Tesisat Dergisi 284. Sayı (Ağustos 2019)

62 Tesisat / Ağustos 2019 tesisat.com.tr mine açık olacak şekilde mesleki eğitim vermesi öngörülüyor. Bunun yanı sıra akredite eğitimle ülkemizin farklı bölge- lerinde yaşayan bireylere aynı şartlarda mesleki eğitim sunulması planlanıyor. Bu eğitimin en büyük avantajı piyasanın ihtiyacına cevap verebilmesi ve ulusal yeterliliklere uygun olmasıdır. Eğitim ve öğretim kurumlarının akreditasyonu süreciyle, çalışmak iste- diği mesleği öğrenmek isteyen bireyin, eğitim ve öğretim kurumlarına başvu- rabilmesi, böylece ilgili mesleğin gerek- tirdiği bilgi, beceri ve yetkinliği kazana- bilmesi hedefleniyor. Ayrıca MYK tara- fından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilen teorik ve uygulamalı sınavlarda başarılı olamayan bireylerin başarısız olduğu konularda eğitim alabilecek eğitim kurumu bula- bilmesi sağlanacak. Eğitim ve öğretim kurumlarında verilmesi planlanan eği- timlerin teorik ve uygulamalı olarak belli standartlarda ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri alınarak yapılması beklenir. Bu eğitimlerin bir diğer önemli noktası ise bireylerin gelişimlerine dair geri bildi- rimde bulunulduğu esnek ve geçişlere imkân veren kaliteli bir yapıya sahip olacak olmasıdır. Eğitimde kalite kavra- mından bahsedildiğinde genellikle mali olanaklar, fiziksel imkânlar ve bilgisayara dayalı eğitim vb. konular akla gelir. Eği- tim akreditasyonun en önemli özelliği, eğitim ve öğretim kurumlarının ulusal meslek standartlarına/yeterliliklerine uygun şekilde eğitim verilip verilmedi- ğini kontrol etmesidir. Son yıllarda ülkemizde mesleki eği- tim alanında ciddi yatırımlar yapılmakla beraber, halen belirli eksikliklerin olduğu görülüyor. Bazı özel sektör kuruluşları sistemin açığı kapatmak için kendi kalite güvence sistemlerini oluşturdukları ve uyguladıkları okullar açıyor. Bir mesleği icra etmek için gerekli olan bilgi ve bece- riler ile tavır ve tutumlara sahip, yenilikçi, üretken, katma değeri yüksek nitelikli işgücünün iş piyasasına kazandırılma- sında eğitim akreditasyonu önemli bir yere sahip olacak. Aynı zamanda eğitim ve öğretim kurumlarına olan güvenin artması ile birlikte mesleki eğitime olan talep artacak, böylelikle ara elaman temininde yaşanan sıkıntılar azalabile- cek. Ayrıca akredite eğitim kurumlarınca öğrenenlere teorik eğitimlerin yanı sıra iş piyasasında karşılaşacakları gerçek makine ve ekipmanlarla uygulamalı eğitimin de verilmesi kişilerin çalışma hayatına uyumunu hızlandıracak. Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu ile sektörün ihtiyaçları neticesinde hazırlanan ulusal yeterliliklere göre hem teorik hem de pratik eğitimlerin verilmesi sağlanarak, ekonomik büyümenin önünde büyük bir engel teşkil eden nitelikli iş gücü eksikli- ğinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Sür- dürülecek çalışmalarla birlikte eğitim ve öğretim sisteminde kalite artırılarak iş piyasasının ihtiyacı olan nitelikli iş gücü yetiştirilmesine katkı sağlanacaktır. n Şekil 1. Taslak Yetkilendirilmiş Eğitim Akreditasyonu Kuruluşu Süreci Şekil 2. Taslak Eğitim-Öğretim Kurumunun Onaylanması Süreci Eğitim ve öğretim kurumunun akredite olmak için yetkilendirilmiş eğitim akreditasyon kuruluşuna başvuru yapması Eğitim ve öğretim kurumunun, yetkilendirilmiş eğitim akreditasyon kuruluşu tarafından denetlenmesi ISO 21001 belgelendirme ve akreditasyon kriterleri çerçevesinde eğitim akreditasyonu MAKALE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=