Tesisat Dergisi 216. Sayı (Aralık 2013)
SÖYLEûú 70 Tesisat Dergisi Say× 216 - Aral×k 2013 isim seçtik. En yüksek oy alan “Boreas” ismini bu ürün gurubumuzun ismi olarak belirledik. Bu ismi seçerken mitolojiden esinlendik. Boreas mitolojide rüzgar tanr×s×na verilen isim, dilimize de “Poyraz”, “Bora” olarak girmiü ve hala kulla- n×l×yor. ûimdiden dergi ilanlar×m×z baülad×. Merak uyand×rmaya yönelik bir ilan haz×rlad×k. Ürünün ismini lanse ettik ancak ismin arkas×nda ne ol- duùunu saklad×k. Bir sonraki ilanlarda da ürünün ne olduùunu aç×klayacaù×z. Ürün somut olarak gerçekleütirildiùinde daha ayr×nt×l× tan×t×mlar da yap×lacakt×r. Bu ürünün servis hizmetini nas×l vere- ceksiniz? úzzet Tanyol: Teknoklima’n×n mevcut bir servis organizasyonu var. Mevcut servis organizasyonu Kadro takviyeleri yap×larak teknik eùitimlerden geçirilmeye baüland× ve ayn× servis organizas- yonundan yararlanmaya devam edeceùiz. lendirme sistemlerinden baù×ms×z olarak klima santral× her tasar×m×n vaz geçilemez bir parças× olmaya devamedecek. Yerli üreticilerin azalmaya baülad×ù× pazar×m×za yeni ve yerli üretici olarak taze bir soluk katacaù×m×z× düüünüyorum. Uùur Darcan: Teknoklima Samsung ortak geliüim ürünü olan Boreas üstün özellikleri ile sektördeki standartlar× deùiütirecektir. Çünkü Samsung Electronics’in Hi End ürün ve hizmet geliütirme anlay×ü× Teknoklima’n×n agresif pazarlama ve sat×ü yetenekleri bu üründe birleümiütir. K×sa sürede eminiz ki Boreas kendine ait standartlar× ile üartnamelerde ve sat×n alma tercihlerinde aran×r ve tercih edilir bir ürün olacakt×r. Geleceùe yönelik olarak projeleriniz nelerdir? Uùur Darcan: Ortak geliüim projemiz kapsa- m×nda yeni ürün gruplar× tasarlanmaktad×r. Bunlar sadece lokal, ülkemiz ihtiyaçlar× deùil; Türkiye’nin yer ald×ù× coùrafya gereùi Samsung Electronics global geliüim stratejilerine de uygun olarak planlanmaktad×r. Türk mühendislerinin bu sektördeki ye- rini, yurtd×ü×n× da baz ald×ù×n×zda, nas×l deùerlendiriyorsunuz? úzzet Tanyol: Türk mühendisleri olarak ik- limlendirme sektöründe yerimiz gerçekten iyi bir konumdad×r. Yak×n çevremizdeki ülkeler iklimlendirme endüstrisinde bizim kadar ilerlemiü deùillerdir. Türk yüklenicilerin dünyada elde ettiùi büyük baüar×lar bizi de onlar×n iü yapt×ù× ülke- lere taü×maktad×r. Avrupa’da üretilen ürünlerse bizim ürün niteliklerimizle eü olmakla beraber maliyetleri bizden daha yüksektir. Bu da yak×n çevremize ürünlerimizi pazarlama konusunda f×rsatlar doùurmaktad×r. Bulunduùu coùrafi konum, iklim kuüaù× ve yoùun çabalar× nedeniyle Türkiye klima sektöründe lider olmay× hak eden bir ülkedir. Nitekim bizim derneklerimiz, sektör uzmanlar×m×z bu potansiyeli daha önceden görmüüler ve bunu bizlere duyurmuülard×. Ülkemizin üreticileri bunu deùerlendirerek havaland×rma-iklimlendirme alan×nda çok da yol kat ettiler. Üniversitelerimizin yetiütirdiùi nitelikli mühendisler de sektörümüzün ilerlemesinde önemli rol oynamaktad×r. Yurtd×ü× pazarlar×n× da bu üretim kapsa- m× içinde düüünüyor musunuz? úzzet Tanyol: Bu ürünün geliüim stratejisi zaten bu ihtiyaç kapsam×nda ortaya ç×km×üt×r. Kesinlikle yurtd×ü× pazar×nda da olmak zorun- day×z. Samsung’un yurtd×ü×nda gerek bayileri gerek bölge müdürlükleri vas×tas×yla ürünü- müzü çevre ülkelere daù×tmak hedeflerimiz aras×ndad×r. Hem Samsung’un olanaklar× hem Teknoklima’n×n kendi baùlant×lar× arac×l×ù× ile d×ü pazarlara ulaümak istiyoruz. Kuzey Afrika, Ortadoùu, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Avrupa ülkeleri hedeflerimiz aras×nda yer almaktad×r. Bu ürünün tan×t×m× için ne tür faaliyetler planl×yorsunuz? úzzet Tanyol: Bu ürünün iletiüim ayaù× da gayet önemli. Biz burada profesyonel bir yol izledik. Baz× markalara sevgi ile baùl×y×z. Dolay×s×yla ürüne ismini verirken aidiyet duygusunu yükseltmemiz gerekiyordu. Teknoklima çal×üanlar× aras×nda ödüllü bir isim bulma yar×ümas× düzenledik. úçerideki insanlar×n ürüne sahip ç×kmalar× için böyle bir yöntem çok önemli idi. Birçok öneri geldi ve sonuçta herkesin ortak noktada birleütiùi bir “Hem Samsung’un olanaklar× hem Teknoklima’n×n kendi baùlant×- lar× arac×l×ù× ile d×ü pazarlara ulaümak istiyoruz. Kuzey Afrika, Or- tadoùu, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Avrupa ülkeleri hedeflerimiz aras×nda yer almaktad×r”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=