Tesisat Dergisi 238. Sayı (Ekim 2015)
SÖYLEûú 114 Tesisat Dergisi Say× 238 - Ekim 2015 ediyoruz. Uzman ekiplerimizle sürdürdü- ùümüz detayl× Ar-Ge çal×ümalar× ve sanayi endüstrisinde al×nacak tasarruf önlemleri ile enerji sarfiyatlar×n× büyük ölçüde azal- tacak çal×ümalara imza at×yoruz. Türkiye’de yat×r×mlar×yla doùan×n dostu bir üirket olarak, üretim ak×ü×m×z× sürdürülebilir bir dünya için deùiütiriyoruz. Yeni projeleriniz, planlar×n×z ve he- defleriniz neler olacak? Türkiye’nin yan× s×ra alan×nda dünyan×n en büyük sektörel buluümalar×na Türkiye’den kat×lan tek firma olarak, fuarlara, etkinlik ve seminerlere, eùitimlere büyük önem veriyoruz. 30. y×l×m×z nedeniyle bu y×l birçok ulusal ve uluslararas× birçok etkinliùe imza att×k. Bu giriüimlerden en önemlisi, yal×t×m sektöründe dünyan×n en önemli organi- zasyonlar×ndan biri olan 10. Global Yal×t×m Konferans×’na ev sahipliùi yapmak oldu. 29-30 Eylül tarihlerinde ústanbul’da ger- çekleüen etkinlikte ODE, 30’u aük×n ülkeden sektör yöneticilerinin oylar×yla ‘Y×l×n Yal×t×m Firmas×’ seçildi. Ayr×ca, Yönetim Kurulu Baükan×m×z Orhan Turan ‘Yal×t×mda Y×l×n úüadam×’ ödülüne lay×k görüldü. Yat×r×mlar×- m×z× ve ihracat hedeflerimizi büyüttüùümüz bir dönemde, sektörümüzün dünya liderleri taraf×ndan ödüllendirilmek bizim için ayr× bir gurur kaynaù× oldu. 2015-2016 futbol sezonu baülang×c×nda yapt×ù×m×z anlaüma çerçevesinde ise Türkiye’nin genç ve baüar×l× tak×mlar×n- dan Medipol Baüaküehir Futbol Kulübü ile sponsorluk anlaümas× imzalad×k. Anlaü- ma kapsam×nda markam×z×, kulübün yer ald×ù× mücadelelerde milyonlarca kiüiye ulaüt×r×yoruz. Ayr×ca Ekim ay× içerisinde, sektörün en önemli buluümalar× olan ASHRAE - RAL CRC 2015 ve FESú Sonba- har Toplant×s×’na (FESI Autumn Meeting) da destek verdik. ODE olarak günlük planlardan çok, uzun va- deli stratejiler doùrultusunda hareket ediyo- ruz. Türk yal×t×m sektörüne 30 y×ld×r sürekli yat×r×m yapan ODE, ald×ù× stratejik kararlar doùrultusunda, Türkiye’nin en büyük yal×t×m firmalar×ndan biri haline gelmiütir. Stratejik düüünce, ODE kültürünün bir parças×d×r. Bu baùlamda bizim için önümüzdeki en deùerli, yol gösterici rehber, haz×rlad×ù×m×z 5 y×ll×k stratejik iü plan×. Plan kapsam×nda her y×l en az yüzde 25 büyüme hedefliyoruz. Ar- Ge ve Pazarlama faaliyetlerine toplam 45 milyon TL kaynak ay×racaù×z. Eskiüehir’deki yat×r×m×m×z×n tamamlanmas×yla birlikte, 2020 y×l×nda 436 milyon TL konsolide gelire ulaüarak, kapasite ve ciro aç×s×ndan Türkiye’nin en büyük yal×t×m firmas× olmay× hedefliyoruz. ODE, ürettiùi tüm ürünlerde ciroda en yüksek paya sahip olarak, ya- l×t×m sektörünün devi olmay× vizyonundan ç×karmayacakt×r. Toplam ciroda Türkiye liderliùi önceliùimizdir. Ard×ndan da s×k s×k yinelediùimiz gibi, nihai hedefimiz yal×t×m sektöründe Türkiye’den ç×km×ü global bir marka yaratmak. 2014 y×l×nda ODE; TÜSúAD, SEDEFED ve Sabanc× Üniversitesi taraf×ndan verilen Rekabet Gücü Ödülü’nde, tüm sektörler aras×nda “Türkiye’nin en rekabetçi üirketi” seçildi. ûirketimizin, ISO ikinci 500 listesin- deki yükseliüi sektör için örnek gösterilecek bir baüar×d×r. Hedefimiz yükseliüimizi sürdü- rerek, ISO ilk 500 listesine girmek. Bunun için ürün çeüitliliùini art×rman×n, daù×t×m kanalla- r×n× etkinleütirmenin ve Ar-Ge ve inovasyon ile farkl×laümam×z gerektiùinin fark×nday×z ve bu yönde önemli yat×r×mlar yap×yoruz. úthalat ve ihracat×n×z ile ilgili bilgi verir misiniz? Eskiüehir’deki yeni tesis yat×r×m×yla, ×s× yal×t×m×nda üretim kapasitemizi 2 kat×na, su yal×t×m× uygulama alan× kapasitemizi de 2.5 kat×na ç×karacaù×z. Bu tesisimizden saùlanacak üretimin büyük bir k×sm×n× ihracata ay×racaù×z. ûuan 75 ülkeye ihracat gerçekleütiriyoruz. Hedefimiz, 1 milyon USD’×n üzerinde ihracat yapt×ù×m×z ülke say×s×n× her y×l bir ülke artt×rarak, 2020 y×l×nda ihracat×n toplam cirodaki pay×n× % 25’e ç×kartmak. ûirketiniz aç×s×ndan pazar deùer- lendirmesi yaparak, beklentilerinizi aç×klar m×s×n×z? Pazar×n genel durumuna bakt×ù×m×zda, ya- üanan ekonomik geliümeler doùrultusunda bu y×l yal×t×m sektöründe bir daralma göz- lemliyoruz. Pazara giren yeni oyuncularla birlikte sektörde rekabet giderek artarken, karl×l×k oranlar× da aüaù× düüüyor. Özellikle talep azalmas×n×n yoùun olduùu dönemlerde üirketlerde oluüan panik nedeniyle, sektörün finansal gücü olumsuz etkileniyor. Bu durum özellikle sektöre yeni giren, sermayesi düüük, küçük ölçekli iületmelerde yaüan×yor. úyi yö- netilemeyen üirketlerin de, finansal gücünün bozulduùunu görüyoruz. Bu nedenle sektörün geliümesi için doùru stratejik kararlarla, doùru yat×r×mlar×n yap×lmas× gerekiyor. Biraz önce de bahsettiùim gibi ODE, 5 y×ll×k stratejik iü plan× doùrultusunda dünya markas× olma yolunda hedeflerine emin ad×mlarla ilerlemektedir. Bizim as×l iüimiz, geleceùi beklemek deùil geleceùi inüa etmek. Bu kapsamda, 2014 y×l×nda slogan×m×z× da ‘Geleceùi Yal×t×r’ üeklinde
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=