A.lhson YALÇ/N SÖYLEŞ İ■INTERVIEW A. İ. YALÇIN : Bayilik teşkilatının gelişen pazar şartları doğrultusunda değişime uğraması kaçınılmaz. Uzun yılların alışkanlığı dükkanından çıkmadan ticari olarak ve yanlız malzeme odaklı satış yapan uç satış noktaları rekabet karşısında zorlanacak. /ı.z önce söylediğim gibi, üp raükneüt i -hoi zl amr aekt isluenbaibrillimkteekbiiçri nbüs taüt ınş -t ebşi rk yi l aatl ıı mt ı m ç ö z ü m ü ıza sürekli ealğmitailmarıvneriyoruz ve bünyelerine mühendis-mimar ı tavsiye ediyoruz. Ama değişimin en büyük düşmanı alışkanlık. Onun için kolay değil. Öbür yandan, bayi teşkilatımız içinde oluşan bir tabii seleksiyon da var. Bazı bayilerimiz sanayi yalıtımına ihtisaslaşıyor, diğerleri çatı üzerine odaklanıyor, bazıları su yalıtımında ihtisaslaşıyor. Bu tür bir yapılaşma da bizim politikamıza u se yar çünkü ürünlerimiz, hiç olmaz ise müşteri gmentleri itibarı ile, gereken hizmet desteğine ihtisaslaşmış bayilerimiz kanalı ile kavuşmaktadır. S. BULAK : İzolasyon malzemeleri sektörünün şu andaki pazar durumu hakkında bilgi verir misiniz? Ülkemizde izolasyon sektöründe faaliyet gösteren firmalar gün geçtikçe artıyor. İleriye dönük olarak, Avrupa Birliği ile birlikte yurt dışına açılma ve yurt Ülkemizin inşaatlarında kullanılan ısı yalıtım malzemeleri pazarında bizim tahminlerimize göre % 55'Iik bir pay petrol türevi hammaddeye dayalı ürünlerde ve geri kalanı da mineral yün esaslı malzemelerdedir. Toplam pazarın 1.5 milyon metreküp olduğunu kabul ediyoruz ve büyümeye devam ediyor. içinde yeni pazarlar oluşturma konusunda sizce neler yapılmalı? İzocam'ın konuya bakışı ve gelecek ile ilgili projeksiyonları nelerdir? A. İ. YALÇIN Ülkemizin inşaatlarında ktauhllmaninıllaenrimısıizyealıtım malzemeleri pazarında bizim göre % 55'lik bir pay petrol türevi hammaddeye dayalı ürünlerde ve geri kalanı da p em d ai i z n y a e o r r r ı a u nl z 1 y v . ü e 5 n b m ü e y i s l ü y a m s o l n e ı y mm e a e d t l e z r v e e a k m m ü e p e l e d o r i l y d d o e u r d ğ . i B u r. n u T u o o r k p a a n l b a la u mr l gelişmiş Avrupa ülkelerinde farklı; petrol türevli yBaul ıftaı mr k lmı l ıakl züel kmeeml ei rzid pe ayzaal ırtı ınml ç/ 3ö 'züünmü l oe rl ui nş itnu rduoyğorru. yapılıp yapılmadığını gündeme getiriyor. Bu nedenle Türkiye'de sayıları hızla artan petrol türevi hammaddeye dayalı yalıtım malzemesi üreticilerinin Avrupa'da ne imkanlar bulurlar, bilemem. Öte yandan yal ıtım malzemelerinin çok uzak noktalara taşınmasının da maliyeti yüksek olduğu için kısa vadede D. Avrupa, kCoummşhuu rüi yl keetll ee rr i nv de et ai mb i ki aanvl aa nr tvaaj lradrı ırmvıez knueldl aenn ıi l mi l ea kTt aüdr ıkr i. Cİzuomcahmu,riKyeotçleTrionpdeluluğu şemsiyesi altında işlerini Türki geliştirmeye çalışmaktadır. S. BULAK : Yabancı firmaların ülkemizi önemli bir pazar olarak görüp, üretime yönelmeden ithalat ağırlıklı satış politikasıyla pazara girmeleri neticesinde oluşan rekabeti ülkemiz çıkarları açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? A. İ. YALÇIN : Bence bu ülkede kullanılacak herşeyin imal edilmesine gerek yoktur. Bunlar derin konular ama kişisel görüşüm neyi iyi yapabiliyor isek onda uzmanlaşıp fazlasını ihraç ederek, azkullanılan ve burada üretimi ekonomik olmayan ürün ve hizmetleri dışarıdan almalıyız. Mesela, bizim seramik esaslı mineral yün imalatına girmemiz anlamsız olur çünkü iç talep az ve dışarıda ihtisaslaşmış üreticiler kullanıcıları i le bbüaştükanlbeşirmiş. Tabii, belki stratejik öneme sahip sahalara gözlükle bakmakta yarar var. Ayrıca, gümrük duvarlarının inmesi yabancılara pazarımıza fark! ı bakmalarını gerektiriyor; koruma duvarı arkasında yüksek fiyatlı üretim yapan rantabl olmayan işletmelerini barındırırken, artık gümrük vergilerinin kalkması buradaki yabancı yatırımların ekonomik yararlılığını sorgulayan bir ortam yaratıyor ve ithal edip satmak daha cazip oluyor. Ama İzocam g k ui briu cmuiml lui zk umreurlhuuş ml a rVı ne hbböiyKl eosçe' uçne ndeekdl ieğrii t a b i i k i y o k , gibi "Ülkem ve devletim var oldukça ben de varım." S. BULAK : Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. TESiSAT DERGiSi SAYI 24
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=