~ 6. Gaz şarjı gerekli süperheat'e ayarlandıktan sonra, Tablo 7'de verilen emiş ve sıvı basınçlarıyla karşılaştırılır. Basınçlar eğer verilen değerler arasında değilse, servis müdahalesi gerekebilir. Tablo 7 Çalışma Basınçl arı Tablo 10 Filtre Kurutucusu Şarj Miktarı (R22) DIŞ HAVA SICAKLIÔI İÇ ORTAM SICAKLICI C KT YT 17.2 46.l 211 19 .• 21.6 11.2 '°·' 23.8 19.4 21.6 17.2 ıs 2H 19.4 21.6 17.2 29.4 ııı 19.4 21.6 17.2 23.K 23.R [9.4 21.6 17.2 ıı.ı 2ı.ı 19.4 21.6 sıvı HATTI ÇAPI cını No 1/4 52 82 53 3/8 83 163 1/2 84 1M 5/8 SM BASINCI EMME DASINCI PS[G PSIG 301-ll2 73-33 306-ll.5 73-71 311-342 11-92 261-299 72-tı :m-304 71-V 271-309 I0-90 lH-264 67-73 231-269 72-ll. 243-274 73.s, 191-229 62-72 20l-1J4 67-73 20l-2J9 71-U ın-ıoı 57-67 175-206 61-71 II0-111 66-76 144-175 .52-62 149-IIO - 15.5-1'6 60-70 7. Servis çıkış seti bağlantılarını dikkatlice çıkartmak gerekir. Sıvı soğutucu akışkan kaçışı alev oluşumuna sebebiyet verebilir. 4. SOĞUTUCU AKIŞKAN HATIi UZUN SİSTEMLERDE GAZ ŞARJI Soğutucu akışkan hatlarının bağlantıları 7.5 m.'den fazla olan sistemlerde Tablo 8'de belirtilen miktarlarda R22 eklenmesi gereklidir. TABLO & • iZiN VERİLEN (R221 SARJ Mlı(T A1U <Gr / ml HAT OLCOSO linl SMHATn EMISHATTI 114 20.79 J/3 54.81 1/2 107.73 5/1 175 77 J.78 J/4 5.67 7/1 7.56 1-118 14.175 I-J/8 20.79 15 m'den uzun hatlarda, Tablo 9 'da verilen miktarlarda, ek yağ şarjı gerektirebilir. Tablo 9 - İç ve Dış Ünite Arasındaki Mesafe S0CUTUCU AKIŞICAN KONTROLÜ KILCALBORU ONiTE YüKSEKLiCl (m IDA i 0NITE YUl<ARIDA 1.S 5. UYGULAMA YERİNDE MONTE EDİLEN KURUTUCULU SİSTEMLER Sıvı hattı kurucuları uygulama yerinde monte edildiği taktirde Tablo 10'da verilen miktarlarda gaz şarjı gerektirir. P-H SPORLANO ALCO Gr. No Gr. No Gr. 93.5 C-052 133.2 AOK-052 104.9 153 C-082 221.1 AOK-082 133.2 93.5 C-053 133.2 ADK-o53 104.9 153 C-083 221.1 ADK,-083 133.2 167.3 C-163 292 ADl<.,.163 243.8 153 C-0&4 221.1 ADK-0&4 133.2 167.3 C.16" 282 AOK-16" 243.ıı C-1&5 292 C-305 490.S 6. HEAT PUMP ISITMA ÇEVRİMİ GAZ ŞARJI Soğutma çevriminde olduğu gibi, sistemin düzgün bir biçimde şarj edildiğinden emin olmanın en iyi yolu; hattın ölçüsüne, uzunluğuna ve sistemdeki diğer ekipmanlara göre eklenecek şarj miktarını tartarak eklemektir. Aşağıda verilen yöntem, ısıtma modunda kompresördeki sıcak gaz deşarjını ölçerek sistem şarjını kontrol etmek için kullanılabi lir. 1. Sistemin en az 20 dakika çalışmasına izin verilir. 2. Kompresör ve dört yollu vana arasına sıcak gaz deşarj hattına elektronik bir termometrenin kovanı monte edilerek izole edilir. Not: Kovanın dış havaya karşı iyice izole edildiğinden emin olunur. 3. Kovan yerleştirild ikten sonra sistemin en az 10 dakika daha çalışmasına izin verilir. Sonra hassas bir elektronik termometre ile kovandan gaz deşarj sıcaklığı ölçülür. 4. Elektronik termostatı kullanarak dış çevre sıcaklığı ölçülür. 5. Kontrol açısından, sıcak gaz hattındaki sıcaklık, dış hava sıcaklığından 55.5 °C fazla olmalıdır. Örnek: Düzgün bir şarj için, dış hava sıcaklığının 25 °C olduğu bir yerde termometrenin kovanından ölçülen değerin 80.5 °C olması gereklidir. Eğer ölçülen sıcaklık değeri, dış hava sıcaklığı değerinden + 55.5 °C den daha yüksek veya düşükse; sistem şarj ı , sıcaklığı düşürmek için gaz eklemesi yapıla rak ve sıcaklığı arttırmak için gaz eksiltmesi yapılarak ayarlanmalıdır. Not: Bu şekilde sistem şarjını ayarlarken, bir sonraki sıcaklık değerini ölçmeden önce sistemin en az 10 dakika çalışmasına izin verilmesi gerekir. - ---- - - - - ---------TESİSAT DERGİSİ SAYI25 ___ ______________ q 0CAK - ŞU B AT '97
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=