Tesisat Dergisi 300. Sayı (Aralık 2020)
tesisat.com.tr 94 Tesisat / Aralık 2020 SÖYLEŞİ küresel bir oyuncu olarak, deneyim ve birikimimizi Türkiye’de de sektör pro- fesyonelleri ile paylaşmayı ve ülkemizin sosyoekonomik kalkınmasına katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda uluslararası tasarım yarışmaları düzenli- yor ve mimarlar, tasarımcılar ve medya ile daha sık bir araya geleceğimiz plat- formlar oluşturuyoruz. Türkiye ve yurtdışı pazarlar için büyüme hedefleriniz nelerdir? Türkiye’de Roca markasını da portföyümüze ekleyerek iç pazarda büyümeyi; üretimimizin yüzde 20’sini iç pazara verirken bu oranı yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz. Geliştirdiği- miz yenilikçi ürünler Roca markası adı altında yeni açılacak bayii ağımızda satışa sunulacak. Türkiye’de sektörü- müzde yerli birçok güçlü şirket var. Sektörümüzü hep birlikte büyüttüğü- müze inanıyorum. Dolayısı ile hepsine saygı duyuyoruz. Biz de Roca markasını ülkemizde daha fazla kişiyle buluştur- mak ve güçlü rakiplerimizin arasında güçlü bir şekilde konumlanmak isti- yoruz. Banyo, seramik sağlık gereçleri üretiminde lider olarak Türkiye’yi önce- likli pazarlarından biri yapmak üzere yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Bayi ağını büyütmek için İstanbul’da 4, Eskişehir ve İzmir’de 2 olmak üzere toplamda 10 ilde 20 bayi açtık, yılsonuna kadar bayi sayısını 30’a çıkarmayı hedefliyoruz. Bayileşme modeli ile büyümeyi hedefliyorsunuz. Şirketinizin ‘Bayi’ politikasından bahseder misiniz? Güçlü kadromuz, modern alt yapı- mız ve uzun yıllara dayanan tecrübe- mizle sektörde birçok yeniliğe imza attık ve sektörün majör oyuncu- ları arasındaki yerimizi aldık. Bu kapsamda; bilgi, inovasyon ve değerler merkezli yatı- rımlarımızı sürdürüyor, paydaşlarımızı ailemi- zin, aynı yolu paylaşan fertleri olarak kabul ediyoruz. Roca bayilik siste- minin temelini; marka- sının kalite, kanıtlanmış itibar ve güçlü kurumsal kimliğini paylaşmaya dayandırır. Roca benimsediği bayilik ilkeleri gereği, planlamadan fizibilite çalışmalarına kadar her aşamada pay- daşlarının yanında yer alır. Roca, konu- sunda tecrübeli uzman ekibiyle içinde bulunduğunuz mevcut pazarın detaylı analizini yaparak, hedefe yönelik pazar- lama stratejini oluşturur. En doğru yatı- rımı yapabilmek için paydaşlarına bu yolculukta rehberlik eder. Mevcut kay- nakları en doğru şekilde yöneterek en az maliyet ile şehrin en şık mağazasına sahip olmalarını sağlar. Ürünlerinizin üretim anlayışı ve tek- nik yaklaşımından bahseder misiniz? Ürünlerimizi üretirken; 21. yüzyılın ihtiyaçlarına cevap verebilen, deği- şen tüketici beklentilerini maksimum oranda karşılayan, yenilikçi, işlevsel ve inovatif bir bakış açısını benimsi- yoruz. Özellikle bu yıl değişen ihtiyaç- lara yanıt vermek için geliştirdiğimiz fotoselli/temassız çalışan armatürler, gömme rezervuar ve in-wash modeli akıllı klozet gibi daha fazla hijyene ve teknolojiye odaklanan tasarımlarımız ürün yelpazemizin en dikkat çeken oyuncuları arasında yer alıyor. Türkiye’deki fabrikamızda üretti- ğimiz armatürlerde, 1 milyondan fazla açma-kapama dayanımı, temassız
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=