Tesisat Dergisi 265.Sayı (Ocak 2018)

DEĞERLENDİRME yaçlara yanıt veren elastomerik kauçuk ürünleri; marka projelerde, yapılarda, endüstriyel uygulamalarda, petrol ve gaz endüstrisi gibi enerji dağıtımının gerekli olduğu pazarlarda 2017 yılında öne çıktı. İklimlendirmede, HVAC kanalla- rında ve sistemlerinde, ısı, yangın ve akustik yalıtımında üstün teknik özel- likleri ile Armacell ürünleri fark yarattı. Bir başka hizmetimiz olan ArmWin yalıtım kalınlığı hesap programı, ısı kay- bını ve yoğuşmayı önlemek için doğru malzeme kalınlığını kolaylıkla seçme imkanı yarattı. Zor bir yıl olmasına rağmen Armacell olarak 2017 yılını başarıyla tamamlı- yoruz. 2018 yılında yurdumuzda ve bağlı ihracat pazarlarımızda da daha da iler- leyerek, tüm zorluklara rağmen kanıt- lanmış Armacell teknolojisine sahip yeni ürünlerimiz ile büyüyeceğimize ve ülke ekonomimize de bu manada katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. DEMİRDÖKÜM YÖNETİM KURULU ÜYESİ ERDEM ERTUNA T ürkiye iklimlendirme sektöründe 63’üncü yılını geride bırakmaya hazırlanan DemirDöküm, ger- çekleştirdiği yatırımlar, benimsediği strateji ve mükemmeliyetçilik felsefesi ile dünya markası olma yolunda çalış- malarını sürdürüyor. Türkiye’de sektö- ründe birçok ilki kazandıran DemirDö- küm olarak 2017’yi yatırım ve büyüme- nin yılı olarak lanse etmiştik. Yine yıl genelinde gerçekleştirdiğimiz açıkla- malarda, 2017’yi yüzde 20 büyüme ile tamamlama hedefimizi paylaşmıştık. Üretim, satış, pazarlamanın yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanındaki iş ortakla- rımızın özverili çalışmaları ile yılı hedef- lerimizin üzerinde tamamlıyoruz. Bozüyük tesislerimize, geleceği- mize her yıl daha fazla yatırım ger- çekleştiriyoruz. Bu yıl fabrika, üretim, Ar-Ge, marka ve dijital dönüşüm çalış- maları kapsamında 40 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Ürün gamımızı geliştirdik. İş ortaklarımızı destekledik. Mevcut yetkili satıcılarımızı güçlendir- dik. Ürün gamımız, stratejimiz, uzun soluklu planlarımızı, sektör hakkında gelişmeleri paylaşmak, iş ortaklarımızın sorunlarını beklentilerini dinlemek için Türkiye’nin farklı bölgelerinde orga- nizasyonlar gerçekleştirdik. Tüm bu emeklerimize ek olarak, yeni doğalgaz gelen şehirler, eski cihazların yenilenme süreci, kentsel dönüşümün de etkisiyle yurt içi satışlarında önemli bir başarı yakaladık. Aynı başarıyı ihracatta da göster- dik. 2015 ve 2016 yıllarında üst üste ihracatta iyi sonuçlar elde ettik. Panel radyatörde Şili’de pazar lideriyiz. Yuna- nistan’da ise pazar ikincisi, Çin’de ise ilk 3’te yer alıyoruz. Hedefimiz rad- yatörden şofbene, panel radyatörden kombiye kadar ihracatta yakaladığımız başarıyı yeni pazarlarda devam ettir- mek. Bu başarımızı daha yukarılara taşımak için yeni pazar arayışlarımız yıl boyunca devam etti. 2017’nin başında 47 ülke ihracat gösterirken, yılın ikinci yarısında ihracat yaptığımız ülke sayısı 50’ye ulaştı. Üretim, yatırım, yapılanma ve ihra- catın yanı sıra 2017’de Endüstri 4.0 ve dijital dönüşüm çalışmalarına da ağırlık verdik. DemirClub sosyal ağ platfor- muna ek olarak 1 yıl gibi kısa bir sürede 500 iş ortağımızı yeni bir alt yapı ve yeni bir görsel tasarım ile internet orta- mına taşıdık. Dijital dönüşüm strate- jimiz kapsamında yetkili satıcılarımız için bu yıl Google AdWords eğitimleri de gerçekleştirdik. iç ve dış pazardaki başarılı çalışmalarımız neticesinde onbinlerce aileye ısı konforu sunmak- tan gurur duyuyoruz. 2018 yılında DemirDöküm ve sektör için önemli gündemmaddelerinden biri ErP Yönetmeliği olacak. Konvansiyo- nel kombiler yerine yoğuşmalı kom- biler zorunlu hale gelmesi bekleniyor. Yönetmeliğin Türkiye’ye, tüketiciye, iklimlendirme sektörüne büyük katkısı olacak. Ülkemiz yoğuşmalı kombilerin özellikleri ile büyük bir enerji tasarrufu sağlayacak. Tüketici tarafında başta güvenlik olmak üzere, bir kombinin 10 yıl kullanıldığını varsayarsak, yoğuşmalı kombiler aile bütçesini büyük ölçüde destekleyecek. Yönetmelik ile yoğuş- malı kombi kategorisindeki ürün satış- ları artacak. Satışta olan ve 2018’de satışa suna- cağımız yeni ürün ailemiz ile yoğuşmalı kombi kategorisinde hedefimizi liderlik olarak belirledik. 2018 sonunda, ciro ve ihracatta 2017 yılına paralel bir büyüme öngörüyoruz. ECOSTAR DOMESTİK ÜRÜNLER SATIŞ MÜDÜRÜ BEHLÜL ÇİL F irmamız 2014 yılında bünyesine kattığı Ecodense marka yoğuş- malı kazan ürünlerimizle 2017 yılında en etkili ve en verimli dönemini geride bıraktı. Sektörümüzün en köklü brülör markası Ecostar ile tüm böl- gelerde hedeflerimizin üstüne çıktık. 2015 yılında hedef koyduğumuz bayii yapılanmamızı da tüm bölgelerde bu 58 Tesisat / Ocak 2018 tesisat.com.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=