Tesisat Dergisi 214. Sayı (Ekim 2013)
Remote Control BUS Gas e 011 e----ı M Air SE'~vis compact J l ı------t::::=,~~ 1 1 1 1 1 1 1 1 ·--------------------- _l_ ----.!..- 13:31 brülörü kontrol etmek değil, aynı zamanda sürekli bilgileri depolayarak, onları ekrana yansıtmaktır. Böylece basınç, sıcaklık ve bunların değişimlerine kolayca ulaşılabilmek tedir. Bu yolla hatalar da tespit edilebilmekte, sistemin optimizasyonunu sağlamak hızlı ve kolay olmaktadır. BS 1: Brenner in Betrieb (Regelfreigabe) Servo Motorlar, Sensörler ve Renkli Ekranlar: Mikro kontrolörler alev gözetleme sistemi, yük kontrolörü ve kazan emniyet zinciri sitemle– rinden aldıkları bilgileri yorumlarlar. Bu mikro kontrolörler tüm vana ve damperleri ayrı ayrı kontrol ederler. Alakalı tüm bilgiler ekranda analizler ve hatalar şeklinde gösterilebilirler. ilk bakışta mekanik kontrollü brülörler, basit ve ka– rarlı yapıları ile cazip görünebilirler. Ta ki elektronik kontrollü bir sistemle yakıt tüketimini kıyaslayana kadar. Oksijen ve karbon monoksittrim sistemlerini devreye sokmak aradaki farkı daha da dramatik hale getirecektir. Tabii ki bu kayıplar çeşitli yük kapasitelerinde çalıştıktan sonra aşınmalardan dolayı bağlantılarda meydana gelecek boşluklara bağlıdır. Çok küçük bir mekanik boşlu dahi, yakıt tüketimini çok fazla etkileyebilir. Az Zahmet, Çok Kazanç: Bu aşırı yakıt israfı isteği sınırlandırılabilir, hatta sonlandırılabilir. Sınırlandırmak kolay bir iştir. Sadece birkaç dakika ayırarakyakından bağlan tı noktalarının incelenmesi gerekmekte bunun için de, tüm damperler ve vanalar hareket eder– ken izlenmelidir. En küçük boşluklar dahi yeni ayarlamalar ile giderilmelidir. Aşınmış kaplin ve rulmanlar değiştirilmelidir. Pratik örneklemeden Ekstra Hava Fazlalık Katsayısı Ekstra Yakıt Sartiyatı Yanma için gerekli hava fazlalık katsayısı %1 9.000 €/yıl Hava damperinde 3o boşluk %0,7 6.300 €/yıl ikinci yakıt için ekstra hava fazlalık katsayısı %0,5 4.500 €/yıl TOPLAM %2,2 19.800 €/yıl 76 lesisat Dergisi Sayı 214- Ekim 2013 3. 4 bar 14% -6 .3% de görülebileceği gibi 1mm'lik mekanik boşluk, işletmenin sırtına binecek gereksiz külfetlerden biri haline gelmektedir. Mekanik Kontrollü Brülörlerden Kur– tulmak! Mekanik kontrollü brülörlerin yerine elektronik kontrollü olanları kullanarak veya elektronik kontrollü sisteme modernizasyonu yapılarak, ekstra yakıt sarfiyatının önüne geçilebil ir. Pratik Örnek: 10 MW kapasiteli buhar kazan ı, yılda 7.500 saat, maksimum %30 kapasitede doğal gaz yaksın. Doğal gaz fiyatı 0,04 €/ kWsaat kabul edilsin. •
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=