RAl)\ X f ÖR + K,\NALU KLİM.\ SİSTEMİ İLE FAN COJL SİSTEi\H.ERİNİ'.\' i\1ALİYETLERİNiN KARŞILAŞT!Rll.MASI RADY,\TÜR+K.\N,\l.Ll KLİMA SİSTE!ı·Iİ) Sistem öm:.:likli boyler i~klmcsiııc t:yguı:dur, scnm ç;karmaz. Bu sayede seçilen kazan+boykr kombiıuı:::yoıw ycri;1\.~hoyl.:rli p:ık:ı villa k:ılor!fı:ri kullanıkıbilir. Bu çözii.rnün gcıin.Eğl m:ı!i k:ız~mç: I) McvcutKomhinas~·on Maliy~n: ? GE ~ 2,,ı L-45 Knzn.n ? ST-150 Boyler ? M006 Bay!cr mcdillii '1760 DM.- ;79{) D,vl.• 7.\0DM.- -l~{) DM.· 72-lfJ DM.- 2) Önerilen Boykdi Villa Kalcrlr'.:~iD!n Mal!ycti: ? GE l24 XL-2,ı j::~o o;-..ı. .. (Boyler :.:md~fül+Boylcr pompası dr:blldir) Ka,aııla11n Maliyet Farkuıd~ıı El<le Edilen Kazanç: 72-:tO D~\,f - 52~0 l)M --= 20~0 DM.- FAN COIL SİSTEMİ Kazan ı;ık:~ınd;:: Üç Ycliu Yamı h.ll,m:!maiıdır. Aksi t;::ktlrdc öıı:::ı:likli boyler ç:ıhsma.;;;: cM.asında r:aı:. Co:ı•ıer Si.)ğuk üfler. Üç YoUu Vana' um geti rdiği ek m:ıliyct: ? .Mmcrlu l\· Yollu Vanan··, : MU05 i.\· Y(~nu v ~na :r:odfüü : Pisti.k tuft:(·tı+vamüar 35, DM.- 410 DM.- G, DM.- .8.10..DAl.:: Odr. s:~?.~d :ğı . ECOM.ATJC paDt~l tarn frn<lar: bznn snyt: s:ı.:c:kl:f;ının dış hnvi.! sıcakiıı}.mn ;~:~;{:~;.~:::~~::i~:::I:~~:f::1 ~~,~~;~~~l;:;~·~i~~t~f~f :i~~:;~: :1:~~~~:]~::~r,~:.:~~~:~~a~~i~}:\~;~~;,ı:~:1:~~~\~•1ı:;:1~~~:1;;~~~tl1t:~~ ~~1~:~,;~~~~~,;~~~~~:ı~~ı';t !~ir hareketti p;::ırça olm:.:d:ğmcl;;n r.?:za >·npma;as:Dnır. v.lJ. :iskh:r ve sı:s kc~inli kic oluşmaz. İyi bir kon~:01 lçin Far: Coi1 gfrişlcrincfo Üç: Yollu Vr.r:n ve or.ın$n1 tcrmost:.:t kt:il:ı;1iimnsi gı:rckir. Fan Coil gi rişinde Üç: Yollu Vr.r::.:. kııilr,nılm:ız..sa , ON-OFF bir :crrnc$tat ile fan k(tı:trol edilecektir. Bu da fanm sürekli <lur• k:.ılk v:ı:);r;rı:,mn. dolay;s;vl;t dh:!z ömriir:ün kıs,ürr:ns;r:fl ve r,nza d$kinin artnı;.~ı;:'1 neden olnc;kt,;. Üı; Y<ılıu Van?. kHll:.ın:b;:mrnsmın başka bir da.:.ıvr,nıaj , is(! f:m:n her devreye giriş \'ıkışınd:..:. geri phm sesinin değişmesi vı:: bumm özei liklı:- bir komuta konforu önemli ölçüde boz:r:asıciir. F:ı n CoH :,;.irişlcrindc Üç y·oHu ·v ana kulhı nılnı:ısmrn nrnliyeti: Or.11:~al ü,~ Yollu Va!~t: +Orn~sal Tcrmosrm.+ Üç Yollu Vart<: kiti: -l!O DM.- 1· 1 Adı,t Fan Coi.l için TOPLAM 45!l> DM.• FAN corL SİSTEMİNE EKLENMESi GEREKLİ OLAN EKİl'MANLARIN TOPLAM MALİYETLERİ: 830 DM.- 2020 DM.- 7360 DM.• Örnek viil:.ı ın ukayc~cli keşif l~z.cıir:.<lc cihn fi:ıtluı liste: lfarl;;.rrnm g.cncl gidcr ve kar k:ırşıl:ğı olrrw.k üzere % 5t) an,r:hnası ile elde cJilınişıir. Bıı ın:mt!kln bakıl<lığ:nd.ı yukar:cbki t<ıpiam tmar şu şckil<lc dcği~e~ektir: Rady:ı töı~H(nırnllı KlinHl Sisfcrninin F,rn CoH Sistemim• gör<· getirdi½i toplam kazanç l 1040 DM.• Bu t.ut;ırm TL karşıhğt ( l DM "' 58000 TL) 640.320.0GO TL.- !\L\LİYE.T f•\Rl,W.Rl : F:m Coil sisı"~miııir. topb.::n maliyeti: (2.~6-!.U.1.0. ?5ı} TL + 6,1{J ..:t20.0i10 Ti...-, tek cihazdaki kasetli filtre kolayca değiştirilebilir. Yaşam mahallerinde herhangi bir rahatsızlığa ve kirlenmeye neden olmaz. 4- !sıtmada radyatörle ısıtma daha konforludur. Radyant ısıtma nedeniyle daha düşük oda sıcaklığında aynı konfor elde edilir. Fan-coil'de ise radyant ısıtma hiç olmadığından soğuk yüzeylerin yarattığı rahatsızlık yanında, aynı konfor 2.904.940.750 TL2.208.907.000 TL- %31,60 hissi için oda sıcaklığı daha yüksek tutulmak zorundadır. Fan-coil sisteminde daha fazla hava hareketi oluşur ve bu aynı sıcaklıktaki hava hareketi daha az olan bir ortama göre, daha soğuk hissedilmesine neden olur. O rtam sıcakl ığın ın 20 °C'den 21 °C'ye (1 °() artırılması, yakıt tüketimini % 1 O mertebesinde artırır. 5- Soğutmada da hybrid sistem daha avantajlıdır. Soğuk _ _ _________ ___________ TESİSATDERGİSİ SAYl28 ___ _________ _ _______ _ ;;;ı TEM',\UZ-AĞUSTOS'97
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=