Tesisat Dergisi 298. Sayı (Ekim 2020)
62 Tesisat / Ekim 2020 tesisat.com.tr iyileştirme alanlarını görmek için baş- mühendis (ekip lideri) ve ekip üyelerine gelişmiş sürüş dersleri aldırırlar. Tüm ekip Japonya'ya döndüğünde ilk önce yaklaşık 25 sayfalık bir rapor için birkaç ay çalışır. Bu rapor tamam- landığında artık proje için ellerinde bir anayasa vardır ve tüm işler o rapora göre planlanıp yapılır. Ve sonunda Sienna Amerika pazarına sunulduğunda Ame- rikalı kullanıcılar neredeyse aradıkları her şeyi bulurlar. ÖNCÜ Toyota geniş vizyonu ve sistemli iş yapış kültüründen dolayı milenyum çağına kapı aralanan yıllarda dünyadaki birçok ülkenin ekonomisinden çok daha büyük bir ekonomiye sahipti. Ancak Toyoda ailesi bu vizyonu daha da ileri taşır. Hiç kimsenin aklında seri üretim elektrikli araba yokken Toyoda alışkan- lıkları yıkıp yeni bir araba yapmaya karar verir. Bu araba günün gerçeklerine en uygun olan hibrit bir arabaydı. Ancak alışılmışın dışında olacak bu proje için alışılmışın dışında davranabilmek gereki- yordu. Bundan dolayı bu projeyi 10 yıldan fazla Toyota'da çalışan bir başmühendise veremezlerdi çünkü maruz kaldığı iş kül- türü farklı davranmasını engellerdi. İşte bu yüzden daha az deneyimli, 10 yıldan az çalışan bir baş mühendis seçip projeyi ona verirler. Bu yarı çömez başmühendis ekibini kurup aylarca çalışıp yaklaşık 25 sayfa- lık anayasasını oluşturup sunduğunda zaman planını çok uzun bulurlar ve proje bitimini daha erkene çekerler. Daha hafif, küçük ve kendi kendini şarj eden yarı elektrikli Prius marka araba 1997 yılında tamamlanır. Toyota aynılıklarla dolu bir dünyada farklılık böyle olur dercesine tüm rakiple- rinden bir anda sıyrılıp cebindeki parası- nın yanına bir de saygınlık ekler. TURPUN BÜYÜĞÜ 1980'li yıllarda tasarımı saptama ile üretime başlama arasındaki süre diğer önde gelen markalarda 36-40 ay ara- sında değişirken bu süre Toyota için 24 ay civarındaydı. 2006 yılında dünyanın öncü markaları bu süreyi 24 aya indirir- ken Toyota 15 aya hatta bir defasında 10 aya indirir. Bu teknik başarıyı ekonomik başa- rının takip etmemesi düşünülemez. 2005 yılında Toyota'nın piyasa değeri; General Motors, Chrysler ve Ford'un top- lam değerinden fazlaydı. Üstüne üstlük General Motoru tam 13'e katlar. Toyota'nın böylesi bir esnekliği ve dinamizmi nasıl yakaladığını şu ana kadar kısmen izah ettik ancak turpun büyüğü heybede. Onu da gelecek ay açıklayalım… Bu yazıyı okuyanlar görüş ve öneri- lerini bilal.aydemir@duyarvana.com.tr adresinden paylaşabilirler, şimdiden bu nezaketiniz için teşekkürler. Gelecek ay görüşmek üzere… KAYNAKÇA: 1. Morhan J., Liker J., Toyota Ürün Geliştirme Sistemi, Yalın Enstitü, 2006 2. Sarı E., Başarı Hikayeleri, 11-12, NoktaEkitap, Antalya, 2017 3. www.pexels.com 4. www.kigem.com n BAŞARI HİKAYESİ KLİMAVE SOĞUTMA REHBERİ Rehberde yer alan firma adres, ürün ve marka bilgileri Tesisat dergimizin 27 yıllık sektörel birikimi ve B2B Medya (ERP yazılımı) adres veri tabanımız tarafından güncellenmekte ve doğrulanmaktadır. Firma, ürün ve markanız rehberimizde yer almamışsa, güncellenmemişse kullanıcı dostu web tasarımımız sayesinde “ Firmanı Kaydet ” butonundan formumuzu doldurarak kolaylıkla rehberimizde yer alabilirsiniz. Rehberimiz çektiği ziyaretçi sayısı ile ürün ve markanızın tanıtımı yapabileceğiniz, istatistiki veriler ile reklamınızı ölçümleyebileceğiniz eşsiz fırsatlar sunuyor. “ Reklam ver ” seçeneği ile cazip tanıtım teklifimizi istemeyi ihmal etmemenizi öneririz. www.klimasogutmarehberi.com Mobil uyumlu web sitemizi ziyaret edin.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=