Tesisat Dergisi 298. Sayı (Ekim 2020)

58 Tesisat / Ekim 2020 tesisat.com.tr müzde henüz üzerindeki çalışmaların devam ettiği ultraviyole ışınlarla hava- daki mikropları yok eden bir teknoloji. Ultraviyole sisteminin günümüzdeki sisteme entegre edilip edilemediği ile ilgili henüz elimizde kesin bir bilgi yok. Ancak, filtreleme sisteminin, günümüzdeki iklimlendirme tekno- lojilerine entegre edilmesi, sağlığımız açısından büyük önem taşıyor. Çünkü günümüzde yaygın kullanılan iklimlen- dirme teknolojileri, içerideki var olan havayı soğutup, filtreleme sistemi ile temizleyerek yeniden ortama veriyor. Günümüzde ihtiyaç haline gelen klima- lar sıcak ortamlarda bakteri oluşumunu önlemek için de tavsiye ediliyor. Klima kullanımında en önemli noktalardan biri klimaların bakım ve temizliğinin yapılması. Ev kullanımına uygun olan klimalar bireyler tarafından kolayca temizlenebiliyor. Klimanın filtreleri kolayca çıkarılarak ve temiz suyla yıka- nıp kurutularak klimanın temizliği pratik bir şekilde sağlanabiliyor. Ancak basit temizlik işlemlerinin yanında klimaların bakımlarının yapılması da büyük önem taşıyor. Pandemi sonrası iklimlendirme sektörünün geleceğini nerede görüyorsunuz? İnşaat sektörü Haziran ayında hızlı bir geri dönüş yaptı ve Temmuz’da da talep artışıyla toparlanma sürecini devam ettirdi. TÜİK verilerine göre Temmuz’da inşaat sektöründe mevcut işler seviyesi 21.5 puan daha yükseldi. Sektörümüz için önemli bir belir- leyici olan inşaat alanındaki toparlan- madan biz de olumlu yönde etkilendik. Haziran ve Temmuz ayları sektörümüz için bir toparlanmayı beraberinde getirirken yılı pozitif yönde kapataca- ğımızın sinyallerini de verdi. Sürecin belirsizliğini koruması nedeniyle çok hızlı bir ilerleme olmasa da konut satış- larındaki artış ile inşaat sektöründeki olumlu hareketliliğin, bizim sektörü- müze pozitif etkisinin devam edeceğine inanıyoruz. Son olarak eklemek istedikleriniz var mı? Covid-19 salgını nedeniyle tüm dünya olağanüstü bir dönemden geçti, geçmeye de devam ediyor. Pandemi sürecinde; temel ihtiyaçlar, ev ve kişisel hijyen odaklı ihtiyaçlar önem kazandı. Bunun dışında artık evler “yuva” haline geldi, evde zaman geçirdikçe eve verilen değer arttı. Evde kullanılan ürünlerin ve hizmetlerin satın alınma sürecinde üzerine daha çok düşünüle- ceğini ve kalite, güven, kolay kullanım, fiyat-performans dengesi, garanti süre- leri gibi uzun ve konforlu kullanım ile ilgili kriterlerin daha çok önem kazan- dığını gördük. Satış esnasında ve satış sonrasında müşterilerle teması en aza indirmek amacıyla ve tüketicilerin yetkili satıcı- larımız ile daha kolay iletişime geçmesi için “Görüntülü Ücretsiz Keşif” projesini hayata geçirdik. Bu projeyle satın alma sürecinde önceden keşif ve montaj için olmak üzere iki kez yapılan ev ziyaretini bire düşürdük. Bu süreçte gelen keşif taleplerinin yüzde 20’sini ‘Görüntülü Ücretsiz Keşif’ uygulaması ile gerçek- leştirdik. Salgın öncesinde iş yapış şekli- mizde yetkili satıcılarımız keşif için müşterinin evine gidiyor ve evine en uygun kombiyi önerip teklif veriyordu. Eğer müşteri teklifini kabul eder ve satın almaya karar verirse montaj ve diğer işlemler için bir kez daha eve gidi- liyordu. Şimdi artık yetkili satıcılarımız eve sadece montaj için gidiyor. Bu pro- jemizi önümüzdeki dönemde daha da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. n SÖYLEŞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=