Tesisat Dergisi 281. Sayı (Mayıs 2019)

Tesisat / Mayıs 2019 59 tesisat.com.tr fazla 5 sene bu alanda üretime devam edip daha sonra kendi fabrikamıza geçeceğiz. Hatta şu anda Açık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Açık Bey’in bu yönde çok ciddi araştırmaları var. 20 bin m 2 alana sahip, tamamen Açık Grubuna ait bir üretim tesisimiz olacak. Tabii bütün bu çalışmaları belli bir paralel çalışma mantığıyla yürütüyo- ruz. Yani bir taraftan ihracattaki pazar payımızı ve üretim oranımızı artırırken, diğer bir taraftan da üretim kapasite- mizi artırıyoruz. Çünkü arkamızda çok ciddi bir güç var. Biz Açık Grubu’nun bir şirketiyiz. Şu anda dünya üzerinde 5 ülkede ofislerimiz mevcut. Bu ofisler Açık Grubu’nun ofisleri unvanıyla çalı- şıyor olsa da aynı zamanda Boreas için de hizmet veriyor. Dolayısıyla Almanya, İngiltere, Suudi Arabistan, Kazakistan ve Azerbaycan’daki bu ofisler aynı zamanda Boreas’ın pazarlama ve satış faaliyetlerini yönetebilecek kapasi- tede. Bu sebeple de biz artan bu satış hacmini şimdiden öngörerek böyle bir planlama içerisine girdik. 2017 ve 2018’de Katar, Irak, İran, Kazakistan ve Pakistan’da çok önemli projeler aldık. Hatta Pakistan ve İran bazında bakar- sak, ilaç sektöründe lider olduğumuzu söyleyebilirim. Özellikle İran’daki ilaç firmalarının yüzde 90’ı bizimle çalışı- yor. Tabii bu başarıda İran’daki part- nerimizin de çok büyük bir payı var. Çünkü partnerimiz, bilgi ve deneyim gerektiren ilaç sektörü projelerinde yer almaya çalıştı, hem ekibini hem de altyapısını buna göre kurguladı. Dola- yısıyla o pazarda çok ciddi bir potansi- yel yarattı, biz son derece memnunuz ve çok ciddi işler yaptık, yapıyoruz ve yapacağız. Bir diğer ülke Pakistan’da da aynı şekilde bir distribütörümüz var ve birlikte başarılı çalışmalarımız sürüyor. Kısa bir süre önce Pakistan’ın önemli bir hotel zinciri olan Pearl Continental Hotel grubunun Multan ve Mirpur’daki yeni tesislerinin iklimlendirme ekip- manlarını tedarik etmek üzere yeni bir anlaşma imzaladık. Boreas’ın büyüme hedeflerini gerçekleştirmedeki dinamikler nelerdir? Boreas A.Ş.’nin genç ve dinamik bir kadrosu var. Hızla büyüyoruz ve aramıza yeni yüzler katılıyor, istihda- mımızı artırmaya devam ediyoruz. Ali Taylan aramıza katıldıktan hemen sonra Sapanca’da güzel bir aktivite yaptık, tüm ekip bir araya geldik, 2019 ve son- rası vizyonumuzu konuştuk. O top- lantımıza Yüksel Açık da katıldı ve bu toplantıyla birlikte çok güzel bir sinerji yaratıldı. Ayrıca Hande Yağcı’nın da eki- bimize katılmasıyla birlikte kurumsallık tarafında farklı adımlar atmaya başla- dık. Globalleşmenin temeli, değişimdir. Yapımızda var olan değişimi daha ileri götürmeye çalışıyoruz. Mevcut tec- rübelerimizi, değişimle birlikte daha farklı bir statüye geçiriyoruz. Yeni logo çalışmamız, yüzümüzü Batı’ya çevirme- miz, yeni sunacağımız ürünler, bunların hepsinin altında değişim yatıyor. Vizyo- numuzu biraz daha dışarıya dönük hale getiriyoruz, şirketteki güçleri birleştiri- yoruz ve değişiyoruz. Amacımız Açık Grubu olarak komple hizmet vermek. Yurtiçi pazardan sorumlu ekibimizle birlikte yurtiçindeki satışlarımızı belirli stratejik yıl artışlarıyla sürdürürken, yüzde 50 olan ihracat payımızı, yüzde 70 seviyelerine çıkarmayı hedefliyoruz. Çünkü kaliteli cihaz konusunda atma- mız gereken bir adım yok. Zaten elimiz- deki cihazlar çok kaliteli, bu süreçleri çoktan geçtik. Mevcut network’ümüzü daha aktif, mevcut satış ekiplerimizi daha güçlü hale getirerek, Türkiye’nin şu anda asıl ihtiyacı olan ihracatı daha da yukarılara çekerek daha global bir firma haline geleceğiz. Boreas ürünleri- nin satılmadığı bir ülke kalmasın istiyo- ruz. Gelişmekte olan pazarlara girme- mizin, sistem çözümü ve yeni ürünler sunacak olmamızın ve kurumsallaşma- mızın sebebi bu. Sektör ve sektörün talepleri değişiyor, dolayısıyla değişime ayak uydurmayan firmalar ne yazık ki ayakta kalamıyor. Çok kaliteli bir ürün üretebilirsiniz ancak önemli olan bunu kime ve nasıl satacağınız. İşte o zaman bir araştırma yapmak, hedef pazarları belirlemek gerekiyor. Biz bu konuları her zaman yurtdışı kaynaklı araştırdık, geribildirimleri alarak ilerledik. Herkes günün sonunda kendi çıkarını düşünü- yor ve her kaliteli ürünü herkes ucuza almak istiyor. Bu sarmala maalesef bazı firmalar çok hızlı ayak uydurdu. Ancak biz bu durumu değiştirmek için çözü- mün ihracat faaliyetlerinin arttırılması olduğunu biliyorduk. Bizlerin bundan 10-15 yıl önce ihracat faaliyetlerini geliş- tirmeye yönelik kurguladığı stratejilerin bugün sektördeki tüm firmalar tarafın- dan öncelikle uygulanıyor olduğunun görülmesi sevindirici. Örneğin Avrupa ülkeleri pazarlarında kalite kaygısı daha yüksek; bu durum fiyat rekabetini de bir ölçüde engelliyor. Avrupa’da “Fiyat düşerse kalite de düşer” diye bakılıyor. Önemli olan yukarıda da belirttiğim gibi yüksek kalitede bir ürünü ulaşıla- bilir fiyatlar ile pazara sunmak. Boreas olarak bu stratejiyi dünyanın pek çok ülkesinde ve kendi ülkemizde başarıyla uyguladığımıza inanıyorum. Globalleşme hedeflerinizi anlatır mısınız? Globalleşmenin temeli, değişimdir. Biz ekip olarak her zaman ilk olmayı seviyoruz. Boreas A.Ş. Teknik Konular- dan Sorumlu Gn. Md. Yrd. İzzet Tanyol ile eskiden çalıştığımız yıllarda da Bore- as’ta da sektörde birçok ilki gerçekleş- tirdik. Örneğin ısı köprüsüzlük sınıfında TB1 değerini Türkiye’de ilk biz aldık. Bu anlamda yerli sermayeyle Avrupa’da satış yapabilecek düzeyde nitelikli cihaza sahip olan tek firma olduğu- muzu düşünüyorum. Çünkü biz sertifika

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=