Tesisat Dergisi 299. Sayı (Kasım 2020)
58 Tesisat / Kasım 2020 tesisat.com.tr geliştirecek. İşte bizdeki eğitimin prob- lemli olmasının yanında baskın itaat kültürü gelişimimiz önündeki en büyük engeller. Bu engel danışmanlık hizmeti, birkaç saatlik sunum, video izleme gibi pratiklerle asla aşılamaz, hatta bu yolla "Toyota Yalın Üretim Sistemi" bile anla- şılamaz. Merak ettiğiniz konuyu, ondan bahseden birkaç kitap devirmeden anlayamazsınız, maalesef tek yol bu. Osmanlı üst tabakayı eğitti ama bunu bazı sebeplerden dolayı eğitimi tabana yayamadı, bu tuhaf hastalık hala devam etmekte. Her ile üniversite açtık ama okuma, okuduğunu anlama, yazma becerisi gibi yetenekler her geçen gün düşüyor (ki bu oranlar zaten çok düşüktü). Endüstri 4.0'dan bahseden- lerin şapkalarını bir kez daha önlerine koyup daha gerçekçi düşünmelerini tavsiye ederim. Evet tez canlıyız, hemen sonuç almak istiyoruz, geriden baktığımız treni yakalamak istiyoruz ve bunun içinde ne acı ki can havliyle sihirli değneklere sarılıyoruz. Fikir toplamak ve yeni fikirlere açık olmak kesinlikle çok iyi ve olması gere- ken bir şey. Ancak Toyota sürekli yeni araba üretmek zorundaydı, bunun için tasarımdan üretime geçiş sürecini en az sancıyla atlatmak için "sürekli inovas- yon"a ihtiyacı vardı. İşte bu sürekliliği olan inovasyonun lokomotifi fikirlerdi. Genel eğitim seviyesinin kalitesi, her kademedeki insanın okuma isteği ve merakı "fikir iklimi"ni işlevsel kıldı. Zaten ikinci dünya savaşında 2 atom bombası yiyip düze çıkmak, hatta en gelişmiş ülke seviyesine ulaşmak başka şekilde olamazdı. Bu durum ikinci dünya sava- şında garip bir şekilde neredeyse tüm dünyayı karşısına alıp sonrasında harap olan Almanya için de geçerli. Bu yazı dizisi Toyota felsefesi hak- kında sadece ağzınızda bir tat bıraka- bilir. Eğer bu konuyla ilgiliyseniz (diğer tüm konularda olduğu gibi) lütfen bu konuyu anlatan birkaç kitap seçin, dizi- nizi kırıp oturun ve okuyun. Okuma alış- kanlığı olmayanların kitaba birkaç tur atmaları gerekebilir. Günde ortalama 50 sayfa okunsa en fazla 1 ay sonunda istediğiniz her konuyu genel hatlarıyla öğrenebilirsiniz. Bu konu burada bitmedi, devam ediyor. Muhtemelen bu yazı dizisinin son bölümü olacak 4. bölümle gelecek ay görüşmek dileği ile. Varsa görüş ve önerilerinizi bilal.aydemir@duyarvana. com.tr' den bana iletebilirsiniz. Bol oku- malı hayatlar diliyorum. KAYNAKLAR 1. Morhan J., Liker J., Toyota Ürün Geliştirme Sistemi, Yalın Enstitü, 2006 2. Betz F., Teknolojik Yenilik Yönetimi, Tübitak Popüler Bilim Yayınları, Ankara, 2010 3. Türkiye Okuma Kültürü Haritası http://www.kygm.gov.tr/ Eklenti/55,yonetici-ozetipdf. pdf?0 / https://kygm.ktb.gov . tr/TR-255535/2019-yili--istatistik- bilgileri.html TC Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2019, Ankara 4. TÜİK Kütüphane İstatistikleri https://www.tuik.gov.tr / https://www.brandingturkiye . com/kutuphane-istatistikleri- raporu-2019/ 5. www.pexels.com / www.freepik. com. n BAŞARI HİKAYESİ YANGIN GÜVENLIK VE KORUMA SISTEMLERI DERGISI www.yanginguvenlik.com.tr Zenginleşen içeriği ve dağıtım gücüyle alanında lider dergimizde yer alarak mesajlarınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=