Tesisat Dergisi 232. Sayı (Nisan 2015)
SEKTÖREL ETKúNLúKLER 155 Tesisat Dergisi Say× 232 - Nisan 2015 12. Ulusal Tesisat Mühendisliùi Kong- resi 8-11 Nisan tarihlerinde úzmir MMO Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi’nde gerçekleütirildi. 11 Nisan tarihinde yö- neticiliùini Hasan Heperkan’×n yapt×ù× yal×t×m seminerinde Das Yal×t×m A.û. Pazarlama Yöneticisi Serhan Kaya bir sunum gerçekleütirdi. Serhan Kaya, “Tesisat Yal×t×m×nda Uygun Malzeme Seçimi” baü- l×kl× sunumunda; ×s× yal×t×m× nedir, neden gereklidir, ×s× malzeme- lerinin seçimi, ihtiyac×n doùru belirlenmesi, maksimum kullan×m s×cakl×klar×, ×s× yal×t×m malzemelerinde aranmas× gereken özel- likler, tesisat yal×t×m×nda kullan×lan malzemelerin yang×na karü× davran×ülar×, tesisatta yoùuüma nedenleri, ×s× yal×t×m× uygulama alanlar× konular×n× örnekler vererek aktard×. Kaya, “Hatlar gerekti- Das Yal×t×m, Teskon 2015’de Yal×t×m Semineri’nde Sunum Gerçekleütirdi ùi gibi yal×t×ld×ù× takdirde, yal×t×m×n temel amac× olan enerji tasarrufu saùlanacak, mekanik sistemlerin ömrü uzayacak ve sistem performans×n× uzun y×llar koru- yabilecektir. Doùru yal×t×m malzemesiyle s×cak hatlarda enerji verimliliùi artacak, soùuk hatlarda yoùuüma probleminin çözülmesi ile tesisatta korozyon sorunu kalkacakt×r” sonucuyla sunumunu tamamlad×. Ekipman yal×t×m piyasas×nda esnek yal×t×m köpüklerinde dünya lideri ve ayr×ca tasar×m× yap×lm×ü köpüklerde önde gelen tedarikçilerinden olan Armacell, 2015 y×l×n×n ilk aylar×nda Das Yal×t×m A.û. firmas×n× bünyesine alarak ülkemize yapt×ù× yat×r×m ile Ortadoùu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetleri ve ülkemiz pazar×nda kalite alg×s×n× art×racak üekilde çal×ümalar×n× geliütirmeyi hedefliyor. 7 7 7 7 7 Derecelendirme Kuruluüu JCR Eurasia Rating; uzun faaliyet geçmiüi, yüksek marka bilinirliùi, üretim kapasitesi, ürün çeüitliliùi, yayg×n daù×t×m kanal×, finansal kaynaklara eriüim kolayl×ù× ve sergilediùi büyümeyi dikkate alarak Pakpen’e ‘yat×r×m yap×labi- lir’ notu verdi. Pakpen A.û Mali úüler ve Finans Mü- dürü Güner Özkan, “ûeffaf yönetim ilkeleri gereùince baù×ms×z denetim kuruluülar×nca denetlenen üirke- timizin ald×ù× bu sonuçtan çok memnunuz. Ürün gam×m×z× art×rmak, inovatif ürünlere yönelmekle ve yapt×ù×m×z yat×r×mlarla ne kadar doùru ad×mlar att×- ù×m×z× JCR’nin bu raporuyla bir kez daha gördük” dedi. JCR Eurasia Rating, “Pakpen Plastik Boru ve Yap× Elemenlar× San. ve Tic. A.û.’nin konsolide yap×s×n×” ve “Planlanan Tahvil úhrac×n×n Nakit Ak×mlar×”n× yat×r×m yap×labilir kategorisinde deùerlendirerek, Uzun Vadeli Ulusal Notu’nu ‘BBB- (Trk)’, K×sa Vadeli Ulusal Notu’nu ‘A-3 (Trk)’, tüm notlara iliükin görünümünü ise ‘Stabil’ olarak belir- ledi. Diùer taraftan, Uzun Vadeli Uluslararas× Yabanc× Para ve Uzun Vadeli Uluslararas× Yerel Para Notlar× ‘BB+’ olarak deùerlendirildi. ûirketin Kurucu ortaù× Mehmet Tuza’n×n, 1970 y×l×nda inüaat malzemeleri ticaretine baülamas×yla temelleri at×lan Pakpen Pakpen’ e, Derecelendirme Kuruluüu JCR’den ‘Yat×r×m Yap×labilir’ Notu Aû’nin, 1989 y×l×nda PVC pencere profili imala- t×yla faaliyetlerine baülad×ù× belirtilen raporda, 2000 y×l×na kadar bu alanda faaliyetlerini sürdü- ren üirketin, inüaat sektöründe baülayan olumlu geliümeler ve uygun yat×r×m ortam×n×n oluüma- s×yla 2012 y×l×na kadar süren uzun soluklu bir yat×r×m sürecine girdiùi aktar×ld×. Yat×r×m süreci ile birlikte üirketin, profilin yan× s×ra yal×t×m ve boru alt sektörlerini de faaliyet alanlar×na ekle- yerek, üretim ve ürün çeüitliliùini art×rd×ù× belirti- len raporda, üöyle denildi: “Pakpen, yaklaü×k 250 dönüm üzerine kurulu 7 üretim tesisiyle ulaüt×ù× üretim kapasi- tesiyle, Türkiye’nin en büyük plastik bazl× yap× malzemeleri ve plastik boru imalatç×lar× ve 2008’den itibaren Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluüu aras×nda konumlanm×üt×r.” Pakpen’in, birbiriyle iliükili 3 ürün grubunu (profil, yal×t×m ve boru) bir çat× alt×nda toplayarak oluüturduùu ölçek ekonomisiyle, hammadde temini, imalat ve sat×ü süreçlerinde rekabet avantaj× yaratt×ù× belirtilen raporda, üirketin araüt×rma ve geliütirmeye önem ve- ren yönetim anlay×ü×n×n ve neticesinde oluüan yenilikçi ve öncü ürünlerinin, piyasa etkinliùine ve marka bilinirliùine katk× saùla- yan bir diùer unsur olarak ortaya ç×kt×ù× da belirtildi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=