Tesisat Dergisi 294. Sayı (Haziran 2020)
tesisat.com.tr 48 Tesisat / Haziran 2020 İhracattaki başarısı ile dikkatleri üzerine çeken Doğu İklimlendirme 40’dan fazla ülkeye ürünlerini ulaştırıyor. Başarılarının sırrını “Müşterinin ruhuna dokunuyoruz. Bu konudaki mottomuz da “Dinle, Uygula, Güven, Tesis Et, Sun” diyerek açıklayan Doğu İklimlendirme Yurtdışı İş Geliştirme Müdürü Zihni Işık şirketlerinin faaliyetlerini dergimize anlattı. SÖYLEŞİ Kısaca Doğu İklimlendirme’den bahseder misiniz? Doğu İklimlendirme 1999 yılında İzmir’de iklimlendirme ekipmanları üre- timi amacıyla kurulmuş bir sanayi fir- masıdır. 2005 yılında başladığı ihracat faaliyetlerine bugün Hollanda, İngiltere, İspanya ve İsviçre gibi Avrupa ülkeleri de dâhil 40’dan fazla ülkeyle devam etmektedir. Türkiye ve dünyada yıllık pazar paylarınız ve cirolarınız nedir? Firma olarak ciromuzun yaklaşık yüzde 40’ını ihracattan elde ediyoruz. İhracat gelirlerimizin de büyük çoğun- luğu son zamanlardaki faaliyetlerimizle birlikte yukarıda bahsettiğim Avrupa ülkelerinden geliyor. Bunun yanında Rusya, Pakistan, Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu Ülkelerine de satışlarımız uzun yıllardır devam ediyor. İhracatın sizin ve sektör için önemi nedir? İhracatın önemini sadece sektörü- müze indirgemektense ülkemizin tüm sektörleri için getirdiği faydalar açısın- dan daha büyük bir açıyla bakmakta fayda var. Genelinde baktığımızda ihra- cat yapmak ülkemizin ve ülkemizdeki firmaların büyümesi ve rekabet gücünü arttırması bakımından önem arz etmek- tedir. Bu bağlamda getirileri; dünya pazarlarından pay almak, satışta iç pazara olan bağımlılığı azaltmak, pazar dalgalanmalarını dengede tutmak, reka- bet gücünü arttırmak, istihdam yarat- mak, dış ticaret açığının kapanmasına yardımcı olmak. Tesisat sektörü aslında yüzünü yurt- dışına dönmüş bir sektör ve birçok firma ülkemizin ihracatını arttırmak için yarış içinde. Artan ihracat ile birlikte iç pazar- daki tedarikçilerimizle olan ticaretimiz ve dolayısyla iç piyasanın da canlan- masını sağlıyoruz. Ayrıca gelişen üretim hacmimizle birlikte iç piyasada ölçek ekonomisi sebebiyle üretimi mümkün olmayan ürünlerin yerli üretiminin önü- nün de açılması olanaklı hale geliyor. Özellikle son dönemde Avrupa’ya ihraç ettiğiniz ürünlerden bahseder misiniz? Bu ürünlerin tercih edilme sebepleri, benzersiz özellikleri nelerdir? Son ürün trendleri neler olacak? Herşeyden önce Doğu özellikle Avrupa pazarı için ürün gamını ülke ve müşteri odaklı olarak geliştirmekte- “DİNLE, UYGULA, GÜVEN, TESİS ET, SUN” Nullifire Satış Müdürü Engin Buz DOĞU İKLİMLENDİRME YURTDIŞI İŞ GELİŞTİRME MÜDÜRÜ ZİHNİ IŞIK:
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=