Tesisat Dergisi 262.Sayı (Ekim 2017)

HABERLER 26 Tesisat / Ekim 2017 tesisat.com.tr Armacell, Dünyada Güçlü Performansını Sürdürüyor A rmacell, 10 Ağustos 2017'de H1 2017 sonuçlarını açıkladı. 30 Haziran 2017'de sona eren altı aylık dönem için net satışlar % 13.7 artışla 313.8 milyon Avro'ya yükseldi (1.2016: 276.0 milyon Avro). Gelir artışı, tüm iş kolları tarafından yönlendirildi. 2011 yılının ilk yarısında, düzel- tilmiş FAVÖK % 9.0 artışla 51.3 milyon Avro (H1 2016: 47.1 milyon Avro) oldu. Düzeltilmiş EBITA, 41.5 milyon Avro’ya yükseldi (2015 yılının ilk yarısı: 38.5 milyon avro). Bu olumlu gelişme, değişken bir makro- ekonomik çevreye, devam eden jeopolitik gerilime ve hammadde maliyetlerinde bir artışa rağmen hem işletme hem de bölgeler tarafından yönlendirildi. Armacell Group'un Başkanı ve CEO'su Patrick Mathieu, şir- ketin mali performansını değerlendirerek, "Armacell’in ürün yelpazesi ve büyüme stratejisini bir kez daha teyit eden 2017 yılının ilk yarısında 3 yıllık iş planımızı ve güçlü performansımızı yürütüyoruz” dedi. 2017 başında, PET üretim alanı, Kuzey Amerika pazarlarına hizmet etmek için Kanada'nın Brampton kentinde yeni bir üretim hattı ile genişletildi. Armacell, Asya'daki güçlü talebe dayanarak PET köpük üretimini Çin'e genişletme seçenek- leri gözden geçiriyor. Güney Kore'de şirket kamu projelerine erişim izni veren yeni bir belge, bölgedeki büyümeyi güçlendirmeye devam edecek. Armacell, önde gelen ABD ekstrüz- yon polietilen izolasyon köpükleri üreti- cisi Nomaco'nun yanı sıra İskandinavya'da entegre kaplama çözümleri sağlayıcısı Danmat Iso Systems'in yalıtım işini ala- rak global birleşme ve satın alma strate- jisini uygulamaya devam etti. Armacell'in Kurumsal Gelişim ve Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı Norman Rafael, "Yakın zamanda edindiğimiz işletmelerin enteg- rasyonu devam ediyor ve M & A faaliyetimi- zin 2017 yılı ve sonrasında önemli sinerjileri sürdüreceğinden eminiz" dedi. Mart 2017'nin sonunda Armacell, ikinci kez borç yeniden fiyatlandırmasını başa- rıyla tamamladı. H2 2016'da yapılan yeni- den fiyatlandırma ile birlikte, faiz maliyet- leri, Şubat 2016'da gerçekleştirilen LBO finansmanı ile karşılaştırıldığında yılda yaklaşık 15 milyon avro azaltılmıştır. Armacell Group'un CFO'su Dr. Max Padberg şunları söyledi: "Yılın ilk altı ayı, yalıtım sektöründe ve PET işinde, satın alımlarımız ve verimlilik kazanımlarımızdaki güçlü hacimlerle karakterize edildi. Aynı zamanda, Grup finansman yapısını daha da geliştirmiş ve faiz giderlerini azaltmıştır. Sürdürülebilir mali güç Armacell'in başlıca başarı faktörlerinden biri olmaya devam edecektir. " Armacell, Standard & Poor's tarafın- dan B (istikrarlı) ve Moody's tarafından B3 (pozitif) olarak derecelendirildi. n Yimtaş Honeycomb Tower Projesi’nin Tercihi Form Oldu Ege Kıyılarından Dünyaya; İmbat İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri Y imtaş inşaat tarafından Istan- bul’un kalbi Şişli/Mecidiye- köy’de inşa edilen Honeycomb Tower Istanbul projesinin ısıtma-so- ğutma ihtiyacı, yüksek verimle çalışan Mitsubishi Heavy VRF klima sistemleri ile sağlanıyor. Merkezi lokasyonu, iş, alışveriş ve ulaşım noktalarına yakınlığı ile deği- şik metrekarelerde ofislerden oluşan 10 katlı Honeycomb Tower İstanbul, toplamda 6.310 metrekarelik bir alana konumlandı. Projedeki ofis mahallerinin iklimlendirilmesi için toplam soğutma kapasitesi 760 kW olan 6 adet 36-40- 60 HP x 2 olmak üzere VRF KXZ dış ünite ve 159 adet kanallı ve Saf DX Mit- subishi Heavy VRF iç ünite klima cihazı kullanılıyor. n İ mbat İklimlendirme ve Soğutma Sistem- leri’nin, İzmir’de başlayan ve dünyaya uzanan yolculuğunu anlattığı imaj filmi internet üzerinde yayınlandı. 1991 yılında kurulan ve 1997 yılından bu yana üretici olarak sektörde konumlanan İmbat, bugüne kadar Ar-Ge süreçlerine yatırım yaparak ve pazarı doğru değer- lendirerek Türkiye’de sektörün birçok ilkine imza attı. Kendi ürün tasarımlarını hazırlayan ve %100 yerli sermaye ile üre- timini gerçekleştiren İmbat İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri, yayınlanan imaj filminde, firmanın tanıtımının yanı sıra sahip olduğu mühendislik anlayışını ve sektöre yönelik yaklaşımını da aktarıyor. Geçtiğimiz yıl 25. yılını kutlarken üretim alanını ve idari ofislerini büyüten İmbat, amblem-logo, kurumsal materyaller ve internet sitesini de yenileyerek geleceğe hazır bir marka duruşu sergilemişti. Bu yıl yayına aldığı imaj filmiyle de değişime ve gelişime açık duruşunu devam ettiriyor. İmbat imaj filmi, www.imbat.com/video adresinde ve markanın YouTube kanalında izlenebiliyor. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=