Tesisat Dergisi 300. Sayı (Aralık 2020)

T esisat / Aralık 2020 77 tesisat.com.tr “evlerde kalma, ısınma, havalandırma kalitesi ve hijyen ihtiyacı” gibi konular, sektörümüzün önemini bir kez daha ortaya koydu. Bu kapsamda biz de DemirDöküm olarak tüketicilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri, ürünlerimizi seçebilmeleri, satın alabil- meleri ve pandemi döneminde gönül rahatlığıyla montajını yaptırıp kulla- nabilmeleri için altyapımızda önemli yenilikler yaparak bu alanda sektörü- müz için birçok öncü girişimi hayata geçirdik. Pandemi DemirDöküm’ün satışlarına ve satış adetlerine nasıl yansıdı? 2020 yılına Türkiye dahil 8 ülkede lider olarak başladık. Ocak ayı itibarıyla Mart ayının başına kadar çok hızlı bir büyüme yakaladık. Mart ayından tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 sal- gını, küresel ölçekte öngörülemeyen bir süreç yaşanmasına sebep oldu. Küresel çapta daha önce eşi benzeri görülme- miş bir dönem yaşadık. Pandemiyle birlikte dünya genelinde ticarette sert bir daralma meydana geldi. Mart-Ni- san-Mayıs, yani pandeminin etkilerinin dünyanın her bölgesinde en yoğun hissedildiği karantina dönemi, küresel ticaretin en zorlu aylarıydı. Mayıs ayın- dan itibaren vaka sayılarındaki azalma ve Haziran ayındaki normale dönüş adımları ile pazarda hareketlenme başladı. İnşaat sektörü Haziran ayında hızlı bir geri dönüş yaparak Temmuz’da da talep artışıyla toparlanma sürecini devam ettirdi. Bu süreçte inşaat sektö- rünü hareketlendirmeye yönelik uygu- lamalar, ertelenen taleplerin gündeme gelmesi, sektördeki tüm paydaşların motivasyonunu artırdı. Sektörümü- zün ürettiği ürünler zaruri bir ihtiyaç. İnsanların temel ihtiyaçlarını hem ürün hem satış sonrası hizmetlerde kesin- tisiz olarak sürdürmemiz gereken bir dönemi yaşadık. Dijitalleşmenin de itici gücüyle çalışmalarımızı kesintisiz sür- dürdük. Benimsediğimiz yaklaşım ile sektörde öncü işlere imza attık. Hede- fimiz 2020'de liderliğimizi pekiştirmek. Bu süreçte çalışanlarınız, iş ortaklarınız ve müşterileriniz için hayata geçirdiğiniz projelerden bahseder misiniz? Pandemi sürecinin başından itiba- ren üst düzey hijyen ve sağlık önlemleri hayata geçirerek üretim, satış sonrası hizmetler dahil olmak üzere tüm faali- yetlerimize kesintisiz bir şekilde devam ettik. İlk olarak çalışma yapımızı koşul- lara uygun olarak hızlıca değiştirdik. Halihazırda var olan uzaktan çalışma altyapımızı güçlendirdik. İş akışımız ve süreçlerimizde aksama olmadan hızlıca evden çalışma düzenine geçtik. Çağrı merkezimiz de online erişim ve pay- laşım ağı altyapısı sayesinde saatler içerisinde evden çalışabilir hale geldi. Bu yeni düzene hızlı adaptasyon sağ- lanabilmesi için çalışanlarımıza evden çalışma ve esnek çalışma modelleri üzerine eğitim vererek en kısa sürede bu modele uyum sağlamalarına yar- dımcı olduk. Üretim tarafında ise üst düzey önlemler uygulayarak çalışmalarımızı sürdürdük. Güvenli üretim uygulama- larımız ve düzenlemelerimiz ile Bozü- yük'teki faaliyetlerimize devam ettik. Çalışanlarımız üretim alanına adım attığı andan itibaren tüm temas nok- talarında uyguladığımız düzenleme- lerle TSE’den geçer not aldık. Bu yak- laşımımız ile DemirDöküm Fabrikaları, iklimlendirme sektöründe "TSE Covid- 19 Güvenli Üretim Belgesi" almaya hak kazanan ilk fabrikalar arasında yer aldı. Müşterilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri ve hizmet alabil- meleri için hızlı bir dijital dönüşüm çalışmasını hayata geçirdik, yeni bir müşteri deneyimi ağı ördük. Müşteri- lerimiz, pandemi sürecinde de 7 gün 24 saat boyunca DemirDöküm Müşteri İletişim Merkezi'nden ve içeriğini geliş- tirmeye devam ettiğimiz WhatsApp Destek Hattı’ndan bize kesintisiz bir şekilde ulaştı. Bu süreçte WhatsApp Destek Hattımıza ek olarak yeni uygu- lamamız “Görüntülü Keşif Hizmeti” ile tüketicilere bilgisayarları ya da akılı telefonları aracılığıyla kombi keşfi için talep oluşturma imkânı sunduk. Yetkili satıcılarımız, 24 saat içerisinde gelen taleplere yanıt verip video konferans üzerinden danışmanlık hizmeti vererek en geç 48 saat içinde müşteri talebine ve mekâna uygun seçimleri sundu. Servislerimiz de üst düzey hijyen ve sağlık önlemleriyle kesintisiz hizmete devam etti. Tüketicilerimize ve iş ortak- larımıza sağladığımız destekleri içinde bulunduğumuz ısıtma sezonunda da sürdürüyoruz. Koronavirüs süreci devam etse de DemirDöküm için tamamen normalleşme gerçekleşti mi? Bu süreçte 'Her koşulda Demir- Döküm yanında' söylemiyle hareket ederek ilk günden itibaren üst düzey önlemlerle çalışanlarımızın, yetkili satı- cımızın, servisimizin, müşterilerimizin yanında olduk; satış sonrası hizmetler

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=