Tesisat Dergisi 296. Sayı (Ağustos 2020)

tesisat.com.tr 56 Tesisat / Ağustos 2020 Kombi Klima Shop olarak Ulusal ve lokal güçlü markaların dağıtıcılığını yapıyoruz. Yerli üretimi destekliyor, iş ortaklarımızın da iklimlendirme sektö- rünü iyi bildiğini ve bu çerçevede enerji tasarruflu, R32 gazı kullanan, çevreye zarar vermeyen tesislerde üretilen ürünleri satmayı tercih ettiklerini bili- yoruz. Bu çerçevede Uzakdoğu kökenli ucuz ürünlere değil de yüksek enerji verimli, çevreci ürünlere yatırım yapı- yor, bunun da uzun vadeli bir yatırım olduğunu biliyoruz. Arçelik ile kom- bideki distrübütörlüğümüz sebebiyle klimalarda da iş ortaklarımızın bizden alımlarında ilk tercihlerinin Arçelik oldu- ğunu görüyoruz. Kombideki distrübütörlük anlaşma- larımızın bir benzerini klimada da yap- tık. BDR Baymak ile Dolce Vita markalı kombi, klima ve termosifon ürünlerinin Türkiye Distribütörlüğü’ne başladık. Pandemi nedeniyle evde yaşamın art- masının pozitif etkisiyle Dolce Vita kli- malarımız ile de pazara hızlı giriş yaptık. Pandemi döneminde satış stratejinizi hangi yönde oluşturdunuz, bu konuda izlediğiniz politikalar ne oldu? Ticari olarak bu döneme dünya- daki en hazır şirketlerden biri olama- mız nedeniyle manevi sorumluluklara öncelik verdik. İş ortaklarımıza Nisan’da 15 bin adet ücretsiz yıkanabilir maske gönderdik. Ramazan ayında da yine iş ortaklarımıza ve sektörümüzün emek- tarları olan ustalara, ihtiyaç sahiplerine ulaşması niyetiyle 2 bin adet 100 TL’lik Şok Market kartı dağıttık. Farkındalığı- mız, sektörümüzde ve sektör dışında takdirle karşılanmıştır. Kuruluşumuzdan bugüne kadar geliştirdiğimiz birçok iş modelimiz gibi bu sosyal farkındalığın da sektörün oyuncularına örnek olaca- ğını ve sektörümüzü destekleyecekle- rini düşünüyorum. Isıtma sektörüne ilişkin değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Günümüzde iklimlendirme sek- törü her yönüyle çok hızlı bir gelişim ve değişime tanık oluyor. Sürekli ola- rak gelişen, yüksek enerji verimli, çevre dostu ve üstün teknolojilere sahip ürün- ler, bu değişimi destekleyen en büyük argümanlardan biri. Sadece biz değil iş ortaklarımız da dünya iklimlendirme sektörüyle ilgili geliştirilen tüm tekno- lojik gelişmeleri büyük bir titizlikle takip ediyor. Son yıllarda iklimlendirme ürün- lerini satın alan son kullanıcılar artık sadece ucuz bir ürün değil, doğaya saygılı olan ve zarar vermeyen tesis- lerde üretilmiş yüksek verimli cihazlar talep ediyorlar. Evlerine, iş yerlerine bu cihazları satın almadan önce mutlaka bir uzman tarafından keşif yaptırmak istiyorlar ve artık daha uzun garanti süreleri talep ediyorlar. Bu önemli deği- şim ve gelişim iklimlendirme sektörünü yeniden şekillendiriyor. Son kullanıcı- lardaki bilinç değişikliği Türkiye’ye çok daha fazla firmanın yatırım yapmasını sağlıyor. Son yıllarda çok sayıda önemli Global üreticinin Türkiye’de üretim üssü kurması da bu müşteri bilinç değişikliği ile ilgilidir. n SÖYLEŞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=