Tesisat Dergisi 214. Sayı (Ekim 2013)
Mimarlar Daikin ile Hem ispanya'yi Gezdi hem de iklimlendirme . Sistemlerini Inceledi Isıtma ve soğutma sektörünün önde gelen ku– ruluşlarından Daikin Türkiye, sektörün önde gelen mimarlarını ispanya'da ağırladı. Daikin Türkiye Satış Danışmanlık Departman Müdürü Turgay Yay önderliğinde mimarisi ve doğal gü– zellikleri ile tanınan Barselona'yı gezen mimar– lar, iklimlendirme uygulamalarını da yerinde inceleyerek, uzmanlardan bilgi aldı. Daikin'in sektördeki gelişmeleri çözüm ortakları ile paylaşmak amacıyla yürüttüğü bilgilendirme çalış maları kapsamında 29 Eylül-Ol Ekim 2013 tarihleri arasında gerçek– leşen geziye, sektörün önde gelen mimarlık ofisierinden; Cafer Bozkurt, Tahsin Alpar, Lütfü Ünver, Da ra Kırmızı-Toprak, iki Design Mimarlık, MS Mimarlık, Megapal ile Bankasya firmalarının temsilcileri katıldı. Gezinin ilk günü HVAC (ısıtma, soğutma ve havalandırma) çö– zümleri, VRV IV sistemler, Convenipack, Altherma, Chiller uygu– lamaları hakkında bilgi alan katılımcılar, Leuven Üniversitesi'nden Prof. Hens ile de biraraya geldi. Prof. Hens, katılımcılara mima- ride HVAC çözümlerinin insan faktörünü göz önüne alarak nasıl tasarlanabileceğini, son 50 yılda hem mimari hem de mekanik tasa– rımlardaki gelişmeleri anlattı. Gezi sırasında Santa Porta Fira Oteli'nde uygulanan HVAC sistemlerini inceleme fırsatı bulan mimarlar, mekanik alanları ve odaları gezerek iklimlen– dirme sistemlerini yerinde inceledi. Odalarında VRV Heat Recovery sistemin, genel alanlar ve bala salonlarında merkezi sistemin, sı cak su üretiminde ise güneş enerjisinin tercih edildiği bu otelin HVAC çözümlerini detaylı bir şekilde inceleyen mimarlar, bol bol fotoğraf da çekti. Üç gün süren gezi sırasında şehir turu yaparak Barselona'yı gezme fırsatı bulan mimarlar, ünlü ispanyol mimar Gaudi'nin eserlerini de ziyaret ederek incelediler. Bu geziyi değer lendiren Da ikin Türkiye Satış Danışmanlık Departman Müdürü Tur– gay Yay, "Konuklarımız bu geziden yararlı bilgilerle döndüklerini ve memnuniyetlerini bize ilettiler, biz de katılımları ve destekleri için kendilerine çok teşekkür ediyoruz" dedi. Daikin Türkiye'den Yetkili Servis Hamlesi Ülke genelinde 80 il ve 208 ilçede faaliyet ~ gösteren 501 yetkili servisi kapsayan bir yeniden yapılandırma çalışması başlatan Daikin Türkiye, konfor anlayışı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyacak. Daikin Türkiye Satış Sonrası Hizmetler Di– rektörü Neslihan Yeşilyurt, başlatılan bu çalışmanın sonucunda müşterinin yanı sıra servis ve bayi de memnuniyetinin de arta– cağını belirtirken "Sektörümüz açısından da iyi bir örnek oluşturacağız" dedi. Daikin Türkiye'de yürütülen servis yeniden yapılandırması çalışma ları hakkında bilgi veren Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Neslihan Yeşilyurt, bunun için öncelikle uzun vadeli stratejiler kapsamında analizler yaptıklarını, bu doğrultuda hedef ve izlenecek yöntemi belirlediklerini aktardı. Yeşilyurt, ülke genelinde 80 il ve 208 ilçede faaliyet gösteren 501 yetkili servisi kapsayan bu çalışmanın amacını şöyle anlattı: Daikin hedefleri doğrultusunda satışı yapılan veya üre– tilen ürünlere müşteri beklentilerimizin de ötesinde değer yaratacak ihtiyaçlarına ve hayallerine en uygun ve konforlu çözümler sunarak sürdürülebilir hizmet kalitesini ve koşulsuz memnuniyetini sağla- mak." Bu ana hedef doğrultusunda yeniden yapılandırma yöntemini belir– lediklerini ve mevcut servis yapısını gözden geçirerek çalışmalara başladıklarını belirten Yeşilyurt, bu konuda şunları söyledi: "Müşteri ilişkilerinden bayi ilişkilerine, son üç yıllık cirolarından iş adetlerine kadar pek çok analiz yaparak mevcut servislerimizin ihtiyaçlarını be- 154 lesisat Dergisi Sayı214- Ekim 2013 ----ı lirledik. Bütün bu çalışmaların sonucunda da nihai müşterimizin Daikin markasına duyduğu güvene layık olabilmek, marka– mızın etkinliğini sürdürülebilir kılmak için yetkili servislerimizin iyileştirilmesi için bir dizi çalışmayı devreye aldık." Yeşilyurt, Daikin Türkiye'nin bu yeniden yapılandırma doğrultusunda yapacağı bazı çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi: • Yaptığımız analizler sonucunda servis adayı olan ve kriterleri sağla yan servisler ile görüşülerek münhasırlığa geçişleri tamamlanacak. • Yetkili servisler münhasırlığa özendirilerek sayısı azaltılacak. • Büyük şehirlerde ve münhasır servisi yaşatacak gelir olan bölge– lerde yeni servisler münhasır olarak açılacak. • Bazı bölgelerde servis sayımızı artırılacak. Servis gelirlerinin ar– tırılarak mali yapıların güçlendirilmesi için bazı bölgelerde servis birleşmeleri yapılacak. • Münhasır servisierin gelirlerinin artırılması için iş önceliği veril– mesine devam edilecek. • Son iki yıldır cirosu olmayan ve firma ömrü 2 yıldan büyük olan servis firmalar ile çalışma durumu incelenecek. • Ururu-Sarara gibi yüksek gelir segmentine ve teknolojik ürünlere hizmet veren servisler farklılaştırılacak ve sayıları artırılacak. • Kurumsal bakım hizmeti verebilecek servisierin sayısı ve kabiliyeti artırılacak. • Bölgelerde etkinliği artırmak ve SSH çalışanları arasında sinerji yaratılması amacıyla yeni organizasyonel yapıya geçilecek.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=