Tesisat Dergisi 30. Sayı (Kasım-Aralık 1997)

feknik Koordinaıörümüz Muhittin TEKMAN ve üncler KIRATLILAR radyatör gibi ürünler yer alıyor. Yapı grubu ürünleri ise; Valfsel'in üretmiş olduğu armatürler, Valf'in üretmişolduğu valfgrubu mamüller, Odöksan markalı küvetlerve Serel'in üretmiş olduğu seramik ürünler oluşturuyor. EMAR tarafından bu ürünlerle ilgili satış sonrası müşteri hizmetleri veriliyor. M.TEKMAN: Genel olarak; sunulmakta olan servis hizmetlerinin kalitesi, yaygınlığı, yeterliliği hakkındaki düşünceniz nelerdir? Türkiye'ye Yayılmış 240 Yetkili Servisimiz Var. Ö.KIRATLllAR: Şirketimizin servis müdürlüğü İstanbul'da; merkeze bağlı olarak İst�nbul'un Anadolu ve Trakya yakasında birer, Ankara ve lzmir'de de birer adet olmak üzere 4 bölge şefliğimiz var. Bunlara bağlı olarak da şu anda Türkiye'ye yayılmış 240 yetkili servisimiz mevcut. Bu 240 servis, gerek yapı, gerek ısı grubundaki değişik branşlarda hizmetveriyor. Bütün branşlara hizmetveren servisler de var. Biz branşları genelde dörde ayırıyoruz. Armatür servisleri, ev cihazı servisleri, kat kaloriferikombi servisleri ve kazan servisleri. Bunların ikili, üçlü, dörtlü kombinasyonları şeklinde hizmet veren servisler de var. Özellikle armatürde Türkiye'de hizmet veren ilk kuruluş EMAR; E.C.A. mamüllerinin hizmetini veriyor. Artema da bu konuda servis kurma faaliyetine başladı. Tüketici Kanunu ve buna bağlı olarak Sanayi Bakanlığı'nın çıkarmış olduğu tebliğlerde gerek ithalatçı, gerek imalatçılar için satış sonrası müşteri hizmetlerini yapmak bir zorunluluk ve bunlar için de belirli mamül grupları için Türkiye'nin 7 bölgesine dağılmış olarak, belirli sayılarda servis olması isteniyor. Ve bu servislerin de TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi almış olması gerekiyor. Bizim 240 servisimizin şu an 1 82'si TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi almış durumda, diğerlerinin de belge alma faaliyetleri devam ediyor. M.TEKMAN: Bu belgeyi almak zorunluluk mu? Servislere TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi Gerekli. Ö.KIRATLllAR: Sanayi Bakanlığı'na bildirdiğiniz servis sayıları, zorunlu olan o minimum rakamlardaki servisler mutlaka TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi almak zorunda'. Ancak, bunun haricindeki servislerin, yani yetkili servis olarak çalışan tüm servislerin TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi alması için Sanayi Bakanlığı bir tarih vermedi. Esasında gerek bir firmaya bağlı olarak, gerekse de müstakil olarak çalışan servislere TSE H izmet Yeterlilik Belgesi gerekli. Yani şu tarihten itibaren "TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi olmayan servisler, yetkili servis olarak hizmet veremez" diye, bir yayının olması lazım. Ama bu konuda açıklayıcı bir bilgi henüz yayınlanmadı. M.TEKMAN: O zaman bu, mecburi bir standart değil. Ö.KIRATLILAR: Hem standart, hem de mecburi standart diyelim. Çünkü bunların standartları var. Yani elektrikli ev cihazları servisleri için Türk Standartları var. Doğal gazlı cihazlara hizmet veren servisler için de bir standart hazırlandı; ama henüz yayınlanmadı. ;,;,m ; s .ıx s: ,..,..�.,.-. � Kontrol Mekanizması Yok. Şimdi standartlar diyor ki; bu ev cihazları yetkili servislerinde şunlar olmalıdır. Yani bazı özelliklerin olması lazım, ama bunun bir kontrol mekanizması yok. Sadece bunu imalatçı ve ithalatçı firmalara bir zorunluluk olarak getirmişler; siz bir imalat veya ithalat yapıyorsanız bu ürün için asgari olarak Türkiye'nin yedi bölgesine dağılmış servis bulundurmak zorundasınız. _________________ TESİSAT DERGİSİ SAYI JO::;-::: KASIM-ARALIK:'9:7:--------------­

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=