Tesisat Dergisi 23. Sayı (Eylül-Ekim 1996)

----------------------------1(HAVALANDIRMY-­ vh ea rl ei mgl i evtei remn ee rkj i ti aç si anr raurfauşntaı rymö na e vl i ke gç oe ğl i aş tl mi r mı ş teı r .çAa lnı şcma ka el anreı rnj ai t aysaatrırruı mf ulnaar yı söınl ekl ioknöfnolre mv el e rs aa ğl ı nl ııkr kşeanr, tbl ai nraı niıçni yg ae rreakt lı li ml i kaos lıdnuı nğ ubui nr ultüukl ms adme ağliıld ıbr .i r ü kİç z o en h r u a in d v d u a e r . k ça H ol k i a t s e ç t s a a i lı b s ş o i ı n l n a a n o s n b e in s r d e b r n a o e ş m d k i u a r os ilsat er amkl e r iandgl ae rnedkılri ıkl ao nnf, o r mv ee ks aağnliı kk ş k a a r y t n l a a k r ı l n an ı an s a k ğ ro l a n y ik a m h a a m sta a l s ık ı n la d r a ı n n çoal ubşaulma ru nhuanr ec na gn eml l ae nkmt aedsıiri.ç iİnç bhü ya vü ka ki çoi nn t ayme ni ni a hn akvoanl at rnodl üı rnmü ag teel ikş nt i irkml eerki aa rnal aş tmı r dı l ma ae kktoan, ot ümmi k beutnkl ial er ırni ma yarkı cr oa ygeelnmiekbtierdiru.zmanlık dal ı haline 2t a0r . ı my dü az ny ıel dnad üt üs tmr i mü l ekrekl ee rzdl eer i inş e gyüacnüi f ü a l b k r e i l k e a r l d a e r a k i s a e y m b ı ş u t ı r . h G a e r e l i k ş e m t i i n ş g fg a ö r b u r r ü b i l k u e a n bl u i a li n r r d . a v B n a u k o d i f u t i l r s e u l r e m i r n e , i gn d e o n ö ğ i n r ş u e b m i o r l l d i i n u s b ğ ai u n r gb eörl üe mk tüi rnmü eokft iesdl ei rr .d eB ög ye çl ei rcme eos fi ni si bb ii nr aşl ea kr ıi nl ddea mç ael ıkşamn ai ks ıt edsai shaat ı nd av eörni me ml i kş aaı tz laanr mı n aı nk ti aş tdeı r v. eSrai mğ ! l ıi kl i ğve e v ke ohnaftot ar kkaornumoalrmj l aarkıtnaadıer t(k1i)s.i araştırmalara Gh ae cl ei nme kl esredl he a vhaol amnod jı remn a sbi si rt e mh laevr ia, dd ao ğğ rı luı ml t uı dyaa rgaetlmi şat iyrıi l ma mi şa çs tl aa rnldaar.r tBl aur vh ae vtaays aı rmı me k ka nr iat ei ryl ie kr ia, rşı aş ırmt l aynadr ıartıal mc aı kş s üş o e lk n k e i 2 l l d e 0 r e i n s d e d a n e ğ e ı g t d m e ir l a i ş ö y t z a ir e y i l l l m ö ik n iş l e e l b ik İ i s r t k i a r a l . t n Ae d r n n in c a a a ti v k f sistem de, deplasmanlı hhaavvaallaannddıırrmmaad ı r.ilkDepölanscmelaenril,ı ko ol dnutağmuinanv ke ontkroülümneülne çşomki öş n e mı slıi kf aabyrni akka !l aa rr dı naa k us lı lkaçnaı l mr ıaşs,t ! da na ha na sonraları ofis binalarında ub iynga ul al raı nn md aa iyç az obnal aş rl ad na mb uı lşut nı ra. n Oa çf ıi ks p h a l a v n a l a n o d f ı r i m s l e a r d u e y g u l d a e m p a l a s ı s m y a a k n ı l n ı zAammearni kdaa BAi lrml eaş ni ky aD, eJval pe ot l ne yr ia' n vd ee büyük ilgi görmektedir. 2.DEPLASMANLI HAVALANDIRMA TEKNİĞİ Do ret pa ml a sl amr daan,l ı gheal evnael aknsdeılr ms i as t, eumylgeurne ga zöreednaehraj ii y ihiaçrhcaavyaakr aa kl i t essai nği ldaamh aa pt eokt anni sği yi deilri n. eŞsaarhti lpa bn idr ıhraı vl ma l aı şn dhı na nv aa y hb e ö a r l c g l i e e m ş le t e i r r , in ile m y k i ü o ş k n v u s e l e m y lt a u i ş l d m m uv i e ş a n rf l e a z t r a le ı b n r a d a n e l n a t dh üa vş üa k, thaı zb laanr dd aa vdeürşi ül i kr. Hs ı ac ca ikml ıek gl ı i rbeinr ökratyün oa kl ul aş rt uı nraa cearki ş tşieğki ni lddee syı ca aykı l ı rh,a vı saı ay ke rı ml e lşatri ır ihl ma l ii şn dme eynüfkeszel lei rr dveen t aavt aı l nı ra. aKyonnıt aoml idnua nk lvaer ıı snı dkaa yn n, ahkal avr ıag edni ke ledye dk oo ğn rt au ml t ui ndaa nbl ai rr ı pyi sutkoanr ı htaarbe ak ke tai l ai rl ea thaaşvı ma ka ka tl iat ,e syianşi aanı tı ltaı rnı nya ük kt asde ıkr l. i Gkteen ei çl kv ae r ıdş öı mn üt eş ş vs iı kc aekd il lımk leadriığ ignedleenn,evkesrei şl so il ms t aekmt al ,e br eu egköo rneo mdi zaehrav eyı üs ıkgs eerki du öy ngüuşl aü nmmü at seıknnı iskal ğe rl ai nmi na kd taahdaı rv. e r i m l i öDzeepl ll iaksl emr ai nndl ıe hn abvi rai l, ahnadc ıi rmmdaenyı na rtaet mı l aenl dy iükkesye ks ı sc oa ğk ul ı tkm faa ryküı dk ıl re. r iBn ud ef aı rskı l, konforun sağlanmasını zorlaştırmakta, deplasmanlı hk aı svıatllaanmd ı an kn taandı nı ru. y g uBl aun a bai ll iar nl i ldi ğai kn ii ç d a e l p ış l a m s a m la a r n l i ı ç i n h d a e v , a l S a v n e d n ı s r s m o a n ( i 2 l e ) ksoağrşuıtlma naaybüi lki nüencüe, k2 . 7m5 amk s itmavuamn yüksekliğinde 30 W/m2, 3.5 m tavan yüksekliğinde 40 W/m2 olarak vermektedir. Seppanen (3) ise bu TESiSAT DERGiSi SAYI 23 limiti genel olarak 40 W/m2 civarı o B l l a o ra m k q b v e i s l i t r t m ( 4 e ) k t 2 e 5 d i r W . S / m a n d b e r g ve 2 yi aşan yk aüykdl ee trmi ne kstoe rdui rn. Aylaa rmadt aa br ii l(e5c) eCğFi nDi es os ansul ıç lçaarl ı şaml ıanl aı şr,ı n d3 a0 yWi n e/ ı nb e n z e r 2 nin dkaerpş lı al asnma bainl elcı e ğhi naivbai lldai nn dn ıi şr tmi r a. i l e Bkautmançlaarl ıınş dınaay;arathılaaccai mk ydaevaş ba ilrt k a a z r a ı l ş t ı a m ra la k , dikey sıcaklık farkını yüksek soğutma yüklerinde deplasmanlı havalandırma tekniğinin pi necr feol remmaenkstıendı iar r. t t Bı r mu a boalğa lsaı lmı ğdı na ı, d so e ğ p u la t s u m la a n n l a ı ç h ı k a v p a l l a a n n d ı b rm i r a of i l i e s t üo e z d r e a m r s e a ı , n l k d h ü a a ç k r ü e i k k h e öa t l l v ç e e a r k i n n l ı i i n b , s i i r d m i m u n o l a e d m e ei l t k m i n v e ş k e a e ın dilmiştir. Yapılan deneylerle, 38 W/ 2 d ha a v ğ y a e ı l ı k v m a e d ra iş r s ç e d e n e ş a i b t r l i y i l e s o r o l i ğ a , u r ı t ı s m ı a k v y a e ü y k n l a e a r ğ l i ı t , kp eartfmo ramn laanrsdaae tykai lrearti ısl iamn u kl eaerdı şi lı mmiışn, bk ua yçdeer çdei lvme di şe svı ce a kalkı kı ş d areğjı li ımmll earr iı incelenmiştir. 3. MODEL/PROTOTİP BENZERLİK ESASLARI Bb ei nr zme rol i dğ ienls ai lğel a pn mr oatsoı ,t ihpe ra ri kaissıinndd ae dd ee ndki nl eamml iekr i innitne r aa yk sniıy ot un t uv lemeanseı nrjai bz aamğ laı dn ıar. gİöl irşekai lyi nt ıü tmu tsuı lnmı raşsaı ıdtal abnunnı na pd raohtiol dt ii pr. vBeu nml aord seal dğel ahnıdzı ğvıet as kı cdai rkdl ıek, dDaeğpıllıamsımbeannzl eı r olacaktır. havalandırma u m y e g n u f l e a z n l e a r n d e b k i i r a k o ı f ş i , s b u o d n a o s k ı n t a d d a a , öı snı e kmal yi yn oa kğ ul anrlıu kb uf al ur kn lma raı dyıağrıantda caank, b ae k e s l a ı i ş r s le e b n n ir i ri . n v A c e i n l r ci o ş a k la y ı r n ü ak k o s ın e ıs k e ı n s k e t v u ay i m y n e u a le k r l d i al e r e ı , üzerindeki sıcak hava akımları şeklinde ortaya çıkar. Bu bölgelerde

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=