Tesisat Dergisi 29. Sayı (Eylül-Ekim 1997)

T e o r i Handbook-Fundamentals 1993, belirtilen kesitte hesaplanmış olan bası nç kayıplarını vermektedir. A(hSeHr RikAisEi vdeeriapyrnoıgrbaamsıınhçekraikyi metodu da göstermektedir ıplarını vermelidir). hBei rsapblaönlümmadsıenkdia, tikoipnlaomkta baarasısnç kay ı pların ı n ı ndaki sürtünme kayıplarına, sistemdeki dinamik kayıpların toplamı ilave eh edsi al mp l ea nl i md iars. ı n Şd ea kki lu l l 3a n, ı l abci ar k bböi rl üömr ndeeğki ni dki aagyrıapml aı dr ıı rn. Bkabyöıplülamr ü için 1 ve 2 noktaları arasındaki toplam basınç ının hesaplanmasında, sürtünme kaybı fıp11_2 ile kayıp katsayılarının toplamı I,C ve hız basıncı Pv : ' (10) şheeks al i pn dl aen abne, l0i r. l0e8n mi ne. sl si d(i4r .2 DP aa)h, a2 4ö nf tc (e8d emn) ' lei kş i st lüi rkt ü6n' my l ae kkauyl l abnı, ı lBarbakö,lüSmDüS-i9çibnirdleeşmayenyıdeırri. iAçiSnHkRaAy E veri programı ıp katsayısı 2.00 v(1e.4S0i )'bdiirrle(şhmasesabsöblgiresdi öonrüaşnülmar kullanılmadığından, I-P ı farkl ıdı r ve dolayısıyla farklı kayıp katsayıları oluşmaktadır). D(STirse2k.) CiçDin3-19.2i5ç'ilni k kbaiyr ıpkakyaıptsakyaıtssıay0ı.s1 7 (0.1 8)'dir. Uç ı kabul edilebilir. yBoöğl üumn l du ğeuk i khuılzl a n1 ı.l8a7ra1k,fpbmö l ü(m1 3d emk i/sh) 'ızdirb. aSstınacndart hava ı, ( 1871 ) 2 Pv = 0.075 1097 = 0.22 in.ss (1 1 1-P) ( 12.82 ) Pv = 1.204 -2 - = 99 Pa (1 1 Si) o1 l avrea k2 hneoskatpall aa rnıı ra. rEaşsiıtnl idka1kOi t kouplllaamn ı l abraaskı n, çB kbaöylbüı ,m ü i ç i n , D.p,_ 1 _ 2 = 0.08 + (2.00+ 0.17 + 1.25)(0.22) = 0.83 in. (12 1-P) b.P,,1 _2 = 42+ (1.40+ 0.18 + 1.25)(99) = 322 Pa (12 Si) şbeukl ul i nndmeabs eı nl idr l ae ,n ifr a. Sn ids taenmui nc at o pk al adma rb ah seı nr çygeer rdeekks ii n bi ma si nı ni nç kayıplarının toplamı hesaplanmalıdır. A bölümü için t k o a p yb lam basınç kaybı; 0.04 in_ ss (12 Pa) (sürtünme ı)'ye, 0.1 6 in. ss (47 Pa) (SD7-5 fan-sistem ara yüzeyi) ilavesi ve 0.16 in.ss (47 Pa) (CD3-20) veya fıP,ıan-ı = 0.36 in.ss (106 Pa)'nin toplamıdır. C bölümü için toplam basınç kaybı fıfJ1 , 1 _ 3 = 0.66 in.ss (168 Pa) (bu hesaplama obköulüymucuiçyina bbaırsakılmıştır)'dir. A ve B bölümlerini içeren ınç kayıplarının toplamı 0.36 + 0.83 = 1.19 in.ss (106 + 322 = 428 Pa)'dir. A ve C bölümlerinden oluşan yol için basınç kayıplarının toplamı 0.36 + 0.66 = 1.02 in.ss (106 + 1 68 = 274 Pa)'dir. Gerekli toplam bası ncın en yüksek olduğu yol; kritik y1o. 1ld9uirn. .Bssu (d4u2r8umPad);afkanritçikıkyol, A ve B bölümlerini içerir ve ışında gerekli toplam basınçtır. Hb uel ru ni kdi u yr uoll a dr aak gdeer ne gk lei l et on pml aeml i d ibr.a sBı ön çy l egcöez, öAn üv nedCe bölümlerini içeren yola bazı dirençler ilave edilmelidir. İlave edilmesi gereken direncin miktarı fazla basınçla veya damperlemeyle halledilmelidir. Öb örlnüemkl e rpi rnodbelne mo ldu şea,n 0y. o1 l7a iilnav. ses e(d1 i5l m4e lPi dai)r,; AbövyelecCe yBoi rl u nmbeatsoı ndç,d übş üi rm üd,e1n. 1g9e lien m. sse( 4 2d8a Pmap)'yeer ieyşliet o l da ci raektnırç. eekdleernkmene, s ikdriirt.ikHoelrmiakyi akna nyaollddaa kdi ab ahsa v a a k ı ş ı devam ı nç; kritik yolda gerekli tasarım basıncına eşit oluncaya kadar, damper ey ol l el d ak odnat rhoal ekdü içl mü ke l ki dainr.a Dl ki ğuel rl amn me tao dv ei syea kdrüi tşi kü ko lvmearyi ma nl i donatıyla direnç yaratarak tasarımdır. Kanal tasarım metodları Yg eı ll li şatri r i l bmoi şyt iur . nGc ea n ekl al i knl ea,l mt ea tsoadr ı mn eı nk ıand a br ikraçromka ş ımk eo tl uords au, o kadar avantajlıdır. Bununla beraber, bir tasarım metodu, çilközyüamtırüımvevremçeayleışbmilair. maliyetlerini içermiyorsa, optimum Bazı metodlarda (sabit hız, hız düşümü veya eşit sürtünme gb iebl iir)l eknaenbai l ilrı. nT üçma psıi s, t ebma s, ıbn uç mdeütşoüdml a rüd ahnebs ai r pi kl aunl l amnaı l adraank öhelçsüalpelnadniarriladkikatennalsizonerdai;lirb. asınç düşümü ve kritik uzunluk v uN e z o u r b m n u lu a k l k d r e i i t ç ik ein ll ue g z ç e u ö r n e z l k u ül k m i b d o a e la s , r ın a y ç k a ln k g ız a ö c z b a u ö l e n e n ü d n u il z d ir u . e n F b a y u n ol l u d an a n d a b u li u r z u e l k a d r r it a il i i k k r seçilir. Test etme, düzenlemeve ayarlama (TAB) yapıldıktan sonra, insanlar sistem hakkında karar vereceklerdir. Sabit hız metodu, genellikle taşınan parçacıkların atımında kullanılır. Tüm kanal boyutları minimum taşıma hızına sahiptir. Hız düşümü metodunda; fan yakınındaki yüksek d haz ı ü z a ş d l ü m e k ğ a e n d r ı e n le ğ o r e i r , r a k le n a ı r n e v a e l i n b b d o aş y ir l u a g t n e la g n r ıç i ı r n . h ın ı B z k u ı s ü n e ç u ç ü n i l m d la ü i ğ t b a ü i m r k la i a k m n t a e e l , n s ho k ı n e z y u d f n a id d k i a r i ve bu method kullanılarak yapı lan tasarımlar; bilimsel yaklaşımdan çok ustalık gerektirecektir. 103

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=