Tesisat Dergisi 300. Sayı (Aralık 2020)
T esisat / Aralık 2020 93 tesisat.com.tr başladım. 2003 yılında Roca Sanita- rio’ya geçerek Türkiye’de Operasyon Müdürü olarak görev aldım. 2007 yılında yine Roca Sanitario bünyesinde Yeniden Yapılandırma Müdürü olarak görevime devam ettim. 2009-2011 yıllarında Türkiye’de Fagor Industrial’de Orta Asya, Kuzey Afrika ve Balkanlardan sorumlu Genel Müdürlük görevini üstlendim. 2014-2016 yılla- rında Malezya’da Teka Group’da Genel Müdür oldum. 2016 Nisan ayından bu yana Türkiye’de Roca Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapmaktayım. Roca hakkında bilgi verir misiniz? Hangi alanlarda ne tür faaliyetlerde bulunuyor, Türkiye ve yurtdışındaki yapılanması hakkında neler söylersiniz? Roca dünyanın en ikonik banyo markalarından biridir. Bugün itibariyle 5 kıtada, 22 ülkede bulunan 83 fabrika- sında vitrifiye konusunda sektörün lider üreticileri arasında yer alıyor. 100 yıllık köklü geçmişimizden aldığımız güçle portfolyomuzu sürekli geliştiriyoruz. En önemlisi de değişen ihtiyaçlara inova- tif ürünleriyle yanıt veriyoruz. Orta-üst segmentte de en çok tercih edilen mar- kalardan biri konumunda bulunuyoruz. Dünyadaki rakiplerimiz arasında Roca Sanitario parça üretim adedi açısın- dan ilk sırada yer alıyor. Avrupa, Latin Amerika, Hindistan ve Rusya’da da lider konumda bulunuyoruz. Roca, Türkiye’ye ilk olarak 50 yıl önce ithalatçı olarak giriş yaptı. Bugün pazarda büyümeyi hedefleyen bir yatırımcı konumunda bulunuyor. 2016 yılında Eskişehir’de faaliyet gösteren NSK Armatür fabrikasını satın alarak yatırımcı olarak Türkiye pazarına yeni- den giriş yaptık. NSK markasıyla devam eden üretim ve satışlarımıza orta ve üst segmente yönelik Roca markamızı da ekleyerek iç pazarda büyüme hede- fiyle faaliyetlerimizi hızlandırdık. Tür- kiye, büyüklüğü ve EMEA bölgesine bir köprü vazifesi gören konumu itiba- riyle dinamik ve oldukça cazip bir pazar. Ayrıca dünyada da bu sektörde önemli konumda olan bir ülke. Türkiye’ye inanı- yor ve bu pazarda konumumuzu güç- lendirmeyi hedefliyoruz. Eskişehir’deki fabrika yatırımımız da bu inancımızın en büyük göstergesi. Türkiye ve yurtdışı yatırımlarınız ve tesisleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Eskişehir’deki fabrikamızda yılda 1,5 milyon adet armatür ve 2,5 mil- yon kalem de ara parça üretebilme kapasitemiz var. Türkiye’de ürettiği- miz ürünlerin yüzde 80’ini Almanya, İspanya ve ABD başta olmak üzere 60 ülkeye ihraç ediyoruz. Yüzde 20’sini ise iç pazara sunuyoruz. Türkiye pazarına olan inancımız çok güçlü. Bu yüzden öncelikli hedefimiz, Türkiye pazarında konumumuzu güçlendirmek. Son 4 yıl NSK markasıyla devam ettik. İkinci marka olarak Roca ile orta ve yüksek segmentte iç piyasaya girmeye hazır- lanıyoruz. Roca ürünlerimiz için yeni bayiler açmaya başladık. Yılsonuna dek 30 bayilik açmayı hedefliyoruz. Pazarda önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edeceğiz. Büyümemizle doğru orantılı olarak yatırımlarımız da devam edecek. Türkiye’deki satış ve büyüme stratejiniz nedir? Türkiye potansiyeli yüksek bir pazar olarak üzerinde çok durduğumuz ve yatırımlarımıza titizlikle devam ettiği- miz bir ülke. NSK markasıyla devam eden üretim ve satışlarımıza orta ve orta üst segmente yönelik ürettiğimiz Roca markasını da ekleyerek Türkiye pazarında gücümüzü artırmayı hedef- liyoruz. NSK, banyo alanı için ürünlerin tasarımı, üretimi ve ticaretinin yanı sıra mimari, bina ve iç mekan tasarımı için seramik zemin ve duvar karoları alan Roca Group'un bir parçasıdır. Satış ve büyüme stratejimiz kap- samında portföyümüzde bulunan vit- rifiye, armatür, küvet ve duş sistemle- rini içeren yenilikçi koleksiyonlarımızı Türkiye genelinde bayilerimiz aracılığı ile müşterilerimize ulaştıracağız. Roca ürünlerimiz için yeni bayiler açmaya başladık. Bayilerimizin mağaza tasa- rımı ve eğitimleri gibi konularda da devam eden yoğun çalışmalarımız var. Büyümemizle doğru orantılı ola- rak yatırımlarımız da devam edecek. Yine büyüme stratejimiz kapsamında; inşaat, mimarlık ve tasarım alanlarında
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=