Tesisat Dergisi 296. Sayı (Ağustos 2020)

T esisat / Ağustos 2020 55 tesisat.com.tr yönetebiliyor. Müşteri memnuniyeti odaklı çalışa- rak; 7/24 tahsilat, tüm kredi kartlarına 12 taksit, 15 gün açık hesap çalışma, Türkiye'nin her yerine ücretsiz teslimat, tabela, stant ve pazarlama destekleri sunuyoruz. Dolayısıyla müşterilerimi- zin satış potansiyellerini ve karlılıklarını arttırıyoruz. Kombi Klima Shop dijitalleşmeye öncülük ederek “Tek Noktada Çoklu Çözüm” ilkesi ile hareket ediyor. Üreti- ciler, perakendeciler ve son kullanıcılar için fark yaratmaya; iş ortaklarının gele- cekteki ihtiyaçlarına çözümler üreterek sektörüne faydalı olmaya devam ediyor . Kombi Klima Shop için geçtiğimiz 6 ayı değerlendirerek, önümüzdeki dönem hedeflerini açıklar mısınız? 2020 yılına sektör olarak da Kombi Klima Shop olarak da çok hızlı başladık. 15 Mart’ta Corona’dan ilk vefat habe- rine kadar sektörümüz 1 önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 25, Kombi Klima Shop ise yüzde 50 büyüme ger- çekleştirdi. 15 Mart – 4 Mayıs pandemi döneminde ülke olarak çok sıkı sağlık tedbirleri aldığımız ve süreci çok başa- rılı yönettiğimiz zaman diliminde ise cirosal büyük kayıp yaşadık. 4 Mayıs sonrası ise Hükümetin sunduğu ekono- mik tedbirler tekrar sektörümüzü hare- ketlendirdi ve kayıpları fazlasıyla telafi etme şansı yakaladık. 6 aylık kümü- lede sektörümüz yüzde 15’in üzerinde büyüme sağladı. Kombi Klima Shop olarak kombide yüzde 26, klimada 2,5 kat, diğer ürünlerde ise yüzde 30’a yakın büyüme yakaladık. Evde yaşamın artması, tatil, giyim, sosyal yaşam harcamalarının azalma- sıyla oluşan bütçe fazlası, ev ürünlerine harcamaya dönüştüğü için yılı sektör olarak minimum yüzde 15, Kombi Klima Shop olarak da yüzde 30 miktarsal büyüme ile kapatacağımızı öngörü- yoruz. Hedef pazarlarınız ve ürün gruplarınız neler, bu konuda yaptığınız çalışmalardan bahseder misiniz? Kombi, klima, termosifon, şofben radyatör, soba, ısı pompası ve tesisat malzemelerinden oluşan 3 bin farklı ürünün pazarlama ve satışını yapıyo- ruz. Kombide ulaştığımız 100 bin adet üzeri satıştan (yüzde 10 pazar payın- dan) memnunuz, kalıcılığı için çok da verimli çalışmalar yapıyoruz hatta istisnai dönemlerde pazar payımızı art- tırabiliyoruz. Diğer ürün gruplarında ise potansiyelimizin yüzde 10’unu anca kullandığımızın farkındayız. Bu yıl kli- malara minik dokunuşlarla satışımızı 2,5 katına çıkardık, muhtemelen 10 bin adetin üzerinde satış ile kapatacağız. Termosifonlara da odaklandık, küçülen pazar olmasına karşın yüzde 29 büyü- tebildik. Panel radyatörde ilk 6 ayda yüzde 26 küçülme yaşadık, mevcut iş ortak- larımızla potansiyelimizi nasıl daha iyi kullanabileceğimizi belirledik, Temmuz’a da iyi başladık. Diğer ürün gruplarında ise gerek potansiyelimizi değerlendirmek gerekse iş ortakları- mızın tüm ihtiyaçlarını bizden temin etme isteklerine daha fazla duyarsız- lık göstermemek adına 2021’e alt yapı hazırlığındayız. Ayrıca, Dijital franchi- sing sistemimiz ile kuruluşumuzdan bu tarihe misyon edindiğimiz; iş ortakları- mızın karlılıklarını daha da arttıracak, iş süreçlerindeki maliyetleri düşürecek uygulamalara ağırlık vereceğiz. Kombi ve klima satışları ile ilgili trendler ne yönde gelişiyor, müşteri talepleri neler oluyor? 2020 yılında kombide 1 milyon 150 bin adet, klimada ise 900 bin adet civarında satış olacağını öngörüyoruz. Kombide nihayet Avrupa standartla- rına geçtik, artık eski kombilere göre yüzde 30 daha az yakıt tüketen hem de çevreci yoğuşmalı kombileri sat- maktayız. Şu an condense ve premix olmak üzere 2 sınıf kombiler pazara sunulmakta, sevindirici olan ise tüm üretici ve ithalatçı ana firmaların ana modellerinin premix olması. Klima sektörü ise her yönüyle çok hızlı bir gelişim ve değişime tanık olu- yor. Sürekli olarak gelişen, yüksek enerji verimli, çevre dostu ve üstün teknolo- jilere sahip ürünler, bu değişimi des- tekleyen en büyük argümanlardan biri. A++ soğutma verimliliği ürünleri artık standart model oldu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=