Tesisat Dergisi 238. Sayı (Ekim 2015)
GÜNCEL 36 Tesisat Dergisi Say× 238 - Ekim 2015 Hannover Fairs Turkey Ekonomik Durgunluùa Raùmen Büyüyor Hannover Fairs Turkey Fuarc×l×k, dünyan×n en büyük fuar üirketlerinden biri olan Deutsche Messe’nin Türkiye’deki iütiraki olarak iü ortaklar× ile birlikte 19 ayr× fuar organize ediyor. Bu fuarlar×n büyük çoùunluùu; otomotiv yan sanayi, makine ve makine hal×s× üretimi gibi Türkiye ihracat×n×n önemli kalemlerini oluüturan sektörlere yönelik fuarlar (WIN Metal Working, WIN Automation, Aluexpo, Automechanica ústanbul). Hannover Fairs Turkey Fuarc×l×k bunlar×n yan× s×ra, enerji sektörüne dönük olarak, ICCI Fuar×’n×, iklimlendirme sektörüne dönük olarak ISK-SODEX’i, ICT sektörüne yönelik ise CeBIT Biliüim Eurasia Fuar×’n× düzenliyor. Alexander Kühnel Hannover Fairs Turkey Genel Müdürü “Ekonomik Durgunluk Uluslararas× Fuarlar×n Önemini Artt×rd×” Yaüanan ekonomik durgunluùa raùmen yeni pazarlar için f×rsatlar sunan ticari fuarlar×n firmalar için vazgeçilmez bir araç olduùuna dikkat çeken Hannover Fairs Turkey Genel Müdürü Alexander Kühnel, görüülerini üu sözlerle ifade ediyor: “Son dönem yaüanan ekonomik istikrars×zl×k, elbette birçok sektörü etkiledi. Firma ziyaretlerimizde bizim de gözlemlediùimiz üey üirketlerin önlerini görmekte zorlanmaya baülad×ù× ve planlamalar×nda k×sm× deùiüiklikler yap- maya baülad×klar×... Ancak ayn× zamanda, gözlemlediùimiz bir diùer üey de sektörde tutunma çabas× içinde olan firmalar×n pazarlama, tan×t×m, saha araüt×rmas×, yeni pazar olanaklar× gibi çal×ümalar×n× çok dik- katli ve sonuç odakl× yapmaya yöneldikleri... Özellikle üretici firmalar için daralan iç pazar karü×s×nda, geliüen yeni pazarlara ulaümak ve bu doùrultuda doùru araçlar× kullanmak büyük önem arz ediyor. Tam da bu noktada, uluslararas× fuarlar×n öneminin azalmaktan çok artt×ù×n× söylemek gerekiyor. En büyük pazarlama mecras× olan fuarlar, darboùaza giren sektör için bir ç×k×ü kap×s× niteliùindedir ve rekabet gücünü kaybetmek istemeyen firmalar için fuar kat×l×m×n× zaruri hale getir- mektedir. Bu nedenle, doùru sat×c× ile doùru al×c×y× bir araya getirmeyi baüaran fuarlar için bu dönem küçülmekten çok büyümenin yaüanabileceùi bir dönem.” 2015 y×l×na dair deùerlendirmesini de paylaüan Kühnel, “ 2015 tüm ekonomik ve politik dalgalanmalara raùmen bizim için güzel bir y×l oldu. Geçtiùimiz y×l dü- zenlediùimiz 11 fuarda, 5000’in üzerinde kat×l×mc×y× yaklaü×k 300 bin ziyaretçi ile buluüturarak, ilgili sektörler için önemli bir iü hacmi yaratm×ü olman×n mutluluùunu yaü×yoruz. Bu say×n×n yüzde 7’sini yabanc× ziyaretçi oluüturdu ve geçtiùimiz y×la göre yüzde 14 art×ü yakalam×ü olduk. Ancak hedefimiz uluslararas× ziyaretçi ve tan×t×m faaliyetlerimizle bu say×lar× her y×l daha da yukar×ya taü×mak” diye belirtiyor. WIN Eurasia Fuarlar×n×n Tüm Hissesi Sat×n Al×nd× WIN Eurasia Metal Working ve WIN Eurasia Automation, Avrasya bölgesinin en önemli endüstri fuarlar× olarak öne ç×k×yor. Kühnel, WIN Eurasia fuarlar×n×n önemini, “2014 y×l×nda 158 milyar dolar olarak gerçekleüen toplam Türkiye ihracat×ndan yaklaü×k yüzde 10 pay alan makine sektörünün hedefi, 2023 y×l×nda 100 milyar dolarl×k ihracat hacmine ulaüarak dünyan×n en büyük beü makine ihracatç×s× aras×na girmek. WIN Eurasia fuarlar× sektörün bu hedeflerini tutturmas×na katk× sunuyor” sözleriyle
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=