sonucunda, pazar talebinde herhangi bir azalma meydana gelmediğini tesbit ettik. Tüm Türkiye kapsamında; tekstil sektöründen turizm sektörüne kadar hemen hemen tüm sahalarda devam eden yatırım faaliyetleri 1997 yılındaki pazar talebinin 1996'dan daha az o l mayacağını göstermektedir. Ürünlerimizin bahsetmiş olduğumuz yatırımların hemen hemen hepsinde kullanıla bileceği n i düşünürsek, pazardaki talebi belirli bir emniyet payı da bırakarak karşılayacak şekilde, firmamızda yeni yatırım tedbirleri almayı planlıyoruz. Ürünlerimizin yatırımları n hemen hemen hepsinde kullanıldığını söylerken, açıklık getirmek istediğimiz bir husus var. Biz Yakacık Valf olarak Avusturya Klinger firmasının lisansı ile üretim yapmakta olduğumuz ve Türkiye Pazarı ' nda Avrupa Standard'larında ürünlerin ku llanımın ı n daha yaygın olması nedeni ile Amerikan Standa rd 'l a rı na göre çalışan Petro-Kimya tesislerine çok fazla ürettiğim iz ürünlerden veremiyoruz. Ancak bu eksikliği ise gerek Avusturya Klinger'den gerekse de diğer mümessillerimizden temin ettiğimiz ürünler ile kapatmaya çalışıyoruz. S. BULAK: Pazardaki gelişmeler ve buna bağlı olarak firmanızın üretimi hakkında bize biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz? Ü. GÖKALP: Firmamız 1995 yılına kadar yıllık takriben %8-10'Iuk bir büyüme gerçekleştirebi ldi . Ancak 1995'in Haziran ayından itibaren içinde bulunduğumuz sektör çok hızlı bir şekilde gelişme göst erdi . İç pazarın yanı sıra, bilhassa Rusya ve Türki devletlerinde, Türk yatı rımları başlatı ldı. Bunun neticesinde de yatırımı gerçekleştiren müteahhit firmalar, gerek bayilerimiz gerekse de direkt bizim kanalımızdan ihtiyaç duydukları ürünlerimizi temin ediyorlar. Ayrıca Avrupa Ülkelerinde vana konusunda çok yoğun bir rekabet olmasına rağmen firmamızın bu ülkelere yaptığı ihracat her yıl artmaktadır. İç piyasada, özellikle tekstil sektöründe Denizli ve Şanlıurfa'da yapılan yatırımlar, gelecekte ise GAP Projesi'nin tam olarak sonuçlanmasından sonra yapılacak olan yatırımlar vana sektöründeki yoğun talebin devam edeceğinin •• göstergesidir. Yapılan yatırımlar hem vana sektörünün, hem de asıl önemlisi Türkiye 'nin büyümesi ve gelişmesi a.çısından çok sevindiricidir. M. TEKMAN: Günümüzde ekonomik ve siyasi gelişmeleri değerlendirirken, bu kadar iyi bir gelişmenin olması gerçekten şaşırtıcı ve 11,1emnuniyet verici. Bu durumu neye bağlıyorsunuz? Ü. GÖKALP: Yaşadığımız gelişme senelerden beri emek verilen.konuşu lan , özlenen ve beklenen bir sonuçtur. Devlet için kritik olmayan üretim faaliyetlerinde özel sektörün lokomotif kuwet olmaya başlaması neticesine paralel olarak gösterilen gelişme ve başarı hızla a rtma ktad ı r. Devlet üretim, satınalma ve iş letme yönünden hiçbir zaman, bir özel sektör kadar dinamik olamayacağı için, mümkün olan en kısa zamanda bu tip faaliyetleri özel sektöre kaydırması gerektiği kanısındayım. Böylece Türkiye de en yakın zamanda; son 50 yıl içinde yapılanarak dünya pazarlarını zorlayan Güney Kore, Tayvan gibi ülkelerin arasına girecektir. M. TEKMAN: Demek ki 1995 sonrası, yurtdışından özellikle Türki Cumhuriyetleri'nden gelen talepler ve yurtiçinde özellikle tekstil sektöründe yapılan yatırımlar sonucunda talep patladı. Ü. GÖKALP: Ayrıca mevcut tesislerin yenilenmesi ve modernizasyonu da yatırımlardan ayrı olarak tutulmama lı dır. Biz 1995'in Haziran ayına kadar imalat kapasitemizin tamamını kullanmadan üretim faaliyetlerimizi sürdürüyorduk. Bu dönemlerde, şu anda yaşadığımız heyecanlı çalışma ortamı yoktu. 1995 Haziran ayından sonra hızla artan talebe cevap verebilmek için birtakım t edbirler aldık, yatırımlar yaptık. Buna rağmen üretim kapasitesi olarak, pazardan gelen talebi ka rşı layacak duruma henüz gelemedik. M.TEKMAN: 1995 yılının sonunda, 1994'e göre değerlendirdiğiniz zaman, ne kadarlık bir büyüme tesbit ettiniz? 1997 için ne kadarlık büyüme tahmin ediyorsunuz? Ü.GÖKALP: 1994 - 1995 için %12-13 1995-1996 için %30-35 oranında büyüme tesbit ettik. 1997 için ise planlarımızı %10 -12 civa rında bir büyüme gerçekleştirecek şekilde yaptık. M.TEKMAN: Vana sektöründe sizin gibi üretim yapan diğer şirketlerdeki durum hakkında bilgi verebilir misiniz? Ü.GÖKALP: Muhtemelen rakip firmalar da; pazardaki talep artışı sonucu pazar payları oranında büyüme sağlamışl ardır. M.TEKMAN: Hitap ettiğiniz sektördeki şirket üretiminizin piyasadaki toplam üretime oranı nedir? Ü.GÖKALP: Elle tutulur güvenilir istatistikler olmamasına rağmen, firma olarak sipari şleri n i takip ettiğimiz yatırımlardan elde edilen donelerin değerlend i rilmesi sonucu, pazar payımız genel olarak %60 - 65 civarında, buhar vanası konusunda ise daha yüksektir. S.BULAK: Yerli üretimi bu şekilde değerlendirdik. Ülkemize yurtdışından da pek çok ürün geliyor. Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir? --- - --- - ---- - - --- TESİSAT DERGİSİ SAY! ıs _________________ :ııo_ 1 0(AK-ŞUBAT'97
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=