Tesisat Dergisi 265.Sayı (Ocak 2018)

radyatör alanında Türkiye’nin ilk üç markasından biriyiz. Bu anlamıyla panel radyatör serisi, Termo Teknik’in şüphe- siz ana ürün serisidir. İngiltere ısıtma sektörünün lider kuruluşlarının Ideal Boilers’dan 2013 yılında ithal Türkiye duvar tipi yoğuş- malı kazan ısıtma pazarının aktif oyun- cularından biri olan Evomax 2017 yılında da kamu ve özel projelerin yoğunlukla tercih ettiği bir marka olma yolunda büyük yol kat etmiştir. Bu yıl radyatör ürün grubumuzda gerçekleştirdiğimiz yüzde 23’lük bir büyümemizin yanında, yenilikçi ve dekoratif bir radyatör serisi ile daha fazla tüketiciye hitap edebil- meyi istiyoruz. 2018 yılında dekoratif radyatör grubumuzda ivme kazanmak amacıyla yeni satış planlarımızı uygu- lamaya alacağız. Termo Teknik olarak uzun vadeli hedefimiz Türk tüketicisini, Avrupa ve Amerika dahil dünyanın dört bir yanında kullanılan Termo Teknik panel radyatörlerin uluslararası standartlara sahip kalitesine alıştırmaktır. Bir yandan ürün ve çözümlerimizi piyasaya sunar- ken, bir yandan da, bayilerimiz ile her zaman olduğu gibi samimiyete ve açık- lığa dayalı bir iletişimi tercih etmeye devam edeceğiz. Böyle bir iletişim ve ticaret prensibi, güvenli ve sağlam bir büyümenin temel taşıdır. Termo Teknik olarak bayilerimizi aileden görüyoruz ve gelecek planlarımızı birlikte oluş- turuyoruz. VAİLLANT TÜRKİYE SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ EROL KAYAOĞLU I sıtma, soğutma ve havalandırma cihazlarına olan talep 2017 yılında da güçlü bir şekilde devam etti. 25. yılımızı doldurduğumuz Türkiye’de Vail- lant olarak sektörümüzdeki bu hareket- lilikten biz de olumlu yönde etkilendik. 2017 yılında TL bazında ciromuz, bir önceki yıla göre yüzde 51 büyüyerek, 370 milyon TL’ye ulaştı. Yoğuşmalı kombi pazarında %80, şofbende %57, panel radyatörde %30, klimada %16 ve ısı pompasında %5 büyüme kaydettik. Ana iş kolumuz olan kombide, bu yıl tarihimizde ilk kez 100 bin adet satış sınırını aştık. Dünyamızda enerji ihtiyacının her yıl yaklaşık yüzde 4-5 oranında artması, gelişen teknoloji ve tüketici bilincinin yükselmesi, yenilenebilir enerji kaynaklı ve enerji verimliliği yüksek cihazların tercih edilmesini sağlıyor. Fiyatı ile lüks gibi görünen fakat kişisel tercih- lere göre programlanabilen, uzaktan kontrol edilebilen ve doğrudan inter- net tabanlı çalışan konfor ve tasarruf odaklı ürünlerin, kullanıcı ihtiyaçlarına yanıt verdiği için sıklıkla tercih edilmeye başlandığını görüyoruz. Tüm dünyada olduğu gibi Türki- ye’nin de en önemli gündem maddele- rinden biri hiç şüphesiz enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklı ürünler. Ülkemizde 2018 yılında gerçekleşmesi beklenen ErP geçişiyle birlikte pazarda da büyüme bekliyoruz. Dünya çapında 60’ın üzerinde ülkede faaliyet gösteren bir firma olarak Avrupa’da 2015 yılında gerçekleşen ErP’ye geçiş sürecini yakından deneyimleme fırsatı bulduk. Bu fırsat sayesinde de ürün gamımızı bu süreci en etkin şekilde yönetecek hale getirerek 2016 sonunda ve 2017 yılı içerisinde pazara sunduğumuz 2 yeni yoğuşmalı ürünümüzle “Yoğuşmalı Ürün Ailesini” tamamladık. Hali hazırda ürün gamımızda var olan yoğuşmalı ürünlerimiz ile tüketiciye hizmet veriyo- ruz ve işimizin yüzde 75’ini yoğuşmalı ürünler oluşturuyor. Bunun yanı sıra iş ortaklarımıza bu yeni uygulamalara hazır hale gelebilmeleri için eğitim programımızla destek veriyoruz. 2017 yılı boyunca sürdürdüğümüz ilklerin öncüsü olma anlayışımızı önü- müzdeki sene de devam ettireceğiz. Vaillant Türkiye’nin kuruluşundan gelen DNA’sında yer alan tüketici odaklı yapı- sını yıllık hedeflerimizde her zaman ön planda tutarak, yatırımlarımızı da buna göre şekillendiriyoruz. Dünyadaki diji- talleşmeye paralel olarak ısıtma sek- töründe de dijital ürünlerin payı artış gösteriyor ve sektör trendlerinde belir- leyici rol üstleniyor. Biz de sektörde birçok ilke imza atan bir marka olarak Ar-Ge çalışmalarımızı enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklı ürün- ler kapsamında daha çevreci ve akıllı cihazlar üzerine yoğunlaştırdık. 2018’de de Vaillant olarak hem doğayı koruma anlayışımız hem de dijitalleşen dün- yayla aynı doğrultuda ilerleyerek enerji verimliliğini en üst seviyeye çıkaran ürünlere yatırım yapmayı sürdüreceğiz. VİESSMANN SATIŞ MÜDÜRÜ GÖKHAN ALTUN V iessmann için 2017 senesi çok özel bir anlam içermektedir, kuruluşumuzun 100. yılını kut- ladığımız bu sene, “Into a new century/ Yeni bir yüzyıla” sloganıyla şirketimiz dijitalleşme ve enerji dönüşümü süre- cine girmiştir. DEĞERLENDİRME 68 Tesisat / Ocak 2018 tesisat.com.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=