Soğutma Tesir Katsayıları s1 a0h0i pkhWa v' ıan v üe zseu r ii nl ed seo ğs ou ğt uul tamn as ı vg ı üscoüğnuet m( kaagprauspi tl ae rsı i nn eı n) (cihazlarının) güçlerinin ölçüldüğü Avrupa'daki büyük eb di r i l lma bi şovr aetsuevrat irfdi kaa (l abnudr aı rsı ıl mTıÜş tVı r ) ETsasbel no t1 a' dr aef ı gn d a n t e s t österilen pistonlu ve vidalı kompresörlü soğutma makinalarının vsoeğbuatsmınaçtoersairnkı naatsbaayğılalı roı l%ar1a0k0 soğutma kapasitesinde ölçülmüştür. Tablo 1 klima tekniğindeki uygulama bölgesi ile ilgili (yani 2 (t0=1 o. °C;tc=25 °C) ile 6 (t0=1 O "C;t,=55 °C) arasındaki basınç g oranlarındaki) soğutma tesir katsayılarını topluca östermektedir. Vidalı kompresör (5) verileri (kompakt bir sıvı soğutma grubunda ölçülen son değer hariç) çimiftalarotçtoı kral utavloidğuanlıdkaonmalpınremsıştır. Diğer her iki hermetik örde ve her iki pistonlu kompresörde istisnasız, ölçülen değerler sözkonusudur. Tviüdmalımkaokminparleasr ilk jenerasyon ürünlerdir; bu arada örlerde daha yüksek soğutma tesir katsayılarının elde edilebilmesini de sağlayan kısmen önemli iyileştirmeler yapılmıştır. Daha yeni vidalı kompresörler ile ilgili müteakip dkaerşılaştırmada (Tablo 2) hem katalog değerleri, hem ölçülen değerler (kısmen R22 ve/veya R 134 a ile) skoağrşuıltamştaı rtı lems iırştkıra. tTsaabylıol a1rı'nddeaki(lerin aksine, Tablo 2 ' d e k i özellikle son iki sıradaki Ekonomizör alanındaki yeni geliştirmelere sahip kompresörlerde) belirgin artışlar tespit edilmektedir. Şekil-1. Yarı Hermetik Yeni hir Vicfalı Kompre,ür, J,/. IJ-1 a h;in, Devir Sayısı Yaklaşık 10.000 d/dk (Bu ve Bundan Sonraki Tüm Fotoğraflar Carrier Firmasına Aittir.) Vidalı Kompresörlerdeki Yeni Geliştirmeler Soğutucu Akı şkan AL ildmearnkyoan' duamduenvdleatki in skoığs autbmi ra smü raek i n as ı i m a l at ç ı l a r ı önce R 134 a'yı Rbe1l2irlemiçeinsindi keanmelee soğutucu a kışkan olara k önce, en azından orta vadede vkel oyrseunzi fkloonr os t-rhüi cklsrioykoanrlbaor ınn ı1 b3u4naa' ngı n faydas ı n ı a n l a m ı ş öre yön lendirmiştir. Bu yol öncelikle Carrier tarafından planlı bir şekilde izlenmiş ve yeni geliştirilen ring diffüzörlü ve gi l ee nbi şul eaml aen at übr abşi an rl iı l 1ı 3b 4i r ag -i rtiuş rybaopsı lomğ uı şttmı r ;a bmu an uk i nş iaml adr iı çok (birden fazla) kompresörlü yapı tarzındaki, yaş b ko u m ha p rl r a e şt s ırıcılı ve yüksek devir sayısına sahip vidalı örlü (Şekil 1) özel olarak 134 a için t iz a l s e a m r e la k n te m d ı i ş r. yeni bir soğutma makinası serisi Ysaaykıllaaşrııki loela1 r3a4k a1' n0ı.n00R02d2/'yde'yga varan yLiksek devi r öre daha düşük olan ve od li ül mmeemt rei kk tseo, ğbui ltamk ai s ak va apnatsai tj el ı shi ,a sl ea dgee ct i er i l mk oemktpeadni zr. e Pazar Talepleri Her yenilik pazar taleplerinden önemli ölçüde etkilenmektedir. Yeni vidalı kompresör/erdeki ana itici kuvvetler şu şekilde özetlenebilmektedir: Maliyet: Büyük seri imalatın avantajları. Soğutma Tesir Katsayısı: Tam ve kısmi yükler için Giyüilerüşlttirümeler. : Hava yolu ile ses iletimi, basınç dalgalanması Güvenilirlik: Daha uzun ömür, yüksek işletme e So m ğ n u iy tu e c ti u . Akışkan: R 134 a, ekonomizörlü ve yaş ç B a ü lışma tarzı. y ve düakhlaükkü: çDüakhtaabkaünçüaklabnoı.yutlar, daha düşük ağırlık YKaoğnltarmo la: :EOn lmd uo kdçear nk eü çl eükl tt rüol mn i ük şs yi sat eğ lma mi n aksui sl ltaenmı mi ı . Esneklik: Çok kompresörlLi yapı tarzı için modüler sistem. Yazının Devamı 3 7 . Sayımızda Yayınlanacaktır. _________________ TESİSAT DERGİSİ SAYl30_ _ ______________ ; .i7sJ KASIM-ARALIK'97 p48 t....,._J
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=