Tesisat Dergisi 30. Sayı (Kasım-Aralık 1997)

şbuu ncui hba ez ın di t eh na l vee yt tai kş"u dr iaykoi pr ltaern. "aYl saanyldı şı nyı za pbme l ıkş isdı naı zh,a çuücnukzüa alırdınız, ama kalite aynı" diyorum. Dolayısıyla biz de ithal ettiğimiz cihazlarda öyle bir şey arıyoruz ki, Türkiye standartlarının üzerinde olmalı . Biz aldığımız, sattığımız cAi mh aezr li ak ar ı' yn af agbi driiykoa rl aurzı n, kaogni du şi yuoy rour zu z. .E İğt hi tai ml a dt çeı na ygneı çz iar imy oa rnudza. sdeakhtaördoileğriulgsuilibsiaznbaöyyiclei yoizlu. rsa gözü kapalı alım yapmaz, M.TEKMAN:Markası tanınmış olan üreticiler, sadece satış yapan küçük ithalatçı şirketlere göre daha dikkatli olmak zorunda. Aksi halde kendi markasını da tehlikeye atmış olmaz mı? M. BAYCAN: Öyle bir cihaz ithal etmeliyim ki, ismim dheemvamküçeütmkteürl i.. DŞei mddikiobdiuziçmoksçeakbtöurküymaüyzı l ı rh. em büyü ktür, E. BANKOĞLU: Klima pazarına marka bazında kaç ürünle girdiniz? Beş Markayla Daha Sözleşme Yapmak Üzereyiz. M. BAYCAN: İtalyan Clivet, Amerikan Eubank, MON ve y İD s a v a p iç ik ı l r m i e n ' a l N e m o b ış r e d a ş m d m a a y a n l r a n k r . a ı M s v ö e u y k l k e a e m v n e i d y le i o s m ri u a y m r a k . p a Ş ı l l u a m a rı ı ş n m l a d ız r ö ı . r s Ş t ö u a y n al a ü n y m d o a a r ru h k m e a r , , Ykaonn iubdeaşi rmt i baar kttaayol al dduağhuamsuözzilkeişşme ref iyr ma pamvaark, Aüvz erurpeay iazğ. ı r l ı k l ı . M.TEKMAN: Yani toplam 10 marka. Toplam ürün gamına bakarsak yüzlü rakamları çok rahatlıkla geçecek. Bu kadar çeşidi, bayi ve servis organizasyonunuzda pazara sunuşunuz nasıl olacak ? M. BAYCAN: Şöyle bir örnek vereyim. Daikin'in içinde 60 çeşit var. Hatta biz 60 çeşidi SO'ye indirdik. Çünkü o y fk i o a rm d k. a a r D l a ç a r o i g kk a i n çr ' a e in n ş t i h d iy e i i r , v şa s e e r y r k i v n i i , i s h g b e iç e t b d ir i m e r l ii r ş n a iz i k . öi b B d im i e li m y iz o e d r se v u e o n y ua k z a p d y a a a r r ç b ç a a e n n ş ı c n it ı bb eeddee ll si ni zi fpaat ur çr aadoal na rdaükşvmeer i rşleekr.l i Dn deer l ye ar pkmi , saoznl airtdh aa l ba ti rı ny üo /zo 1d'ei nyii yç oa kbpeadreç al syi zı , byi za i md at eyme di ne ek t pmaer mç ai zl amr l aü mv ekrüe nc .eAk syi rnı c. a Ykaonni uby iar • IMC9bt4VM yk aobr kauntcmı du yeoğri .l i zÖ. Kr nl iemğai nc ı Doal di kuiğnu m1 9u7z5i'çt ei nn gbael i br i aeol ilma yi zbdiez,i A b bu i n z g k im a ü r n a b e , e A k ş a d y d a e a n r a r d , p e A a k r n ç e ta a nl s y d ız a i , ş l ı i k İ r s t k t a a e n n t ib m b ui i l z r , s in İ o z s r m e u i r n r v . y i B s a u i ş s r a t a a m d sy a a od m n ık ü la . h r Şe ı i n v m d a d r is ; i vt eek nt ei skynei snyl eerni vk aa rd. r Bo luun ou lna rda ıkş ı ne dl i ma iszedr ev i st umt mü ha ek nmd iüsml e rki ün ni , db aeyğiil el dr ii mr . i zB ub an yui - sdear v ids oı ş lauryı oy ra, btaazş ıel arroı ns al ad şetcı er ı ys eorrvui szo. l uByaozr .ı M.TEKMAN: Hem bayi, hem de servis olmak satışı veya servis hizmetini olumsuz etkilemez mi? Bayinin sattığı veya monte ettiği bir klimada problem olursa, kendi problemini, ya üreticiden ya da müşteriden kaynaklanan problem/ermiş gibi gösterme ihtimali yok mu? M. BAYCAN: Bunun kontrolü çok zor değildir. Ç ünkü bütün gl aar rdaannt i gbeeçltgi ğeil ne irni nbi ti l og ips al uyyaor rsuazy. eDs i on dl aey tı saı yk li ab ihkaonl ga yi p. Bear iyyiondi n d bb e a u y r s a a in d d i a z e y c v e a a n s r e s lı a ş rv , ın is bı y n u a o n k l k a a t r a la ı s n m ı a a h ç k e ıy r z o bo ru i r r z i b n . i Y i r n a iş n s d i e b e rv ğ ir i i s l y . i e B y r a d o z e k ı s 4 ya e - , 5 r t l e t ic a rd a ne r e i ar eçkma ba ek tltaeznı mh i z. Om en tl aarl as amtaı cyı adceağğ ıi l ,i çsi en r, vmi s üosrtgaakni li zs ea rsvyi os nn ou mk t ua szı viçeinsotenrkaniosynelanrlıedredsetnekyleiytoişrmuziş. bir grup al ıyoruz, eğitiyoruz M.TEKMAN: Satılan cihazlar çok değerli. Bu nedenle onu satan ve onun servisini yapan kişilerin hem bilgili, hem de tarafsız olması lazım. Son olarak, konuya satış miktarı açısından yaklaşırsak ürün grupları olarak; pazar paylarınız ve hedefleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? M. BAYCAN: Örneğin, Hirkiye'nin Fancoil pazarı yaklaşık o Ş5 u 0 ld a u b n ğ i d n u a n a u k d s l e i a m t n . a ıy F o sa a r n u n c m t o ra . i l l K le g li r r m i u n a b d u s e n a n %d t a 3 r a5 p li a p i z s a e a z r a 2 r p 5 0a p y 0 a ı - y m 3 ın 0 ız a 0 ı 0 n sa c oh / iv o i b a 2 i r z 0 ı . . Soğutma gruplarındatoplam pazarın o/o1 2-1 3'ünü satıyoruz. Hedeflemiz; klima santrallerinde o/o40'ı bulmak coil'de ise en az o/o 40' a çıkmak istiyoruz. Çünkü o . r F a a d n a do al ahna pi dadziaarl ıı ymı zı z. ıS oi t ğh uatl mmaagl l raurpl al abr ı inr dl i kat ed aeyna kalza şoı/ko o2/ o01-02-51' e2 çekmek istiyoruz. Bunlar hedeflerimizi oluşturuyor. M. TEKMAN: Söyleşi için teşekkür ederiz. __________________ TESİSAT DERGİSİ SAYI 30 __________________ !� KASIM-ARALIK'97 144 �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=