Tesisat Dergisi 214. Sayı (Ekim 2013)
fırsatlar sunduğu için ihracat odağımızı bu yöne kaydırdığımızı söylemek yanlış olmaz. Halihazırda yurtdışında faaliyet gösteren çok önemli Türk sektör oyuncuları var. Bunların birçoğu zaten müşterimiz konumunda ve amacımız ilişkilerimizi bu alanda daha da geliştirmek. Caleffi zaten yurtdışında birçok ülke ihti– yacını gerek yerel ofisler, gerekse de genel merkezden export departmanları vasıtasıyla karşılamakta. Bu açıdan bakacak olursak amacımız Caleffi merkez ofisinin ulaşamadığı ya da desteği m ize ihtiyaç duyduğu noktalarda servis verebilmek. Türkiye, Avrupa ve dünya pazarları ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir? Özellikle kentsel dönüşüm projeleri ve sahip olduğu genç nüfus nedeniyle Türkiye pazarının öngörülebilir bir süreç için sağlıklı bir büyü– meye sahip olacağını düşünüyorum. Avrupa ülkelerindeki pazar boyut ve dinamikleri belli standartiara oturdu ancak Avrupa Birliği'nin başlataeağı doyuma ulaşmış ve/veya durağan gözüken bu sektörü ivmelendirici aksiyon benzeri bir inisiyatif, bir politika devreye sok– ması söz konusu olursa bu durum değişebilir. Gelişmekte olan ülkeler sundukları fırsatlar nedeniyle herkesin çok dikkatle izlediği pa– zarlar. Analistler bu ülkelerin uzun vadede de sürdürülebilir bir büyümeye sahip olacaklarını öngörüyorlar. "ilerleyen zamanlarda özellikle Afrika ve Ortadoğu ülkelerine hi– tap eden bir lojistik üs konumuna gelmek istiyoruz. Ortadoğu ve Afrika ülkeleri gibi geli§mekte olan piyasalar çok önemli fırsatlar sunduğu için ihracat odağımızı bu yöne kaydırdığımızı söylemek yanlı§ olmaz" Bu pazarlarda konumunuzu nasıl de– ğerlendiriyorsunuz? Hangi pazarlarda ne kadar paya sahipsiniz? Kodsan A.S ve Caleffi SpA toplamda 70' den fazla ülkeye ürün vermektedir. Bu yeni girişim, yurtdışında iş yapan yerli iş adamları aracılığıyla ulaşılması güç pazarlara girmeyi hedefliyor. Ürün gamınızdan bahsederek, bu yıl öne çıkacak teknoloji ve yeni ürünleriniz neler olacak anlatır mısınız? Ürün gamımız toplam 13 kategoride 6.000'den fazla bileşen esahip. Kısaca özetleyecek olursak; radyatör aksesuarları, yenilenebilir sistemler bileşenleri, güneş termal sistemler bileşenleri, ısı ölçüm, merkezi ısıtma sistemleri için bileşenler, yerden ısıtma sistemleri, ısıtma ve sı hhi tesisat aksesuarları, klima sistemleri aksesuarları, vanalar ve bazı n iş çözümleri sayabiliriz. Ürün– lerimizdeki tasarım önceliği enerjinin verimli kullanılması, çevreye duyarlılık ve kalite. Bu sene piyasaya çok sayıda yeni ürün sunuyor olacağız. Pazarlama ve üretim stratejim izi sağlanabilecek en yüksek seviyede müşteri memnuniyeti için verim, kalite, müşteri odaklı çözümler ve servis faktörleri üzerinden oluşturuyoruz. "Hedefimiz orta-uzun vadede piyasanın eksikliklerine çözüm getirir– ken bir yandan da piyasaya ve ülkeye yüksek katma değer sağlayarak pazara yön verebilen bir firma haline gelmek" Türkiye'deki ve yurtdışındaki müşteri profilleri arasında fark var mı? Müşteri lerinizin ürünlerde öneellikle dikkat ettiği unsurlar nelerdir? Daha çok ne tür, hangi özelliğe sahip ürünlere talep geliyor? Bazı araştırma firmalarının yaptığı analizlere göre Türkiye'deki müşterilerin öncelikleri sıra sıyla; fiyat, teslim süresi, kalite, servis kalitesi ve enerji verimliliği. Yurtdışındaki müşterilerin önceliklerinde ise kalite ve enerji verimliliği ilk sıraları alıyor. Ne yazık ki, bu durumun ülke ekonomisine ciddi anlamda zarar verdiğini düşünüyoruz. Türkiye'nin cari işlemler hesabı açığına bakıldığında enerji ithalatının cari açığın %67'sini oluşturduğunu görüyoruz. Bu Merkez Bankası tarafından açıklanan veridir. Türkiye' de yatırımların fizibilitesi yapılırken ilk maliyete odaklanmayı bırakmamız ve sürdürülebilirlik ile işletme maliyetlerine odaklanmamız gerektiğine inanıyoruz. Bizim müşterilerimiz de verimlilik, kalite ve çözüm odaklı bir bakış açısına sahip. Piyasa koşullarının elverdiği en verimli ve kaliteli ürünleri kullanan bireyler ve firmalar. Müşterileri miz ürünlerimizi ürün kalitemiz ve hertürlü deste– ği onlara yerinde ve zamanında sağladığımız için seçiyorlar. Hedefimiz orta-uzun vadede piyasanın yukarda bahsetmiş olduğum eksikliklerine çözüm getirirken biryandan da piyasaya ve ülkeye yük– sek katma değer sağlayarak pazara yön verebilen bir firma haline gelmek. • Caleffi Pressco- Pirinç mamul işleme ve kalıp fabrikası 1 i talya lesisat Dergisi Sayı 214- Ekim 2013 145
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=