111111111 1111111 Baca gazı çıkışı Duman gazı girişi mukavemetine sahiptir. Burada maksimum % 6S'lik kullanma ısıl verimi artışı şeklindeki baca gazından ısı geri kazanımı gaz veya gaz/sıvı yakıt kombine işletmesine göre oldukça daha düşüktür. Daha pahalı malzeme ve bununla daha yüksek finansal harcamanın yanı sıra daha düşük enerji tasarrufu nedeniyle saf sıvı yakıtlı kondensasyon sistemleri pratikte daha az uygulanmaktadır. Hidrolik Bağlantı HR Kazan bağlantısı Duman gazı/su-ısı eşanjörlerinin hidrolik bağlantısı için kondensasyon kazanları ile aynı temel kurallar geçerlidir. Cihazların maruz kaldığı su sıcaklıkları ne kadar düşük olursa sistemin kullanma ısıl verimi o kadar yüksek olmaktadır. Orta ve büyük güçteki kazanlar genelde birçok ısıtma devresini beslemektedir. Eşit sistem sıcaklıklarında bir kısmi akım doğrudan dönüş kollektöründen sonra duman gazı/su-ısı eşanjörüne gönderilmektedir. Sistemin devre şemasına ve dirençlere bağlı olarak bu pompalı veya pompasız şekilde gerçekleştirilebilmektedir. Kısmi akım miktarı ısı değiştiricisinde yaklaşık 5 K'lik bir sıcaklık farkı oluşacak şekilde ayarlanmakta ve sonunda tekrar ısıtma dönüş hattına verilmektedir (Şekil 8). Farklı sıcaklıklara sahip ısıtma devreleri söz konusu olduğunda en düşük sistem sıcaklığına sahip ısıtma devresi (örneğin yerden ısıtma) doğrudan duman gazı/su-ısı eşanjörüne bağlanmalıdır (Şekil 9). Baca gazı çıkışı Alt temizleme deliği Baca Gazı Tarafı Bağlantısı Şekil-7. Caz Yakıt ile İş/etmeye Uygun Bir Duman Cazı/Su-lsı Eşanjörünün Kesiti (Kazan Anma lsı Gücü 70-460 kW) Duman gazı/su-ısı eşanjörlerinden çıkan baca gazının sıcaklığı eşanjörlere giren ısıtma dönüş suyunun sıcaklığından yaklaşık 1 0-25 K daha yüksektir. Yoğuşmalı işletmede baca gazları % 1 00'lük bir bağıl neme sahiptir. Bu nedenle duman gazı/su-ısı eşanjörü ile birlikte kullanılan kazanlar kondensasyon kazanları gibi, normal bina bacalarına bağlanamamaktadır. Sistem şartlarına ve baca gazı sıcaklıklarına bağlı olarak baca gazı sisteminde negatif veya pozitif (atmosfer altı veya üstü) basınç oluşmaktadır. Bununla da kondens kuruması ile oluşan aşırı konsantrasyonlarve korozyon önlenmektedir. Bu şekilde gaz/sıvı yakıt ile kombine işletmede zaman zaman duman gazı akımının ısı eşanjöründen geçmemesi için yönünün değiştirilmesi (By-pass) gerekmeden sıvı yakıtla da işletme mümkün olmaktadır. Sıvı Yakıt ile İşletme Sadece sıvı yakıt ile işletme için daha yüksek alaşımlı paslanmaz çelikten (Malzeme No. 1.4539) yapılan duman gazı/su-ısı eşanjörleri sunulmaktadır. Bu malzeme kükürt içeren kondense karşı korozyon Bununla ilgili bilgi DiN 4705'e göre yapılan bir hesaplama ile elde edilebilmektedir. Negatif basınç ------------------ TESİSATDERGİSİ SAY! 30__________________ [ . @' KASIM-ARALIK'97
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=