uzun vadeli bir strateji izliyoruz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=