Tesisat Dergisi 30. Sayı (Kasım-Aralık 1997)

maddi durumu o kadar uygun değilse; siz Teba olarak bu kişiyi destekliyor musunuz? M. BAYCAN: Tabii, tabii destekliyoruz. Hattashowroomun özelliğine bağlı olarak, showroomun kirasına birsüre katkıda bulunabiliyoruz. Tabii bu her showroom için değil, showroomun yerine, durumuna göre oluyor. Ama buna benzer destekler olabiliyor. M.TEKMAN: Mevcut bayilerinizin Türkiye'ye dağılımı ne şekilde? M. BAYCAN: İstanbul, Marmara ağırlıklı ama İstanbul ilk sırada, Ege ikinci sırada, İzmir merkez olmak üzere, Adana, Gaziantep'e kadar dayanan bir ağ var. Ankara'da da var tabii. Ama iklim kuşağı itibariyle klima ağırlıklı noktalartabii bunlar. Bodrum, Marmaris, Antalya, Alanya bunlar iklim kuşağı olarak; Mersin, Adana, Gaziantep, Urfa, yeni yeni meşhur olan yatırımlarıyla GAP bölgesi özellikle ağırlıklı. M.TEKMAN:Yeni organizasyonunuzla pek çok marka ve çeşit klimayı satacaksınız. Bir klima arıza yaptığı zaman bu kadar markanın servisini nasıl yapacaksınız? Servis NedeniyleTürkiye'de Bir Klima Mezarlığı Oluştu. M. BAYCAN: Şimdi bu çok önemli bir konu. Biz özellikle splitlerde bunu daha önce yaşadık. Servis nedeniyle, şu anda Türkiye'de bir klima mezarlığının oluştuğunu görüyoruz. Dolayısıyla klima yaşayan bir cihaz. Şuna dikkat etmek lazım. İthalatını yapacağımız cihazı çok uzun süre yurt içi ve yurt dışında test ediyoruz. Yani bir mamülü alıp da satmadan önce bu mamülün ne olduğunu anlamamız lazım. Dışarıdan çok güzel görünebilir. Acaba tarifte yazıldığı kadar iyi özelliklere sahip midir? Biz 1 yıldır, ithalat yapmayı planladığımız üretici firmalar ile temas halindeyiz. Çeşitli cihazlarını getirttik, test ettik. Dolayısıyla ister markanızı verin, istervermeyin. İster Teba markasıyla, ister kendi markanızla satın, mamüle güvenmemiz lazım. 30 yıllık Teba adıyla satıyorsak, arkasından bunun servisini vermekzorundayız. İthal ettiğimiz cihazın kalitesi taahhüt namesinde yazıldığı gibi değilse, 30 yıllık emeğimiz boşa gider. Dolayısıyla; bir, cihazın performansının testedilmesi IMC4GlM' lazım; iki, bu cihazın servisinin mutlaka verilmesi lazım. Bizim bir servis şirketimiz var. Türkiye'de galiba bu konuda biz ilktik. Teba Grubu'nda 1 1 şirket vardır. Bunlardan 3'ü yurt dışındadır. Amerika, Almanya ve İngiltere. Bunlar Teba Grubu'nun kendi şirketidir. Teba olarak Moskova ve Çin'de iki ofisimiz var, henüz şirketleşmediler. Şimdi bu şirketlerden birtanesi BOSAŞA.Ş., konusu yalnız servistir. Hem beyaz eşyada, hem de klimada servis hizmeti vermektedir. Ürettiğiniz veya ithal ettiğiniz cihazlar için mutlaka servis ihtiyacı olacak. Eğer bu ihtiyaca cevap veremiyorsanız, öncelikle klima cihazının ömrünün mahvolduğunu çok çabuk göreceksiniz. Bizim seviyemizdeki bütün şirketlerin bu hizmeti tam ve yerinde vermesi lazım. Çünkü sektörün menfaati hepimizin menfaatidir. Komple klima sistemlerinde, klima santrallarinde, büyük soğutma gruplarında bu hatalaryapılıyor. Bir de kesinlikle şunun altını çizmek lazım, ben bunu bir sanayici olarak ısrarla söylüyorum; bugün her ithal cihaz, yerlisinden iyi değil. Örneğin Teba olarak ürettiğimiz klima santralleri, su ve hava soğutmalı gruplar bir çok Avrupa ve Amerika'dan ithal edilen cihazlardan iyidir. "Ben en iyisini üretiyorum" demiyorum. Ama Türkiye'ye öyle cihazlar geliyor ki, bakıyorum benim ürünüm ondan iyi. -Bazen müteahhitlere soruyorum, müşterilerime soruyorum: "İşte __________________ TESİSAT DERGİSİ �AYI 30 ________________ _ _ � KASIM-ARALIK'97

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=