Tesisat Dergisi 270. Sayı (Haziran 2018)

tesisat.com.tr Tesisat / Haziran 2018 63 “Bizim bakış açımızda rakip diye bir şey yok. Birilerine rakip diye bakarsanız büyük bir potansiyeli kaybediyorsunuz” ortaya çıkacaktı. Bu yılı da güzel geçir- dik. KURULDUĞUNUZ GÜNDEN BUGÜNE BÜYÜME GRAFIĞINIZ NASIL GELIŞTI? BUNDAN SONRAKI HEDEFLERINIZ NELER OLACAK? 2015’ten 2016’ya yaklaşık %50 ciro- sal büyüme gerçekleştirdik. Daha son- raki yıl da ciromuzu 2015’e göre yaklaşık 3 katına çıkardık. Bundan sonraki hede- fimiz de artık kadroyu oturtma zamanı. Biz bu şirketin sahiplerinin tecrübesi ve çevresi ile iş yapar pozisyondayız. Şu andaki kadromuz çok iyi ama önemli bir iki pozisyon için genişlememiz gere- kecek. Genç jenerasyondan arkadaşlara ihtiyacımız olacak. ŞIRKETINIZE BAŞARIYI GETIREN ANA UNSURLAR NELER OLDU, ŞIRKETINIZIN ANA BAKIŞ AÇISI NEDIR? Bizim bakış açımızda rakip diye bir şey yok. Birilerine rakip diye bakarsanız büyük bir potansiyeli kaybediyorsu- nuz. Bazen rakibimizle de iş yapıyoruz. “Rakibimi güçlendiririm!” diye bakmı- yoruz. “Ben senden bunu alayım, sen de benden bunu al!” diyebilmeliyim. Bu yöntemle çok rekabet ederken bile saygılı hareket ediliyor. Bu çok önemli bir şey. “Sektör paydaşlarımız ile geliş- mek adına nasıl hareket ederiz?” diye bakıyoruz. TÜRKIYE’DEKI YATIRIM PROFILI, TRENDLER VE SIZIN PROJELERINIZDEN BAHSEDER MISINIZ? Türkiye’deki yatırım profili çok değişti maalesef. 2000’lerin ikinci yarısından itibaren birçok yabancı yatı- rımcı Türkiye’de ofis açtı. Türk yatırım- cılarından enerji verimliliği konusunda sertifika alalım diye bir motivasyonları vardı. Böyle olunca bu ürünler karşılık buldular. Aradan 10 yıl geçince, yatırı- mın çoğu kaliteli ofis binasından çok konuta döndü. Biz ürünleri daha çok ofis uygulamalarına satıyoruz. Bir de shell and core projeler var; kurumsal firmalar kat- katlar alıp içini düzenli- yorlar. Öyle projelerde bugüne kadar Türkiye’de distribütörlük için planları bulunuyordu. Bu vesile ile biz de bu firma ile tanıştık. 2005 ortasından sonra da eski şirketimiz Türkiye tem- silcisi olmuştu. Bu birliktelik ile proje ve tasarım firmaları, yatırım firmaları ile daha yoğun temaslar kurmaya baş- ladık ve tesisat sektörü içinde talep gören başka ürünleri de ülkemize getirmek üzere yeni temsilcilikler de edindik. Agon’u kurunca da benzer şekilde geliştik. İlk yılda 3-4 ayrı fir- manın temsilciliğini aldık. Almanya’dan Kampmann firması ile başladık. Daha sonra nem alma cihazları üreten Hid- ros firmasının temsilcisi olduk. Hava dağıtım ürünleri için Madel firması ile de anlaşma sağladık. Swegon firması da Agon‘un kuruluşundan yaklaşık iki sene sonra firmamızla çalışmak üzere Türkiye temsilcisini değiştirmiştir. Ancak Swegon öncesi dönemde sektör bizi “chilled beam” ile özdeşleştirdiği için bu konuda da çalışmalar yaptık O konuda da bir İtalyan üretici ile anlaş- mıştık. X-BEAM diye bir marka oluştu- rarak onlarla kendi markamızda üretim için anlaştık. 18 ayımız böyle geçti. 18 ayın sonunda Swegon bize bir teklifte bulundu. Biz de kabul ettik. Ticari olarak çok büyük şeyler getirmese de firma kültürümüz ve imaj olarak doğru bir partner ile çalıştığımıza inanıyoruz. Sıfırdan hiçbir temsilcilik olmadan başladık ama ilk yıl yoğun bir çabayla eski tecrübelere binaen hedef tayin ettiğimiz birkaç firma ile bazıları da Madel gibi araştırmalarımız sırasında karşımıza çıkan firmalar ile gerekli görüşmeleri yaptık. Hemen kuruluşu- muzun akabinde İtalya’da bir fuarda birçoğu ile bir araya geldik. Fabrikaları ziyaret ettik. Kendimizi anlattık ve çalış- maya başladık. İlk yıl bizim yapılanma yılımızdı. Sektöre kendimizi gösterdik, tanıttık. 2. yılımız bizim gerçek ölçü yılımızdı. Yani ilk yılki çalışmalarımızın sonucuna göre şirketin nasıl gideceği © TESİSAT Şirket ortağı ve İş Geliştirme Müdürü Barış Eryarar ve Genel Müdür Mehmet Rodop

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=