Tesisat Dergisi 288. Sayı (Aralık 2019)
Tesisat / Aralık 2019 61 tesisat.com.tr görmelerini sağlayacağız. Bu amaçla 2018 yılında ve 2019 yılında yurtdışına toplam 4 tane teknik gezi düzenledik. Hedef pazarlarınız ile ilgili bilgiler verir misiniz? Şimdilik bizim hedef pazarımız Türkiye. Ancak Türkiye’nin doğusunda olan Azerbaycan-Gürcistan başta olmak üzere, takip eden dönemlerde Kazakis- tan, Özbekistan ve Türkmenistan için bir pazarlama ve servis altyapısı oluşturma hedefimiz var. Tabi ki bu biraz zaman alacak. Öncelikle hedefimiz ülkemiz sektöründe ilk 2 içerisine girebilmek. Piyasalar ile ilgili yorumlarınızı paylaşır mısınız? Özellikle 2018 yılının ortasından itibaren son 1,5 yıldır, devlet yatırımla- rına ve ödeme dengelerine bağlı olarak pazarda kayda değer bir daralma mev- cut. Ancak biz, ürün ve müşteri grubu- muzun çeşitliliği sayesinde bu daralma- dan etkilenmedik. 2017 yılına göre 2019 yılında ciromuzu 10 kat artırdık. 2018 yılına göre ise büyümemiz yüzde 66 oldu. Maalesef ülkemizin de bulunduğu coğrafyada durumlar pek iç açıcı değil. Uzun yıllar bu şekilde devam edece- ğini tahmin ediyorum. Ancak Türkiye büyük ve güçlü bir ülke. Zaman zaman düşüşler olabilir ve arkasından mutlaka ciddi büyümeler gerçekleşir. Ülkemiz, tahmin ediyorum ki önümüzdeki yıl- dan itibaren, tekrar büyüme trendine girecek, yani yatırımlar yeniden canla- nacak ve tabi ki bu bizim işlerimizi de olumlu etkileyecek. Bu büyüme trendi ile birlikte 2020 yılı için kendimize en az yüzde 30’luk bir büyüme hedefi koyduk. Yeni dönem hedefleriniz neler olacak anlatır mısınız? Bizim hedefimiz daima partnerle- rimize yenilikler ve onların ihtiyaçlarını en doğru şekilde çözecek teknolojiler sunmak. Brülör konusunda Ecoflam ile başladığımız yolculukta, aynı grubun diğer bir markası olan Alman Elco ile de özellikle endüstriyel müşterileri- mizin farklı ihtiyaçlarına cevap vere- ceğiz. Ecoflam brülörlerinde bizim de zorlamamızla daha modern çizgilere sahip ürünler tasarlanmaya başlandı. Endüstriyel proseslerde hassas sıcak- lık kontrolü için Ecoflam’ın özel serisi Quick Start özellikli ürünleri getirmeye başlıyoruz. Bunun yanında Elco brü- lörlerle LOW NOx-Class3 emisyon sını- fında endüstriyel ürün üreten ( buhar jeneratör üreticileri, gıda pişirme, kavurma fırını, toz boya fırını üreticileri vb.) müşterilerle, inanılmaz özelliklere sahip serileri buluşturacağız. Ayrıca her zaman hayalimizde olan ve ülke katma değerine az da olsa katkı sağla- yabilmek için yerli ve teknolojik ürünler üretme planımızı da hayata geçirmek istiyoruz. Bu bağlamda Ecoflam ile de görüşmelerimiz var. Bazı ürün model- lerinin Türkiye’de üretiminden başlaya- biliriz. Örneğin premix brülör üretimi için araştırmalar yapıyoruz. Artık günü- müzde en önemli kaynak enerji ve çok verimli kullanmamız lazım. Bunun için doğalgazın en çok kullanıldığı fabrika ısıtmasında radyant ısıtma sistemlerimi- zin farkını çok iyi anlatmamız gerekiyor. Direkt yatırımcıya dokunabildiğimizde görüyoruz ki gerçekten yüzde 30-40’a varan enerji tasarruflu ürünlerimiz çok daha fazla tercih ediliyor ve biz bunun üzerine gitmeyi hedefledik. Bu amaçla kadromuzu güçlendirip sanayi bölgele- rine özel bir pazarlama stratejisi uygu- lamaya başlayacağız. Ulaşabildiğimiz tüm yeni yatırımların yanında, mevcut herhangi bir ısıtma sistemi kullanıcı- larına da dokunup, onların doğalgaz tüketim analizlerini yapıp, yüksek enerji verimli radyant ısıtma sistemlerimizle ilgili fizibilite raporlarını kendilerine ücretsiz sunacağız. Bu uygulamanın benzeri Almanya’da yapılıyor ve çok başarılı sonuçlar elde ediliyor. n yoruz. Rakiplerde olmayan tamamen enerji verimliliği ve düşük NOx çevreye duyarlı ürünlere olan DeltaSchwank ve modülasyonlu CalorSchwank borulu tip cihazları pazara sunduk. Çok önemli bir proje olan Kara Havacılık Okulu heli- kopter hangarlarının ısıtılması projesini gerçekleştirdik. Ati ürünleriyle ise direkt sıcak su ihtiyacı olan tüketicilere tama- men farklı bir önerimiz var. Herhangi bir kazan kullanmadan 1 metrekare bir alanda kendinden doğalgazlı anında sıcak su üretebilen kompakt ve rakip- siz bir çözüm sunuyoruz. Bu ürünle birlikte öğrenci yurdu, spor tesisleri, oteller, askeri tesisler, restorantlar vb. yazın bile bol miktarda sıcak su tüketimi olan tesislere ciddi avantajlar sağlamış oluyoruz. Hem ilk yatırım maliyetleri hem de kullanım maliyetleri düşmüş oluyor. Eğitim çalışmalarınız hakkında bilgiler verir misiniz? Tabi ki biz üretici olmadığımız için Ar-Ge yatırımımız yok, ancak özellikle satış sonrası hizmetler ve montaj hiz- meti veren partnerlerimiz için oluştur- duğumuz eğitim merkezimizde uygu- lamalı eğitimler veriyoruz. İlerisi için bu eğitim merkezimizi daha profesyonel anlamda tam bir uygulama merkezi haline dönüştürmeyi de düşünüyoruz. Bu bağlamda TESİDER ile işbirliği yapıp, sektörde bayimiz olmayan tesisat firma- larının bile montaj konusunda çalışan personellerinin, özellikle radyant ısıtma ürünleri montajı eğitimi almalarını sağ- layacağız. Çünkü radyant ısıtma ürünleri ( borulu tip ve seramik tip ) konusunda pazarda ciddi bir bilgi eksikliği var ve çoğu montaj yanlış ve çoğu ürün seçimi yanlış. Sonucunda da piyasada binlerce memnun olmayan müşteri ve verimsiz çalışan cihaz var. Sadece bu faaliyet- lerle yetinmeyip, her yıl düzenleyece- ğimiz Almanya ve İtalya teknik gezileri ile partnerlerimizin yeni teknolojileri
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=