Tesisat Dergisi 28. Sayı (Temmuz-Ağustos 1997)

lnterview Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN: 2 Temmuz 1997'de, İTÜ Makina Fakültesi'nde, Teknik Koordinatörümüz Muhittin TEKMAN'ın ziyaret ettiği, İTÜ Makina Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN, M. TEKMAN'ın "Eğitim Sistemi ve Tesisat Sektörü" konularındaki sorularını yanıtladı. M. TEKMAN: Eğitim sisteminiz hakkında bilgi verebilir misiniz? pr()f. Dr. Nilüfer EĞRİCAN: Alınan kararlar doğrultusunda ITU'ye bağlı fakültelerin bölümlerinin tümünün ders planlarının değiştirilmesi çalışmaları başladı. Mevcut ders planlarından farklı bir çalışmaydı ve toplam ders saati mezuniyet için 150 saat olarak belirlendi. Ders sayısı azaltıldı, mesela bizim fakültemizde mezuniyet için 64 ders varken, 48 derse indirildi. Bunlarzorunlu ve seçime bağlı olan dersler. Yani bunlar mezuniyet için alınması gereken dersler. Ama bizim için 48, başkası için 50-52 olabilir. Temel bilim dersleri % 25, temel mühendislik dersleri belirli oranlarda, dizayn ve sosyal dersler belirli bir oranda olmak üzere genel kurallar kondu ve o kurallara bağlı olarak her fakülte kendi ders planlarını yeniden düzenledi. Nedeni ise bilginin çağımızda çok çabuk eskimesi. O nedenle artık amacımız; öğrencilerimizi yeni bir takım bilgilerle donatmak yerine, kendi kendine araştırmasını, kütüphanelerden çeşitli olanaklarla bilgiye ulaşmasını bilen bir mühendis yetişti rmek. Yani derslere girerek, öğretim görevlisi-öğrenci ilişkisi ile sadece ders notlarını tutarak mühendis yetiştirmek, günümüzde mümkün değil. Muhittin TEKMAN: O zaman araştırmaya, incelemeye ve proje geliştirmeye doğru yönlendirme yapılacak. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN: Evet, mesela kendi termodinamik dersimi 5-6 saat bile anlatsam, anlatacaklarım kısıtlı oluyor. Sadece Ders Notları ile Mühendis Yetistirmek ..:ıı Mümkün Değil Halbuki 2-3 saatte temel kavramları versem, onların gerçekten öğrenmesi gereken hususları belirtsem, geri kalan eksikleri kendilerinin öğrenmesini sağlayacak bir yöntem kursam, bundan sonraki tüm bilgilere öğrenci kendisi ulaşabilir. Dersin Dışında da Öğrenciye Bilgi Aktarılması ve Onun İçin de Zaman Ayrılması Hedeflendi. Bu dört yıl içinde öğrencini n bilgiye ulaşmasını ve kendi kendine araştırma yapmayı öğrenmesini istiyoruz ve bunun yolu da öğrenciye biraz zaman ayırmak. Yani dersin dışında zamanı ora~ak ki kütüphaneye gidecek, bilgisayarın başına oturacak ve lnternet vasıtasıyla çeşitli kurumların çalışmalarını inceleyecek. Zamanı olacak ki, sanayiye gidecek, imalatı yerinde inceleyecek, çeşitli kişilerle görüşecek. Yine zamanı olacak ki, biz o kişileri fakültemize getireceğiz, özel programlar ile öğrenciye birtakım bilgiler aktarabileceğiz. Yani dersin dışında da öğrenciye bilgi aktarırması ve onun için de zaman ayrılması hedeflendi. Burada bir yanlış anlama var: Dersleri hem sayıca, hem de saatçe azaltıyorsunuz, şu anda Makina Fakültesi olarak çok iyi mühendisler yetiştiriyorsunuz, öğrenciler boş _________ ___________ TESİSATDERGİSİ SAYl28 __________________ :;ı TE.YMUZ-AĞUSTOS'97

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=