Tesisat Dergisi 290. Sayı (Şubat 2020)

80 Tesisat / Şubat 2020 tesisat.com.tr mayı başardık. Fransa pazarında enerji ürünleri satışında bildiğiniz gibi Hamon H’Dont firması ile işbirliğine gittik. Hin- distan pazarında bölgenin güçlü dist- ribütörü Hindustan soğutma firması ile distribütörlük anlaşması imzaladık. Yine buradan binlerce kilometre öte- deki Asya pazarında bölgenin güçlü distribütörü Beijer Ref firması ile işbir- liği gerçekleştirdik. Yazılım program- larımızda yaptığımız geliştirmelerle müşterilerimize daha hızlı, daha verimli çözümler sunabilir hale geldik. Prog- ramlardaki sonuçlarla fiiliyattaki sonuç- larımızı test ettiğimiz yeni bir laboratu- varımızın inşasına başladık ve 2020 ilk çeyrekte aktif hale getireceğiz. Ayrıca, Friterm R&D departmanı tarafından hazırlanan yeni ısı pompası batarya seçim programı ile klima santrali üreti- cilerine ürün tekliflerimizi arttırdık. 2019 yılı içerisinde kuru soğutucularımız için Eurovent sertifika programını tamam- layarak, kuru soğutucularımızı Euro- vent sertifikalı olarak tasarım yaptık ve müşterilerimize rekabetçi şartlarla bu ürünlerimizi sunduk. Yine bu yıl basınçlı kaplar için önemli olan ASME U-Stamp sertifikası ve patlamalara karşı tasarım kabiliyetini gösteren Atex & EAC Atex sertifikalarını kuru soğutucularımız için alarak müş- teri taleplerine daha geniş yelpazede daha hızlı cevap verebilecek duruma geldik. Özellikle Eurovent sertifikası Avrupa ülkelerinde sıkça talep edilen ve ürünlerin kapasitelerinin 3. taraf- sız bir kurum tarafından onaylandığını gösteren belgedir. Ayrıca, Eurovent Derneği’ne 2. defa Genel Müdürümüz Naci Şahin Bey’i 2019 yılı için de 2021 yılına kadar Başkan görevi ile atadık. Bu yıl içerisinde ıslak kuru soğu- tucu segmentinde PAD kullanarak daha verimli olan Adyabatik ürün tasarımı yaptık ve ürün gamımıza yeni bir ürün eklemiş olduk. Özellikle su fiyatlarının yüksek ve bulunurluğunun az olduğu pazarlarda ve hatta gelecekte su sıkın- tılarını düşündüğümüzde, ürün son derece verimli bir ürün olarak pazarda yerini aldı. Yine 2019 içerisinde 2020 yılında üretimine başlayacağımız ve hijyenik ürün olarak piyasaya sürece- ğimiz bir ürünün yatırım kararını aldık. 2019 yılında yurt dışında ve içerisinde müşteri eğitimleri düzenleyerek, müş- terilerimizin bilgilerini canlandırma ve arttırma yönlerinde adımlar attık. Bu liderliğin korunmasının ve devamlılığın sağlanmasının sürekli geli- şimimize bağlı olduğunu farkındayız. Bu sadece firma içi çalışmalar değil, aynı zamanda sosyal ve akademiksel anlamda yaptığımız çalışmalarla da gerekiyor. Bu sebeple, üniversitelerle olan iş birliklerimiz, yazılımlarımızda konusunda tecrübeli değerli profesör hocalarımızla çalışmamız, artık dünya ülkeleri için daha fazla çaba gerektiren iklim değişikliği problemi ve bu bağ- lamda firmaların değişiklik yapmasını gerektiren florlu gazlar konusundaki çalışmalarımız, 2019 yılı içerisinde arta- rak devam etti ve bu bağlamda çeşitli yayınlarımızı tamamlamış olduk. Fri- term olarak 2019 yılı içerisinde Make- donya’nın Ohrid şehrinde yapılan doğal salınımlı gazların kullanımı konferan- sına ana sponsorluk yaptık. Hindistan Amonyak Derneği’ne 5 yıllık süreyle üye olduk. Sektörün öncü firması olma- nın da verdiği sorumlulukla hareket etmek ve bu anlamda sosyal projelerin içerisinde yer almak bizler için ayrı bir haz ve mutluluk oldu. Tema vakfı ağaç kardeşliği projesi için Friterm olarak 2019 yılı Vodafone boğaz koşusunda yerimizi aldık. Önümüzdeki yıllarda da bu tarz faaliyetleri destekliyor olacağız. 2020 yılı içerisinde de belirttiğimiz tüm gelişmeleri yakından takip ediyor olacağız. %100 müşteri memnuniyeti ilkesi ile hareket etmeye ve müşteri odaklı çözümler sunmaya devam ede- ceğiz. Her yılın kendi içinde ayrı dina- mikleri olmakla beraber, yaptığımız çalışmalarla biz bu dinamiklerin deği- şimine karşı hazırlıklıyız ve sektöründe hazır olması için çalışmalarımızı pay- daş toplantılarla paylaşıyor olacağız. Ülkemizin 2023 ülke hedefleri doğrul- tusunda belirleyeceği hedef ülkelerde düzenlenen organizasyonlara, fuarlara, ticari heyetlere, eğitimlere vb. faaliyet- lere katılım yapmaya devam edeceğiz. 2020’nin önemli fuarları MCEMilano, Chillventa, PowerGenEurope, Plas- teurosia, ClimateWorld Rusya, ARBS 2020 ve Mısır – Pakistan ve Hindistan HVAC&R katılım yapmayı planlıyoruz. Friterm olarak amacımız, önümüz- deki yılda lider konumumuzu korumak ve sürdürebilir şekilde yeni ürün ino- vasyonlarıyla beraber daha da yukarı- lara taşımak ve dünyanın 1/3’üne sahip olduğumuz ihracat pazarımızı mümkün olduğunca yeni ülkeler ekleyerek yukarı çıkarmak olacak. Bunu başarmak için hem müşterilerimiz hem çalışanlarımız hem de çözüm ortaklarımızla beraber hareket edeceğiz. Bu sebeple biri diğerini tamam- laması gereken tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. n FİRMA TANITIMI

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=